help mijn ov chipkaart wordt leeggetrokken
maandag 20 december 2010 om 19:50
Ik heb een probleem met mijn ov chipkaart. Als ik via ovchipkaart mijn saldo opvraag. Zie ik dat mijn bus/metro reizen,dubbel worden afgeboekt. Ben ik bijvoorbeeld om 8.30 vertrokken dan zie ik dat ze dubbel eruit staan. Bij alle transacties staat het dubbel. Dus ook de terugreis
Het lijkt me een software fout. Ik vind het balen,omdat ik alle transacties moet overleggen. En degene die dit betaald hier niet mee accoord gaat. Waardoor ik nu langer op mijn geld moet wachten. Had het vanmiddag moet inleveren.
Hebben meer mensen hier last van?
Het lijkt me een software fout. Ik vind het balen,omdat ik alle transacties moet overleggen. En degene die dit betaald hier niet mee accoord gaat. Waardoor ik nu langer op mijn geld moet wachten. Had het vanmiddag moet inleveren.
Hebben meer mensen hier last van?
maandag 20 december 2010 om 20:46
Bij mij vliegt het geld ook weg van mijn kaart. Ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Als ik bij de automaat van de NS kijk, en op 'laatste transacties' (ofzoiets) kijk, staan er ook telkens bedragen tussen haakjes bij.
(-4,00) en (-10,00). Heeft iedereen dat? En wat is het?
Ik reis met trein en in Amsterdam met de bus (GVB).
Iets anders dan jij, TO, want bij mij is het gewoon enkel inloggen maar toch vliegt het geld weg.
Als ik bij de automaat van de NS kijk, en op 'laatste transacties' (ofzoiets) kijk, staan er ook telkens bedragen tussen haakjes bij.
(-4,00) en (-10,00). Heeft iedereen dat? En wat is het?
Ik reis met trein en in Amsterdam met de bus (GVB).
Iets anders dan jij, TO, want bij mij is het gewoon enkel inloggen maar toch vliegt het geld weg.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 20 december 2010 om 20:55
@ Moonlight: mij is verteld dat het bedrag dat tussen haakjes staat, het bedrag is wat minimaal op je kaart moet staan om met het betreffende vervoermiddel te mogen en kunnen reizen. Trein: ¤ 10,- en bus is dan ¤4,- dit is dus niet het bedrag wat wordt afgeschreven. Bedrag wat wordt afgeschreven staat dan op de volgende regel.

maandag 20 december 2010 om 21:00
Okee bedankt
Dat wist ik dus niet, en kon het met dat apparaat ook niet terugvinden.
Dat verklaart al een deel van mijn verwarring waarom die kaart soms zo snel 'leeg' is. Dan kan er dus nog 9,90 op staan in feite.
Ik ga het nog wel eens uitzoeken binnenkort.
Dat wist ik dus niet, en kon het met dat apparaat ook niet terugvinden.
Dat verklaart al een deel van mijn verwarring waarom die kaart soms zo snel 'leeg' is. Dan kan er dus nog 9,90 op staan in feite.
Ik ga het nog wel eens uitzoeken binnenkort.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 20 december 2010 om 21:18
Het is bij mij 20 euro voor de trein, en 4 voor de bus (in Amsterdam) Tenminste, mij is altijd verteld dat ik minstens 20 euro op mijn kaart moet hebben als ik met de trein wil reizen? Maar als je in zo'n GVB automaat kijkt, kun je precies zijn wat je werkelijk betaald hebt moonlight, dan zie je per reis wat het je uiteindelijk gekost heeft (zonder die bedragen over in en uitstaptarief) Kun je zelfs een bonnetje uitprinten.
Dat zou ik ook doen als ik TO was, dan krijg je iig het geld terug van de werkelijke reis, en daarna moet je naar de klantenservice van de OVchip om het teveel aan afgeschreven geld terug te vragen, daar kun je een formulier ophalen. Succes
Dat zou ik ook doen als ik TO was, dan krijg je iig het geld terug van de werkelijke reis, en daarna moet je naar de klantenservice van de OVchip om het teveel aan afgeschreven geld terug te vragen, daar kun je een formulier ophalen. Succes
dinsdag 21 december 2010 om 21:27
Ik heb de afgelopen twee weken al regelmatig met de klantenservice van OV-chipkaart gebeld en gemaild, omdat bij mij ook op sommige dagen steeds dubbel werd ingecheckt en uitgecheckt. Het was een foutje van 'het systeem' en de bedragen werden niet daadwerkelijk dubbel van mijn kaart afgeschreven. Ook werd er meerdere malen dubbel ¤ 20,-- opgeladen (ik heb incasso afgegeven voor ¤ 20,-- opladen per keer). Ik heb alles nagerekend en doorgerekend, de 'dubbele' oplaadtransacties kon ik checken op mijn bankoverzichten, en inderdaad blijkt dat die dubbele transacties wel op mijn reisoverzicht staan maar niet daadwerkelijk zijn uitgevoerd. Bij het indienen van mijn reiskosten bij mijn werkgever aan het eind van deze maand zal ik alle dubbele transacties doorstrepen en alleen de échte transacties als onkosten declareren.
Die OV-chipkaart, het is reuze handig, maar er zitten nog veel haken en ogen aan ......
Die OV-chipkaart, het is reuze handig, maar er zitten nog veel haken en ogen aan ......