Geld & Recht alle pijlers

Goedkope kado's voor partner

24-11-2011 12:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Feestdagen komen eraan, maar ik heb een klein budget. Wat kan ik mijn partner geven? Ik kom namelijk niet verder dan computer, autorijlessen, auto, dure overhemden...
quote:new_in_town schreef op 24 november 2011 @ 12:55:

Ik zou dit doen.Ah, je wil gaan strippen. Hier kun je inspiratie opdoen.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:01:

'worden het deze allemaal, of ga je hier een ding uit kiezen? Ik zou voor 1 ding gaan, omdat het anders lijkt alsof je (gebrek aan) kwaliteit met kwantiteit probeert te verbloemen.'

Die snap ik niet.

Ik bedoel te zeggen dat je beter 1 cadeau kan geven dan een aantal. Juist als je (relatief) maar weinig te besteden hebt.

Kies dan 1 cadeau wat het beste bij hem past, dan komt dit ene cadeau beter tot zijn recht dan wanneer je er nog andere cadeautjes bij gaat geven. Zeker met betrekking tot cadeau's geven geldt: less is more.

In andere woorden als iemand 5 cadeautjes zou krijgen dan is de waardering per cadeau veel minder dan wanneer je 1 cadeau krijgt. Dus beter 30 euro aan 1 cadeau besteden dan 5x10 euro aan 5 cadeaus. Google maar op --> diminishing marginal utility.
[quote]

Jee zeg, voor ¤50 kan je toch hartstikke veel kopen? [quote]

dat lijkt mij ook! een leuk kado hoeft niet duur te zijn!

het gaat om het gebaar.

ik vind het heerlijk als mijn vriend voor me kookt mij een massage geeft of wat dan ook doedt me veel meer dan een kado.
quote:SeptemberGirl schreef op 24 november 2011 @ 13:05:

Ik had al 2 dagen last van mijn buik, en Sinterklaas heeft toen een doosje Tummy Mint Tea in mijn schoen gedaan.... lief!!

Kijk dat zijn dus goede cadeau's! Daar maak je iemand blij mee, en dat is waar het om draait. Niet om hoeveel dit cadeautje gekost heeft.

Wat is Sinterklaas toch een lieverd!
Okee een French Press dus. Nou, dan doe je daar toch goede koffie bij (Illy, Simon Lévelt), koffiekopjes, eventueel koffiesiroop en lekkere koekjes (Cantuccini)?

Heb je een pakket, wat nog leuk is ook.
Haha, je begrijpt de theorie niet helemaal. Het eerste kado vindt ie misschien het leukst, leuker dan het tweede. Maar 2 kado's tezamen leveren nog altijd meer waarde dan 1. Tenminste, ons grensnut wordt niet behaald bij 1 kado.

Niet dat 1 kado niet kan natuurlijk...
als ik eerlijk moet zijn TO, ik vindt dat hij een beetje verwend over komt heb het idee dat niks echt goed genoeg is.

of dat het niet duur genoeg is voor hem.

mijn vriend is al blij als ik een zakje drop meeneem voor hem.
'ik vind het heerlijk als mijn vriend voor me kookt mij een massage geeft of wat dan ook doedt me veel meer dan een kado.'

Ja maar dat doe je elke dag.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:12:

Haha, je begrijpt de theorie niet helemaal. Het eerste kado vindt ie misschien het leukst, leuker dan het tweede. Maar 2 kado's tezamen leveren nog altijd meer waarde dan 1. Tenminste, ons grensnut wordt niet behaald bij 1 kado.

Niet dat 1 kado niet kan natuurlijk...
Dat bedoel ik dus silly. Als ik een potje mosters meeneem is hij daar al blij mee. Het gaat erom dat ik aan hem gedacht heb.
'als ik eerlijk moet zijn TO, ik vindt dat hij een beetje verwend over komt heb het idee dat niks echt goed genoeg is.

of dat het niet duur genoeg is voor hem.'

Ik heb al drie keer gezegd dat hij niks wil. Als ik echt wat moet geven, dan maar een schilderij ofzo. IK wil zo graag geven!
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:12:

Niet dat 1 kado niet kan natuurlijk...Ok, whatever jij jezelf wijs wil maken. Dan koop je toch gewoon wel 5 cadeaus voor m. We proberen je hier alleen maar te helpen hoor.
quote:Stampertje_78 schreef op 24 november 2011 @ 13:14:

[...]

TO reageert op een posting over de theorie van de diminishing marginal utility.
To, heb je enig idee waarom je hem per sé iets wil geven?

Het komt op mij een beetje over alsof je zijn liefde wil kopen? Of misschien zijn jullie materialistisch ingesteld?
Je wil zo graag geven zeg je. Maar nu verzin je een halfbakken allegaartje, zo lijkt het.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:17:

Je wil zo graag geven zeg je. Maar nu verzin je een halfbakken allegaartje, zo lijkt het.Dit is dus wat ik wilde zeggen, maar GDLT weet het weer veel beter en duidelijker onder woorden te brengen.
Ja ik denk ook dat ik een aardig eindje ben. Bedankt allemaal!

Was ook niet lullig bedoeld gember, maar voor mij als kind al vond ik juist de berg met kado's zo imposant, niet perse wat ik kreeg. Stiften vond ik even leuk als dure dingen, soms leuker.
quote:gember999 schreef op 24 november 2011 @ 13:09:

[...]

Kijk dat zijn dus goede cadeau's! Daar maak je iemand blij mee, en dat is waar het om draait. Niet om hoeveel dit cadeautje gekost heeft.

Wat is Sinterklaas toch een lieverd!

De allerbeste!!

Ik heb al een paar keer gevraagd: wat wil je voor Sinterklaas? En elke keer zegt ie: kusjes van jou. Dus ik ga nu een kusjes-strippenkaart maken
quote:[message=10529224,noline]_made_lief_ schreef op 24 IK wil zo graag geven
quote:pompedom schreef op 24 november 2011 @ 13:14:

Dat bedoel ik dus silly. Als ik een potje mosters meeneem is hij daar al blij mee. Het gaat erom dat ik aan hem gedacht heb.Ik denk dat een groot deel van de mensen hier net zo in zit, maar TO blijkbaar niet. Ik kan haar zelf ook niet goed volgen eerlijk gezegd.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 24 november 2011 @ 13:11:

Okee een French Press dus. Nou, dan doe je daar toch goede koffie bij (Illy, Simon Lévelt), koffiekopjes, eventueel koffiesiroop en lekkere koekjes (Cantuccini)?

Heb je een pakket, wat nog leuk is ook.Ik heb laatst een koffieproeverij gedaan, was leuk, kun je daarna een zak van de koffie kopen die je het lekkerst vond.
quote:_made_lief_ schreef op 24 november 2011 @ 13:18:

Ja ik denk ook dat ik een aardig eindje ben. Bedankt allemaal!

Was ook niet lullig bedoeld gember, maar voor mij als kind al vond ik juist de berg met kado's zo imposant, niet perse wat ik kreeg. Stiften vond ik even leuk als dure dingen, soms leuker.Je bent wel eerlijk! En afschuwelijk materialistisch!
Maar het is toch geen allegaartje? Het zijn echt allemaal dingen die hij geweldig vindt.
Leuk SeptemberGirl!
Ik snap het. Het gaat niet om de cadeaus maar om een stapel pakjes (denk Sinterklaasdromen van vroeger, pakjesberg tot aan plafond?) denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven