Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.




Afbeelding




Linkjes naar de vorige delen:


Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
17-01-2018 08:22
Wat hebben jullie gegeten eigenlijk?
Oeh ja, als je voor 39 cent kunt eten, dan wil ik ook wel weten wat er op tafel kwam :P
Alle reacties Link kopieren
Da's pas echt gierig, gratis meeliften op recepten van goedkope maaltijden. Dan moeten jullie ook een deel van die 39 cent overmaken aan Lautje!
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
17-01-2018 10:52
Da's pas echt gierig, gratis meeliften op recepten van goedkope maaltijden. Dan moeten jullie ook een deel van die 39 cent overmaken aan Lautje!
:rofl:
nlies schreef:
16-01-2018 18:09
Ik kijk niet iedere dag op mijn bankoverzicht, dus in mijn geval zou je er alleen jezelf mee hebben. Wat een gedoe
Bij de Rabobank moet je 0,08 cent geloof ik per overboeking betalen dus dan kun je beter 1x 0,39 cent betalen dan 39x 1 cent. ;-)
Habbekratz schreef:
18-01-2018 15:55
Bij de Rabobank moet je 0,08 cent geloof ik per overboeking betalen dus dan kun je beter 1x 0,39 cent betalen dan 39x 1 cent. ;-)

Nee hoor, particulieren betalen niet apart voor overboeken. €0,00 bij internetbankieren.
Karena123 schreef:
16-01-2018 22:43
Diefstal is een wat te groot woord, maar inhalig is het wel. Degene die het geregeld heeft, is af van een ongewenst cadeau en ze heeft er geld voor gekregen. Dat soort dingen gebeurt niet uit onhandigheid. Hier is over nagedacht. Daarom heeft ze het in eerste instantie niks gezegd, omdat ze ook wel aanvoelde dat het niet klopte.
Er is inderdaad niks mis met regiften van je eigen cadeau, maar dan kun je dat zelf aan iemand als cadeau weer geven. Maar nu is het namens alle collega's gegeven en dat klopt niet.
Kijk wel van op van de reacties. Ik heb van de week een leuk pakketje gemaakt voor een collega met voor meeste lekkere dingen. De flesjes bier en wijn die erin zitten komen uit mijn kast. Die wordt hier niet of nauwelijks gedronken. Ipv hier in de kast te staan gaan ze nu naar iemand die het wel drinkt. Samen met wat gekochten producten is een lekker drink en eten pakket. Mijn collega’s vonden het een leuk pakket en gelukkig niet gierig omdat ik het uit mijn kast gehaald had ipv te kopen. Nu hoef ik er geen geld voor al vonden ze dat ik er wel iets voor moest rekenen.
Om het nog erger te maken 1 ding kwam zelf uit het plus boodschappen pakket.

Hopelijk vind stiekem niemand het als nog erg.
Alle reacties Link kopieren
leoni schreef:
18-01-2018 16:12
Kijk wel van op van de reacties. Ik heb van de week een leuk pakketje gemaakt voor een collega met voor meeste lekkere dingen. De flesjes bier en wijn die erin zitten komen uit mijn kast. Die wordt hier niet of nauwelijks gedronken. Ipv hier in de kast te staan gaan ze nu naar iemand die het wel drinkt. Samen met wat gekochten producten is een lekker drink en eten pakket. Mijn collega’s vonden het een leuk pakket en gelukkig niet gierig omdat ik het uit mijn kast gehaald had ipv te kopen. Nu hoef ik er geen geld voor al vonden ze dat ik er wel iets voor moest rekenen.
Om het nog erger te maken 1 ding kwam zelf uit het plus boodschappen pakket.

Hopelijk vind stiekem niemand het als nog erg.

Maar ik neem aan dat het eerst overlegd hebt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Habbekratz schreef:
18-01-2018 15:55
Bij de Rabobank moet je 0,08 cent geloof ik per overboeking betalen dus dan kun je beter 1x 0,39 cent betalen dan 39x 1 cent. ;-)
Ik bankier al eeuwen bij de rabo maar dit heb ik nog nooit gehoord
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
18-01-2018 17:02
Ik bankier al eeuwen bij de rabo maar dit heb ik nog nooit gehoord
Ik ook niet. Daarnaast is het natuurlijk altijd gunstiger om 0,39 cent over te maken dan 39 cent. Echter is me dat nog nooit gelukt. App accepteert alleen hele centen :(
leoni schreef:
18-01-2018 16:12
Kijk wel van op van de reacties. Ik heb van de week een leuk pakketje gemaakt voor een collega met voor meeste lekkere dingen. De flesjes bier en wijn die erin zitten komen uit mijn kast. Die wordt hier niet of nauwelijks gedronken. Ipv hier in de kast te staan gaan ze nu naar iemand die het wel drinkt. Samen met wat gekochten producten is een lekker drink en eten pakket. Mijn collega’s vonden het een leuk pakket en gelukkig niet gierig omdat ik het uit mijn kast gehaald had ipv te kopen. Nu hoef ik er geen geld voor al vonden ze dat ik er wel iets voor moest rekenen.
Om het nog erger te maken 1 ding kwam zelf uit het plus boodschappen pakket.

Hopelijk vind stiekem niemand het als nog erg.
Ten eerste heb jij je collega's niet laten betalen voor de spullen die je sowieso nog in huis had liggen.
Ten tweede heb jij zlef moeite gedaan. Zelf iets gekocht en lekkere dingen die je nog thuis had liggen bij elkaar gezocht om een mooi pakketje te maken in plaats van een kant en klaar cadeaupakket uit de kast trekken.

Ik vind jouw actie totaal niet te vergelijken met de actie uit het andere verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Zomer28 schreef:
15-01-2018 05:19
Ooit was dit een leuk topic om te lezen, de laatste tijd komt er vooral discussie over wat wel of niet gierig is. Ik heb er ook een maar durf hem nauwelijks te plaatsen omdat ik bang ben dat er dan ook weer tig mensen overheen vallen met commentaar. Voor meelezers is het vooral leuk om de gierige acties te lezen. Om discussie te voeren kun je beter een nieuw topic openen.

Nou daar komt ie:

We zijn in 2016 getrouwd. We hebben het vrij klein gehouden (in totaal 70 mensen) waarvan er 50 daggast waren. Met die daggasten zijn we uitgebreid gaan dineren (4 gangen) met luxe wijnen. 1 van onze gasten heeft een glutenallergie. Bij restaurant kunnen regelen dat ze voor haar iets anders zouden maken. Helemaal prima. Zij was samen met haar man ook de hele dag aanwezig op onze bruiloft.

Nu gingen we de dag erna enveloppen bekijken en we waren best verrast wat sommige mensen gegeven hadden (€100 voor een paar uurtjes borrelen, vonden we best veel)
Maar het meisje met de glutenallergie was dus de hele dag aanwezig met haar vriend, hebben onbeperkt eten en drinken gehad en speciaal aangepast diner en zijn hadden samen €20 in de envelop gedaan. Beiden hebben een goede baan.

Het klopt helemaal dat iedereen helemaal zelf moet weten wat hij geeft en wat ie kan missen, maar ik vond €20 met 2 personen voor een hele dag wel erg karig.
Dus als ik het goed begrijp is een bruiloft of feest wat jou betreft een betaalde gelegenheid? Jij nodigt mensen niet uit omdat je ze graag hebt maar omdat er betaald moet worden? Dus iemand die 3 drankjes drinkt hoeft minder te betalen dan iemand die er 5 drinkt?
Eh tja.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-01-2018 20:51
Zelfs niet als die band U2 is.
Bij 2 van de laatste 3 bruiloften was de muziek mijn cadeau. Nee niet u2 :D maar wel redelijk speciaal. Door mijn contacten uit het verleden betaal ik alleen de extra mensen als geluidsman ed en dat zo in het handje. Het werd zeer gewaardeerd .
nina1966 schreef:
18-01-2018 19:26
Bij 2 van de laatste 3 bruiloften was de muziek mijn cadeau. Nee niet u2 :D maar wel redelijk speciaal. Door mijn contacten uit het verleden betaal ik alleen de extra mensen als geluidsman ed en dat zo in het handje. Het werd zeer gewaardeerd .
Mijn collega had op haar huwelijk een wereldberoemde eendagsvlieg als zanger. Die man was getrouwd met haar nicht. (Niet gierig maar wel bijzonder).
@Zomer, als je als daggast een viergangendiner krijgt, vind ik € 20 (per stel) in een envelop erg weinig.

Ik eet zelf al jaren vegetarisch en vind het onprettig om opmerkingen te horen zoals "Jij moet dankbaar zijn dat we rekening hebben gehouden met vegetariërs." "Die vegetariërs doen weer lastig. Je kan toch wel een keer biefstuk eten?"
Vaak moet ik als een pitbull om de vegetarische gerechten heenlopen, omdat iedereen opeens vindt dat mijn eten er zo lekker uitziet.
Anders eindig ik met een halve tomaat en een augurkje op mijn bord.
Eén keer had ik alleen stokbrood met kruidenboter als avondeten.
"Je bent vegetariër, dus je kan best zalm eten. Doe niet zo moeilijk."
Een andere keer was er helemaal niets voor mij. Althans, er was wel iets vegetarisch gemaakt voor mij, maar dat was opgegeten door mensen die opeens trek hadden in vegetarisch eten. Ik heb toen in de keuken een extra stuk bruidstaart kunnen krijgen. (Ik stond stijf van de suiker.) Veggie was er verder niets meer.

Dus zo de aandacht vestigen op 'wij hebben rekening gehouden met glutenvrij' hoeft van mij niet.
Als mensen netjes van tevoren hun dieet doorgeven, dan houd je rekening met kosher/halal/vegetarisch/glutenvrij/lactosevrij.
anoniem_361474 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 21:27
14.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
15-01-2018 07:18
Ik vind zo'n voorbeeld van Zomer 28 echt gierig van de persoon die het opschrijft.

Vind het echt belachelijk dat je uberhaupt denkt dat die envelopjes een bijdrage zijn in jouw kosten voor jouw feestje.
Helemaal eens.
Die persoon met glutenintolerantie is trouwens áltijd extra geld kwijt voor eten, niet alleen bij jouw feestje, Zomer. Dat dieet is bepaald niet iets om jaloers op te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 20 euro cadeau geven op een bruilloft waar je ook nog eens daggast bent echt aan de gierige kant. Het kan zijn dat ze dat zelf gewoon echt niet door hebben. Ik zou ook kijken naar hoe jouw vriendin normaal gesproken is, dat is veel belangrijker. Dat ze glutenvrij eet en dat daar rekening mee is gehouden heeft er verder niks mee te maken. Ik vind 50 euro een gangbaar bedrag, mits je als persoon een normaal inkomen hebt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
_Isolde_ schreef:
18-01-2018 21:25

Een andere keer was er helemaal niets voor mij. Althans, er was wel iets vegetarisch gemaakt voor mij, maar dat was opgegeten door mensen die opeens trek hadden in vegetarisch eten.
Dat is zo ontzettend irritant. Ik ben veganist en ik kan dan in de meeste gevallen helemaal niks eten als dit gebeurd.
Ik begrijp dan nooit zo goed waarom jouw optie dan gewoon tussen de rest van het eten staat en niet even apart gehouden kan worden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Shiitake schreef:
16-01-2018 14:58
Haha voor t zelfde geld heeft deze persoon een hele andere smaak dan jij en klaagt ie nu dat hij jouw troep moet weggooien :proud:
Als het afgesproken is dan is het geen probleem maar ik zou er niet blij mee zijn als iemand zo maar troep en meubels achter zou laten want dan moet je ook nog eens gaan betalen voor grof vuil. De kringloper neemt ook niet alles meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook vaak dat er 'speciaal' rekening met mij wordt gehouden, omdat ik vegetariër ben. Maar vaak komt dat neer op wat zoutstengels waar ik de hele avond mee moet doen terwijl anderen allerlei warme hapjes hebben. Ik zal nooit ondankbaar zijn maar vaak wordt wel verwacht dat je super dankbaar bent, en in zo'n geval dus meer betaald omdat er rekening mee gehouden wordt. Ik kan daar niet zo goed tegen.
Eze schreef:
18-01-2018 21:26
Helemaal eens.
Die persoon met glutenintolerantie is trouwens áltijd extra geld kwijt voor eten, niet alleen bij jouw feestje, Zomer. Dat dieet is bepaald niet iets om jaloers op te zijn.
Euhm, niet persé hoor. Tenzij je al het brood, koekjes, snoepjes e.d. vervangt door glutenvrije vervangers maar die zijn ook nog niet eens zo gezond. Onbewerkt vlees, groenten en aardappelen of rijst gaan prima.

Dat dacht ook het restaurant waar ik een glutenvrije maaltijd kreeg op een bruiloft: 1 grote kipfilet. Dat was het. Zelfs geen blaadje sla voor de leuk. Voor de salades e.d. kon ik in hun ogen prima op het buffet terecht, alleen was daar al een hele stoet langs geweest dus qua kruisbesmetting durfde ik dat niet aan. Plus ze waren ook onduidelijk over de ingrediënten. Was gelukkig een grote kipfilet dus ik heb het erop gered die avond. Maar ik wil ook niet weten wat het bruidspaar voor die 'speciale maaltijd' heeft moeten afrekenen...
butterfly- schreef:
19-01-2018 11:11
Ik heb ook vaak dat er 'speciaal' rekening met mij wordt gehouden, omdat ik vegetariër ben. Maar vaak komt dat neer op wat zoutstengels waar ik de hele avond mee moet doen terwijl anderen allerlei warme hapjes hebben. Ik zal nooit ondankbaar zijn maar vaak wordt wel verwacht dat je super dankbaar bent, en in zo'n geval dus meer betaald omdat er rekening mee gehouden wordt. Ik kan daar niet zo goed tegen.
Maar vegetarisch is toch niets bijzonders tegenwoordig? Ik dacht dat dat meestal een standaard optie was, niet speciaal voor een afgepast aantal personen.

Vegan is in mijn beleving wel minder gangbaar.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
19-01-2018 11:26
Maar vegetarisch is toch niets bijzonders tegenwoordig? Ik dacht dat dat meestal een standaard optie was, niet speciaal voor een afgepast aantal personen.

Vegan is in mijn beleving wel minder gangbaar.
Valt toch tegen hoor... Tenminste in mijn omgeving op feestjes. Ik eet ook alleen vegetarische kaas, en die hebben mensen ook niet. Het is vooral worst, kaas en de bitterballen enz. En ik wil echt niet ondankbaar overkomen, maar als mensen trots zeggen 'Kijk, daar staan de zoutstengels, die zijn vegetarisch' terwijl iedereen aan de bitterballen zit... dan denk ik daar wel wat van.
Alle reacties Link kopieren
En verder zijn er vaak restaurants die trots vertellen dat ze vegetarische opties hebben. Laatst zeiden ze dat ook aan de deur van een restaurant, kon ik uiteindelijk alleen 2 bijgerechten nemen. De rest was vlees. Iedereen had lekker eten en ik had een kommetje patat en een kommetje sla.
Alle reacties Link kopieren
Precies, als ik kook voor veel gasten of een buffet regel, zorg ik wel voor een vegetarische optie, of meerder. Maar dat is gewoon deel van alles en niet voor een afgepast aantal personen. Er is bij mij trouwens nog nooit een vegetarier zonder eten te komen zitten, want dat vind ik echt heel vervelend.
Ik heb bijvoorbeeld laatst flammkuchen gemaakt voor mijn afdeling op het werk.
20 stuks, 10 met spek, 7 vegetarisch en 3 veganistsch. Voor 18 man, 16 alles eters, 1 vego 1 en 1 veganist.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
19-01-2018 11:34
Valt toch tegen hoor... Tenminste in mijn omgeving op feestjes. Ik eet ook alleen vegetarische kaas, en die hebben mensen ook niet. Het is vooral worst, kaas en de bitterballen enz. En ik wil echt niet ondankbaar overkomen, maar als mensen trots zeggen 'Kijk, daar staan de zoutstengels, die zijn vegetarisch' terwijl iedereen aan de bitterballen zit... dan denk ik daar wel wat van.
Wat denk je daar dan van? Weet iedereen dat je de 'normale' kaas ook niet eet? Als er stokbrood met allerlei kaasjes staat en chips, zoutstengels e.d. denkt menigeen toch dat er ook genoeg is voor de vegetariërs.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven