Geld & Recht alle pijlers

Herstructurering wijk en gesprekken hierover

26-04-2011 07:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Omdat ik voor het eerst met deze situatie te maken heb gehad sta ik voor wat vragen. En eigenlijk hoop ik dat er iemand is hier die met me mee kan/wil denken.

Ik woon nu zo'n vijf jaar in een huisje dat in 2014 (zoals de planning nu is) gesloopt zal gaan worden. Helemaal geen probleem, want het is nooit mijn bedoeling hier decennia te blijven wonen. Ik wil namelijk graag terug naar mijn geboorteplaats en ben dus nu min of meer hier mijn tijd aan het uitzitten om zo nog even wat punten te sparen voor een woning in mijn geboorteplaats.

Nu heb ik een brief ontvangen, de woningbouwvereniging wil thuis bezoeken houden voor een woonwensinventarisatie en hebben zichzelf bij mij thuis uitgenodigd. Nou kan ik die dag niet, verlof krijgen is momenteel niet mogelijk tot na de zomervakantie, en eigenlijk zit ik niet te wachten op deze (of de andere persoon die deze gesprekken voert) bij mij thuis.

Daarnaast heb ik geen woonwensen meer hier, want tegen de tijd dat ik hier echt uit moet ga ik terug naar mijn geboorteplaats. Uiteraard begin ik eerder met reageren op woningen, ik laat het niet op het laatste moment aankomen. Het enige wat kan zijn is dat ik niet op tijd een andere woning heb. Er zijn wisselwoningen beschikbaar, dus ik wil eigenlijk aangeven dat ik daar dan eventueel tijdelijk gebruik van wil maken als het echt niet anders kan.

Uiteraard wil ik best een gesprek met ze voeren, maar gewoon liever niet bij mij thuis. Dit is mijn eerste echte plekje voor mijzelf, vrienden komen al nooit hier, mijn ouders komen hier nooit... Niet omdat ze dat niet willen hoor, maar meer omdat ik dit graag bewaar als mijn plek om echt alleen te kunnen zijn en tot rust te komen.

Nu wil ik de woningbouwvereniging een mail sturen om dit gesprek in ieder geval af te zeggen en aan te geven dat ik voorlopig geen vrij kan krijgen. Daarnaast wil ik dus voorstellen om het gesprek bij hun op kantoor te voeren, ik zou dan een keer aan het eind van een middag (ben één dag in de week vroeg vrij) misschien een half uurtje eerder weg kunnen om zo naar die afspraak te kunnen).

Wat ik eigenlijk wil weten: Ben ik verplicht mee te werken aan zo'n huisbezoek (voor de goede orde, ik wil best een gesprek voeren, maar liever niet bij mij thuis)? En is het verstandig/handig om nu al aan te geven dat ik terug wil naar mijn geboorteplaats? Vanaf begin juli zou ik urgentie in mijn huidige woonplaats kunnen krijgen en heb ik recht op de verhuisvergoeding, dat hebben ze zelf allemaal al aangegeven, dus dat is allemaal goed geregeld verder.

Ik ben benieuwd of jullie antwoorden weten en wie weet ben ik nog wel hele belangrijke dingen vergeten. Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Als je in een ander gebied woont, geldt jouw urgentie daar inderdaad niet. Maar het is zeker het proberen waard of ze iets voor je kunnen betekenen op dat vlak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven