Geld & Recht alle pijlers

Het help elkaar topic !

25-07-2011 15:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zoals een aantal van jullie weten heb ik echt een klote periode achter de rug, ik ga niet mijn levens verhaal hier neerzetten want dat houd ik liever prive maar ga er maar van uit dat als ik zeg dat ik het financieel gezien klote heb gehad dat dat dan ook zo is ..

Dit topic is bedoeld om andere mensen tips, adviezen en of iedeetjes te geven hoe ze geld kunnen besparen of misschien om lekkere low budget recepten uit te wisselen. Dus heb je tips, adviezen, lekkere recepten or what ever plaats ze hier, heb je vragen over hoe je bezuinigen kunt toepassen stel dan je vraag.

Maar goed, ik weet nog van mezelf dat ik het altijd fijn vond om tips en adviezen ed te krijgen van andere als het ging om besparen of bv leuke ideetjes hoe je het qua eten leuk en lekker kon maken naar kinderen toe.

Wij hebben twee kids ( eentje van 4 en eentje van 7 maanden ) en we aten qua ingredienten iedere week bijna het zelfde, iedere dag gewoon de standaard Groente, aardappels en vlees, voor een patatje bv was toen gewoon weg geen geld. Om het een beetje varieerend te houden bedacht ik bijna iedere dag wel een nieuw gerecht met precies de zelfde ingredienten als de week er voor.

Wees dus creatief met de ingredienten die je in huis hebt, zoek in bv de krant naar recepten, ik knipte iedere week de recepten uit de krant en bewaarde deze, als ik dan eens zin in wat anders had ging ik op zoek naar een recept en maakte deze met de ingredienten die ik in huis had ..

Wij deden bv ook wel eens op vrijdag avond kijken wat we nog in de koelkast hadden qua vlees en groente ed en zette dan het gourmetstel neer en maakte dan de laatste beetjes op wat we nog hadden, dit deden we niet elke week natuurlijk maar zo nu en dan, voor die kleine was dat net als een avondje uit eten en vond het geweldig.

Kijk iedere week alle folders door en kijk waar ze aanbiedingen hebben, koop bijvoorbeeld vlees wat in de aanbieding is en gooi dit in de vriezer.

Heb je kleding nodig, kijk dan eens op marktplaats. Heb je zelf nog kleding over en doe je er niets meer mee, wees dan ook zo attent om hier iemand anders blij mee te maken, gooi het bv in de kleding bak of kijk of er in je omgevind iemand is die het kan gebruiken.

Ga eens kijken op zolder of er nog spullen staan die je weg kunt doen en verkoop dit bv op marktplaats.

Heb je een auto ga dan eens na of die echt nodig is, mijn man kan op zich niet echt zonder de auto maar heeft samen met een collega afgesproken om samen om en om te carpoolen. Kun je dingen ook lopend of met de fiets doen laat die auto dan staan, zo bespaar je ook weer geld op je benzine.

In de winter periode, probeer zo min mogelijk de kachel hoog te zetten, zet hem bv een standje lager en trek een dikkere trui aan, wij maakte er gewoon een feestje van, wij schoven dan de banken naar elkaar toe, deden de lichten uit, kaarsjes aan pakte ons dekbed en gingen heerlijk op de bank liggen en een filmpje kijken.

Kijk wat minder TV, doe bijvoorbeeld eens met het gezin een leuk spel ipv de TV aan.

Ga alles na in huis wat een luxe is en je op zich niet hoeft te gebruiken en belangrijk is, kijk bijvoorbeeld naar internet.

Ik denk dat ik zo wel even genoeg heb gezegd, misschien dat andere nog andere tips hebben ??

Alvast enorm bedankt.
quote:olyfor schreef op 25 juli 2011 @ 17:13:

Leuk topic. En fijn die recepten.

Lekker, gezond, goedkoop en vooral makkelijk.

Gehakt.

Sperziebonen.

blikje tomatenpasta (wegen 10 gram en kosten 6 cent)

zout en paprikapoeder. En als je van pittig houdt chilli kruiden en/of cajun kruiden erbij.

Rul het gehakt. Doe inhoud van blikje tomatenpasta erbij. Per 200/250 gram gehakt doe ik een blikje. Zout en de kruiden naar smaak.

Sperziebonen beetgaar koken of stomen en in de pan met het gehakt. Beetje husselen en klaar.

Kan goed in combi met aardappelen en rijst.Zo die neem ik ook even over ..
Google is ki vrekwaardig eten! Dan vind je een topic van medevrekster hiltje. Heel veel recepten!

Doe mee aan geld terug acties!

Schrijf je in bij nipo, moneymiljonair, euroclix, yunomi etc

Hou websites als gratiz.nl in de gaten voor gratis dingen.

Google altijd op *gratis verzenden + winkel * of actiecode oid, dan krijg je vaak korting!

Als je fotos wil afdrukken kan je vaak bij pixum, snapfish e.d. met een nieuw emailadres 50 of soms wel 100 gratis afdrukken krijgen! Kun je leuk je vakantiefotos afdrukken.
Ik maak ook altijd als ik wat kaas over heb een witlof schotel, ik rul dan gehakt in de pan en doe dit wederom in een ovenschaal, dan kook ik de witlof beetgaar en doe dit erbij, ik smelt de kaas die ik nog heb in een pannetje en voeg daar wat stukjes ham of eventueel spek aan toe ( ligt er maar net aan wat je nog hebt liggen ) dan kook ik wat aardappeltjes en deze pureer ik, ik doen dan de gekookte witlof bij het gehakt en doe daar het kaasmengsel over heen, dan de aardappelpuree en als ik het in huis heb doe ik er wat verkuimeld beschuit ( goedkope versie van paneermeel ) overheen zodat je dan een knapperig randje krijgt.

Dit in een voorverwarmde oven van ca 180 graden en dan ongeveer 20min ( even kijken tot hij knapperig is )
De diepvries is mijn beste vriend. Als er iets in de aanbieding is of afgeprijsd in de supermarkt dan gaat dat, als het even kan van mijn mandje, de vriezer in. Ik vind het ook erg fijn om eten op voorraad te hebben. Hoef je niet, met slecht weer, nog langs de supermarkt.

Mijn tip voor goedkoop food shoppen: ga eens naar de toko. Het is daar zoveel goedkoper dan in de supermarkt.

Ik hou van asiatisch eten. Neem nou de woksauzen die je in de super vind. Voor de prijs van die kleine flesjes koop je in de toko een liter fles.

En niet alleen te gebruiken om groenten te wokken. Ook lekker om vis en vlees te marineren.
Vandaag eet ik

rode bietjes

puree

speklap

Griekse yoghurt..
Ik eet vanavond lasagna. Lekker ongezond, maar wel zelf gemaakt.
De toko scheelt idd aanzienlijk

Ik kook ook graag Indonesisch en haal de ingrediënten altijd bij de toko.

Veel goedkoper en totaal anders dan de zakjes en pakjes van conimex uit de supermarkt.

Voor verjaardagen en feestjes koop ik daar ook wel Indonesische kant en klare hapjes.
@olyfor: lasagne is zo ongezond als je hem zelf maakt!
@superstar

Ja, heerlijk risolles, bapau en lemper. Jammer genoeg niet in mijn vriezer aanwezig.

Mijn volgende project is zelf proberen sushi te maken. Ben daar namelijk gek op, maar als er iets een aanslag is op je budget...
@atelier_madame

Helemaal waar. Vandaag is het vooral 'lekker' ongezond.

Maar het kan zeker anders.
Zal ik eens zo'n topic openen? Kledingruil? Harstikke gezellig en goedkoop! :D
Sushi maken is heel makkelijk. Was laatst ook al een topic over, op eten.

En dit is gewoon een 2de Vrekkentopic.
Twee simpele recepten die ik veelal maakte toen ik net op mezelf woonde, en nu nog steeds maak.

Macaroni met zalm:

Kook de macaroni (of andere pasta). Maak een blikje zalm open en verwijder de graat in het midden. Als de macaroni klaar is dan schep je de zalm erdoor, samen met de inhoud van een bekertje creme fraiche. Eventueel wat dille en citroen erover. Simpel en erg lekker !

Ovenschotel met rode kool en vruchtjes:

Hak een uitje fijn, en bak gehakt rul in de pan. Maak intussen aardappelpuree. Open een blikje vruchtjes op siroop en laat de vruchtjes uitlekken. Open een potje rode kool. Doe in een ovenschaal de rode kool, dan het gehakt en daarop de uitgelekte vruchtjes. Tot slot de aardappelpuree met wat vlokjes boter erop. Zet het een halfuurtje in een voorverwarmde oven op 180 graden. Kinderen vinden dit vaak ook een heerlijk recept.
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
Een budget beauty tip.

Wil je even scrubben? Maar je hebt geen scrub meer of geen geld voor een duur klein tubetje?

Neem gebruikte koffie ( eventueel een gebruikte senseo pad openknippen)

De koffiekorrels scrubben prima en de koffie brengt de zuurgraad van je huid weer op niveau!

( was ooit tip van dermatoloog toen ex vriend veel eczeem had en niets kon verdragen)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Speklapje wat doe jij nou hier?

Ik heb jou net opgegeten.!!
Superstar_2
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
quote:biol schreef op 25 juli 2011 @ 19:08:

Een budget beauty tip.

Wil je even scrubben? Maar je hebt geen scrub meer of geen geld voor een duur klein tubetje?

Neem gebruikte koffie ( eventueel een gebruikte senseo pad openknippen)

De koffiekorrels scrubben prima en de koffie brengt de zuurgraad van je huid weer op niveau!

( was ooit tip van dermatoloog toen ex vriend veel eczeem had en niets kon verdragen)Weet je zeker dat dit klopt ? ik meur nu echt naar koffie dat wil je niet weten ...
Ja het klopt echt!!! Je mag je daarna natuurlijk wel wassen:-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Je kunt ook zout of suiker in wat douchegel doen, dan heb je ook scrub.
quote:Janna_ schreef op 25 juli 2011 @ 21:55:

Je kunt ook zout of suiker in wat douchegel doen, dan heb je ook scrub.Of in olijfolie.
Wat kleding/ schoenetips....

Aan het eind van het seizoen alvast kleren en schoenen kopen voor het jaar erop. Je kan, zeker qua kleding, met kinderen wel inschatten hoeveel ze groeien. Heb de meest mooie t shirts ed voor bijna niks gekocht en het jaar erop liepen kids toch in het nieuw!
Kleding koop ik zowiezo altijd in de soldenperiode : vandaag voor de kleinkinderen in de c&a nog een paar t shirts gekocht aan -70 %. 't Zijn de laatste dagen van deze soldenperiode en dan zijn echt fantastische 'slagen' te doen. Je moet wel geluk hebben dat de juiste maat er nog tussen zit maar 'k vind het in elk geval de moeite om nog even in enkele winkels te gaan rondneuzen....
Kleding voor mijn dochter koop ik ook vaak in het vooruit, het maakt mij niet uit dat ze dingen aanheeft van vorig seizoen.

Verder staat er bij mij een hele lading kleding van mijn dochtertje op MP, maar haast niemand komt er op af.... beetje jammer
Ik kan ook nog wel een goede kleding tip geven: het plaatselijke kringloopcentrum. Bij mij in de woonplaats zit een hele nette. Ze meubels e.d. zijn mijns inziens nog wel redelijk aan de prijs (je betaald zo nog 75 euro voor een tweedehandsbank). Maar de kleding is er erg spotgoedkoop! Gisteren ben ik er geweest want ik had nog wat boeken nodig voor de vakantie (die zijn ook heel leuk en goedkoop te krijgen daar!) en ik ging ook is op de kledingafdeling kijken. Heb 6 leuke kledingstukken gekocht, van een jasje tot shirtjes een korte broek en een rokje, voor 14 euro samen! Er hangen bij ons alleen maar nieuwe spullen tussen en veel ervan is ook nog eens merkkleding :D
Recept: gehakt rullen, gesneden prei erbij en kruiden naar smaak. Ik gebruik meestal paprikapoeder, zout en peper(s). Veldertjes (jonge capucijnen) erdoor, klaar! Eventeel wat ketchup erbij. Goedkoop, gezond en in 10 minuten klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven