Opbergen dakkoffer
dinsdag 1 september 2026 om 22:28
We hebben sinds dit jaar een dakkoffer en deze moet opgeborgen worden. De schuur zou qua ruimte de beste optie zijn, alleen is het daar vrij vochtig. We hebben wandhaken gekocht en die wilden we monteren zodat de koffer zo hoog mogelijk opgeborgen kan worden. Nu twijfel ik alleen of het niet te vochtig wordt. Spullen die we dagelijks gebruiken, zoals de fietsen, daar merk ik weinig van. Sommige spullen staan al jaren in de schuur en is niks mis mee maar andere spullen komt schimmel op. Bijvoorbeeld de handvatten van een fietsstuur dat niet regelmatig gebruikt wordt. Zou de dakkoffer er tegen kunnen om in een vochtige schuur te hangen of kunnen we beter toch een andere plek zoeken? Ik heb een hoes erbij gekocht, maar twijfel alsnog.
woensdag 2 september 2026 om 07:03
Is het niet zo dat alle bacteriën en zo die je met je handen op dat stuur gesmeerd hebt mede zorgen voor de schimmel?
Of het feit dat het rubber/leer/ander zacht materiaal is en de rest van de fiets niet?
Ik zou het prima aandurven. Alleen harde onderdelen toch? Dan poets je die schimmel er zo vanaf.
woensdag 2 september 2026 om 07:56
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in