Opbergen dakkoffer

01-09-2026 22:28 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben sinds dit jaar een dakkoffer en deze moet opgeborgen worden. De schuur zou qua ruimte de beste optie zijn, alleen is het daar vrij vochtig. We hebben wandhaken gekocht en die wilden we monteren zodat de koffer zo hoog mogelijk opgeborgen kan worden. Nu twijfel ik alleen of het niet te vochtig wordt. Spullen die we dagelijks gebruiken, zoals de fietsen, daar merk ik weinig van. Sommige spullen staan al jaren in de schuur en is niks mis mee maar andere spullen komt schimmel op. Bijvoorbeeld de handvatten van een fietsstuur dat niet regelmatig gebruikt wordt. Zou de dakkoffer er tegen kunnen om in een vochtige schuur te hangen of kunnen we beter toch een andere plek zoeken? Ik heb een hoes erbij gekocht, maar twijfel alsnog.
Ik zou de dakkoffer gewoon in de schuur hangen zonder hoes.
Als er wat aanslag of schimmel op komt veeg je dat er toch zo af?

Je kunt er nog wat zakjes kattengrit in stoppen om vocht te absorberen.
Een dakkoffer moet dat toch kunnen hebben?! Hij gaat met een beetje pech door weer en wind mee boven op een auto en je spullen komen droog aan.
ja dat was mijn eerste gedachte ook, maar dat is in principe ook zo voor een fiets natuurlijk. Daar kwam de twijfel. Die fiets zou in mijn beleving ook geen beschimmelde handvatten moeten hebben want staat ook
Vaak buiten.
Loek86 schreef:
02-09-2026 05:39
ja dat was mijn eerste gedachte ook, maar dat is in principe ook zo voor een fiets natuurlijk. Daar kwam de twijfel. Die fiets zou in mijn beleving ook geen beschimmelde handvatten moeten hebben want staat ook
Vaak buiten.
Is het niet zo dat alle bacteriën en zo die je met je handen op dat stuur gesmeerd hebt mede zorgen voor de schimmel?
Of het feit dat het rubber/leer/ander zacht materiaal is en de rest van de fiets niet?

Ik zou het prima aandurven. Alleen harde onderdelen toch? Dan poets je die schimmel er zo vanaf.
Bij ons hangt de dakkoffer aan het dak van de niet geïsoleerde garage. Maar dat ding is volledig van plastic, gebeurt echt niks mee.
Die van ons ligt gewoon buiten, op het dak van de schuur en dat gaat al 9 jaar goed. Voor we hem gebruiken borstel ik hem nat af met de tuinslang. Geen schimmel, alleen groene aanslag en wat spinnetjes. Bovendien ook geen plek in de schuur.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven