Geld & Recht alle pijlers

Help terug naar school!

15-08-2012 14:10 9 berichten
Hallo.

Ik wil dit jaar terug naar school gaan, ik ben een alleenstaande moeder en zou dus studiefinanciering aan moeten vragen.

Ik wil het liefst niet bijlenen maar weet niet of ik dan kan rondkomen.

Zijn er alleenstaande ouders die in dezelfde situatie zitten en niet bij hoeven te lenen?
Een basisbeurs is ongeveer 280 euro. Kun je daarmee rondkomen? Met lenen kom je max. aan de 950. Kun je geen baan of bbl-opleiding gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.studerendemoeders.nl/

Helaas zijn ze gesloten tot 12 september, maar je kan ook mailen, en ik heb de site verder niet gechecked maar ik neem aan dat er info op te vinden is. Succes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of je kunt rondkomen is afhankelijk van wat je evrder aan inkomen hebt.

Maar...hoe wil je dit jaar al terug naar school? Had je je dan niet allang moeten inschrijven?
Wil je een MBO, HBO of WO opleiding gaan doen.

Op MBO zou je een BBL opleiding kunnen doen. Dat is 4 dagen werken en 1 dag naar school. Wellicht is er in samenspraak met de school daar wat flexibiliteit in te bouwen.

Ik doe zelf een HBO opleiding deeltijd. Ik ben derdejaars. Ik ga 2 avonden en in sommige semesters op zaterdagochtend naar school. Tijdens kantooruren kan je dan gewoon werken(en je praktijkervaring benodigd voor de opleiding afhandelen.)
I choose happy!
Ik heb afgelopen jaar een opleiding gevolgd in de detailhandel via socialedienst, diploma behaald maar moeilijk werk te vinden nu heb ik een vakantiebaan maar het contrakt loopt volgende maand af en als ik dan niet snel een baan vind moet ik verplichter terug naar school( komt een nieuwe wet voor jongeren onder de 27 jaar) als je niet snel een baan vind MOET je terug naar school.

Ik zat te denken om een 21+toets aan de vragen want wil graag HBO gaan doen en moet een BOL opleiding doen vanwegde de studiefinanciering dat is mij verteld...

Bedankt voor alle reacties tot nu toe
quote:achnein schreef op 15 augustus 2012 @ 14:15:

Een basisbeurs is ongeveer 280 euro. Kun je daarmee rondkomen? Met lenen kom je max. aan de 950. Kun je geen baan of bbl-opleiding gaan doen?Als alleenstaande moeder krijg je een hogere basisbeurs.
Liever elitair dan een pauper!
Bol opleidingen bestaan niet op HBO. Wel deeltijd of Duaal. 21+ toets is allang geweest toch? Of kan dat ook nog vlak voor de start van het schooljaar?
quote:mooiedromen schreef op 15 augustus 2012 @ 14:53:

Bol opleidingen bestaan niet op HBO. Wel deeltijd of Duaal. 21+ toets is allang geweest toch? Of kan dat ook nog vlak voor de start van het schooljaar?

Nee, dat kan pas weer in januari ofzo. Bij InHolland is het zo dat de deeltijdopleidingen alleen in september starten en dan ben je dus te laat nu om dit jaar te starten, als je de 21+ toets nog wilt doen.

Wat voor opleiding wil je gaan doen, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven