Geld & Recht alle pijlers

grrrrr...

22-09-2010 11:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wordt er zomaar ten onrechte 124 euro afgeschreven van onze rekening (foutje van de verzekering), probeer ik hun te bellen, krijg ik:

'op dit moment hebben wij het te druk om u te woord te staan, excuses voor het ongemak. Belt u op een later tijdstip nog eens terug', tuut tuut tuut tuut....

Natuurlijk kan ik zelf de incasso terug laten boeken door de bank (duur een paar dagen), maar ik wil toch liever eerst iemand van de verzekeraar spreken om het te corrigeren. Nu staan we dus rood op de rekening, bedankt maar weer .
Toch bank bellen en laten storneren, zodat je iig die roodstand niet meer hebt. En daarna verzekering bellen.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 22-09-2010 12:06
Reden: gewijzigd
% gewijzigd
Heel vervelend!! Is mij vorige maand overkomen. Ik wist wat ik nog op mijn rekening had staan en dacht even snel tanken. Maar doordat de verzekering te veel had afgeschreven kon ik dus niet betalen aan de pomp ( ik kan niet rood staan) stond ik mooi voor paal. Maar ze deden er niet moeilijk over dus ik naar huis internetbankieren en ja hoor ze hadden het dubbele afgeschreven. Ik heb ook woest gebeld en de zeiden dat er door een storing 2x het bedrag was afgeschreven en het bedrag zo snel mogelijk word terug gestort.

Ben terug gegaan naar de pomp en mijn excuus aangeboden. Ik kom er al jaren en het was me nooit eerder overkomen dus ze vonden het gelukkig niet erg.
Het gras aan de overkant is niet groen.
zelf via internet storneren gaat het snelste.

daar hoef je je bank echt niet voor te bellen.

dan heb je dat maar vast gedaan en daarna verz. bellen of mailen.
Storneren via de bank kost volgens mij niets hoor, bij mijn bank niet iig.
quote:eefje1980 schreef op 22 september 2010 @ 12:45:

Storneren via de bank kost volgens mij niets hoor, bij mijn bank niet iig.Weet ik hoor, ik heb het inmiddels gestorneerd, in mijn boosheid 2x doorgegeven . Ik hang nog even met de verzekeraar aan de lijn, want die zitten te klungelen , ik moet straks nog naar de huisarts, zal mijn bloeddruk maar niet laten meten .
welke verzekering? je zorgverzekering? bij mij stond in de voorwaarden dat de eigen-risico van 165 elk moment geincasseerd kan worden. ze proberen tijdig een waarschuwing te sturen (wat 9 van de 10 keer ook gebeurd) maar het is mij ook wel es gebeurd dat er iets werd afgeschreven zonder waarschuwing.die kwam dan 2 a 3 dagen later.

dus ik heb bijv net een implanon laten inzetten en ik verwacht dat 1 dezer dagen een waarschuwing komt, of dat het afgeschreven word. ik hou er in elk geval rekening mee.

Maar als het idd een foutje is... dan is het wel heel vervelend dat ze je niet te word willen staan. mag je roodstaan op je rekening? kun je nog gewoon pinnen? anders is het echt balen.
quote:87_slagroomsnoes schreef op 22 september 2010 @ 13:32:

welke verzekering? je zorgverzekering? bij mij stond in de voorwaarden dat de eigen-risico van 165 elk moment geincasseerd kan worden. ze proberen tijdig een waarschuwing te sturen (wat 9 van de 10 keer ook gebeurd) maar het is mij ook wel es gebeurd dat er iets werd afgeschreven zonder waarschuwing.die kwam dan 2 a 3 dagen later.

dus ik heb bijv net een implanon laten inzetten en ik verwacht dat 1 dezer dagen een waarschuwing komt, of dat het afgeschreven word. ik hou er in elk geval rekening mee.

Maar als het idd een foutje is... dan is het wel heel vervelend dat ze je niet te word willen staan. mag je roodstaan op je rekening? kun je nog gewoon pinnen? anders is het echt balen.Het gaat om onze autoverzekering. Stond verkeerd in het systeem en daardoor incasseerden ze ineens een bedrag. Gelukkig komt er morgen weer geld op de bankrekening, anders had ik het overgeboekt van de spaarrek.
ik heb dat dus ook een keer gehad, zomaar geld van de rekening gehaald. toen had de zorgverzekering een fout gemaakt. Fysio zou ik vergoed krijgen en incasseren ze ineens een rekening van 450 euro.

Was niet zo'n probleem verder, ff bellen en had het binnen een dag weer terug, maar ik stond 8 uur lang dus rood.... en op het moment van incasso stond ik bij een benzinepomp....onwetend... met een net vol getankte auto, en een lege bankrekening. tjaaaaa.. lullig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven