Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.



Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten



Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.



Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op 18 juli 2012 @ 21:45:

Djoels, zeg me dat die meid een stoornis heeft. Autisme ofzo. Kan toch gewoon niet waar zijn anders? Dan heb je echt helemaal geen gevoel voor vriendschap, kameraadschap, decorum, etiquette...schaamte is je dan ook vreemd. Echt ik zat je verhaal met open mond te lezen.Weet je, nee , nee, nee. Dat allemaal niet. Het is een hele leuke, warme, aardige en eigenaardige meid. Ze heeft geen stoornis. Ze is ook wel veranderd hoor door de jaren heen. Oja, weet je waar ze niet zo zuinig mee was, met speeksel. Ik betrapte haar tijdens een volgende vakantie tongend met mijn vriendje onder de douche!!! Ik zei nog... 'Oh, je bent meer een delerT dan ik dacht dat je was'
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie82 schreef op 18 juli 2012 @ 21:47:

Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders nogal pech met het dak van ons huis en lieten de lekkages altijd door dezelfde dakdekker maken (eenmanszaak). Mijn moeder heeft een keer uit gastvrijheid deze dakdekker gevraagd of hij mee wilde eten. Het liep tegen zessen dus die uitnodiging werd enthousiast geaccepteerd.

Tot haar ontzetting zag mijn moeder naderhand op de factuur dat hij de tijd van het eten in rekening had gebracht. Dus meneer heeft niet alleen op onze kosten gegeten maar deze tijd ook nog gefactureerd als arbeidsloon. Vriendelijk zijn kost dus blijkbaar ook al geld.Kan je moeder wel lekker koken?
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Schouderklopje, in jouw setting is dat toch anders? Ik neem aan dat je het van te voren aangeeft en niet mensen achteraf een rekening presenteert waar ze niet op gerekend hadden. Als je duidelijk bent vooraf kunnen mensen afwegen of ze het de moeite vinden.
Oo ik heb ook zo'n vriendenstel gehad dat zoo uitgekookt en gierig was!



Vriendin bleef bij vriend en mij slapen na het uitgaan. Wij hadden honger na het stappen dus doken de shoarmatent in. Zij hoefde niets. Toen we een half uur later thuis kwamen meldde ze dat ze honger was en of we de frietpan even konden aanzetten...



Zelfde vriendin, nu met vriend. Waren gaan uit eten. Wij wilden de rekening door 2 delen (2 stellen) dat wilden ze niet. Prima, vriend voor hem en mijzelf betaald en haar vriend voor hem en vriendin. Waren met onze auto (hmm valt me nu in dat we ALTIJD met onze auto gingen). Onderweg zaten zij op de achterbank de rekening uit te tellen en elkaar uit te betalen ("ja maar jouw voorgerecht was duurde", " ja maar ik heb een kinderijsje gehad").



Avond voor zij op een dure vakantie gingen wij even langs (was afgesproken). We kregen wat te drinken aangeboden maar het kon wel alleen maar water zijn want ze ging echt geen fles cola meer opentrekken omdat ze de ochtend erna zouden vertrekken....
quote:Djoels schreef op 18 juli 2012 @ 21:48:

Nou nog een voorbeeld.



We hadden een boottocht geboekt. Je kent ze wel, zo'n boot in de Griekse zee, vol toeristen die dan op allerlei plekjes gaan zwemmen, barbecuen etc. Afijn, daar zaten wij ook op. Het was die dag helemaal niet zulk leuk weer. We gingen bij een strandje eraf en besloten van de boot af te stappen. Lekker op avontuur. We zouden wel een bus terugpakken. Wij met z'n tienen van die boot. Lopen en lopen en lopen.. en eindelijk echt eindelijk kwamen we in een dorp. Lekker Grieks, leuke taverna, eerst wat drinken en daarna de bus vinden. Die vonden we. De bus zou over vier uur komen. Vier uur is best lang wachten. Maar die man die we leerde kennen van de taverne had ook nog wel een buurman met een zus en die had een zwager en die had een busje en daar konden we wel in. Moesten we een X bedrag voor betalen, ik weet het echt niet meer. Zeg 8 euro pp omgerekend. 9 van ons riepen PRIMA! en de tiende zei 'maar de bus is maar 2 euro.'

'Dat klopt' zei ik.

'Maar we gaan toch niet 6 euro meer betalen omdat we dan vier uur moeten wachten.'

We vielen weer stil.

'Jij mag wachten als je wilt' zei ik 'voor mij maakt het geen verschil.'

'Natuurlijk wel zei ze, jij kan ook 6 euro besparen als je met mij met de bus gaat.'

'nee zei ik, dan kost het me 20 euro, want dan ga ik nog vier uur hier op het terras bier zitten drinken en ben ik duurder uit!' Ik vond het een hele goede grap.. zei was aan het rekenen.

'Ik ga toch met de bus zei ze'



En daar gingen wij, bij Stavros in zijn bus... en zij liep naar de bushalte.



Ze kwam overigens pas heel laat thuis, want de bus nam het niet zo nauw met de tijd. Joh.



*drinken tegen beeldscherm*



Wat een verhaal....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 18 juli 2012 @ 21:49:

[...]





Deze is echt heeeeel erg. Dit is echt onbeschaamd! Ik mag toch hopen dat je moeder dit niet betaald heeft.Volgens heben ze dat gewoon betaald, daar heb ik me toen vreselijk aan zitten ergeren.
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen.

Laatst stelde ze voor dat ze maar 10 euro(!) zou meebetalen aan de entree. Wtf? Ze verdient gvd 1400 euro netto! Ik krijg maar 144 per week!



En ondertussen wel tvkastjes kopen van 500 euro (jaja, eiken...)Euh? Hoort dit niet op het ironische topic?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer gaan bowlen met een groepje 'vriendinnen'. De baan was 22 euro en iedereen had 1 drankje (wat ik dus al zuinig vond) op. Terwijl ik mijn schoenen nog aan het omwisselen ben na het bowlen, met het idee dat we nog een drankje gingen doen.. Stonden t groepje al bij de kassa en wat hadden ze geregeld?: ieder betaalde 2,20 voor de baan en ieder voor zich betaalde wat hij gedronken had. Die vrouw bij de kassa wist niet wat ze meemaakte: een rekening delen door 10. Ik schaamde me kapot!



Ditzelfde groepje, maar nu met 6 van de 10 dames, ging met mij een weekendje weg. Ik had geregeld dat we een midweek wegkonden voor 50 euro met zijn allen. Een koopje dus (kende de eigenaren van het huisje). 2 vonden dit al te veel. Toen ik voorstelde om een pot te maken voor eventuele avondjes uit was het antwoord; het midweekje was al zo duur, een avondje uit ging niet meer en we zouden gewoon elke avond zelf koken!!! Maar de 1 had meer aardappels pp dan de ander... Dus aan t eind van de week eisten sommigen nog geld terug omdat ze minder pp hadden! En de geZamenlijke boodschappen die we nog over hadden; staken ze snel in hun eigen tas om zelf mee naar huis te nemen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bezzzz schreef op 18 juli 2012 @ 21:51:

[...]





Kan je moeder wel lekker koken?Haha, ik vind haar eten prima te doen dus dat zal het niet geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen. Eh, ik mis de grap geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben echt geen pin ofzo maar toen ik voor het eerst een date had en mijn date zich echt al letterlijk en figuurlijk lam had gezopen in het bier terwijl ik aan het einde van de avond nog maar 2 sinasjes op had( ik had kiespijn die avond en de koude ijsblokjes zorgde er voor dat ik heel lang deed over 1 glaasje ) en hij vrolijk voorstelde om de rekening door midden te doen ,toen krabde ik me toch ook even achter mijn oor.........
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje was laatst uitgenodigd door een vriendin om mee te gaan naar een spa. Die vriendin had namelijk een tegoedbon gekregen voor 2 personen voor haar verjaardag. Aan het einde van de dag werden alle kosten mbt eten en drinken tot op de cent door 2 gedeeld. Maar dat niet alleen, ook de entreeprijs moest mijn zusje betalen terwijl die vriendin die bon gratis had gekregen!

Lekker een dagje spa en er nog geld op verdienen ook tsss!!
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen.

Laatst stelde ze voor dat ze maar 10 euro(!) zou meebetalen aan de entree. Wtf? Ze verdient gvd 1400 euro netto! Ik krijg maar 144 per week!



En ondertussen wel tvkastjes kopen van 500 euro (jaja, eiken...)Even serieus, wat denk jij verschrikkelijk over jouw vriendin. Jij vindt gewoon dat zij voor jou hoort te betalen, omdat ze 1400 netto verdient!? In mijn optiek ben jij gek en niet zij!
DTEEZ!
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen.

Laatst stelde ze voor dat ze maar 10 euro(!) zou meebetalen aan de entree. Wtf? Ze verdient gvd 1400 euro netto! Ik krijg maar 144 per week!



En ondertussen wel tvkastjes kopen van 500 euro (jaja, eiken...)Doe je het er nu expres om? Alsof jij bepaalt waar zij haar geld aan uitgeeft. Ze neemt je mee, ze betaalt zelfs (een deel) voor je, en dan ga je klagen dat je niet een super de luxe hele dag sauna hebt gekregen? Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als ik zo dacht, echt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader noemt zichzelf dan ook vol trots Dagobert.



Loopt nog liever in een trui met gaten dan er desnoods een te kopen bij het leger des heils. Geen grap.
Toen ik laatst bij een familielid op bezoek was en vroeg of ik even mijn telefoon mocht opladen, werd me een bijdrage in de electriciteitskosten gevraagd, twee euro leek haar wel redelijk. Ik ben niet snel stil, maar toen toch wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen.

Laatst stelde ze voor dat ze maar 10 euro(!) zou meebetalen aan de entree. Wtf? Ze verdient gvd 1400 euro netto! Ik krijg maar 144 per week!



En ondertussen wel tvkastjes kopen van 500 euro (jaja, eiken...)Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken meid.... En zo praat je toch niet over een vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal dit zo wel weg, want te herkenbaar, maar het is een hilarisch verhaal in onze vriendengroep.
quote:Esmoreit schreef op 18 juli 2012 @ 21:58:

Toen ik laatst bij een familielid op bezoek was en vroeg of ik even mijn telefoon mocht opladen, werd me een bijdrage in de electriciteitskosten gevraagd, twee euro leek haar wel redelijk. Ik ben niet snel stil, maar toen toch wel.Zweer me dat je jokt!
Truffelmafia is volgensmij bloedserieus. Triest



Mensen zijn jou niet verplicht cadeau's te geven Truffel! Wat ze verdienen en hoe ze dat besteden is al helemaal niet jouw zaak. Als jij meer geld te besteden wilt dan zul je dat toch echt zelf moeten regelen.
Alle reacties Link kopieren
Deze is van horen zeggen. Een zuinig aangelegd ouder echtpaar had hun auto ingeruild voor een nieuwe. De dag voor ze naar de garage gingen om de nieuwe op te halen, realiseerden ze zich dat er nog behoorlijk wat benzine in de tank van de oude zat. Ze besloten om nog gezellig een eindje te gaan toeren, want dat was natuurlijk zonde van het geld.



Met hun laatste restje benzine parkeerden ze de auto bovenop een paaltje .
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen.

Laatst stelde ze voor dat ze maar 10 euro(!) zou meebetalen aan de entree. Wtf? Ze verdient gvd 1400 euro netto! Ik krijg maar 144 per week!



En ondertussen wel tvkastjes kopen van 500 euro (jaja, eiken...)wow dit vind ik juist verkeerd vanaf jou kant dus omdat ze meer verdiend als jou moet ze maar genoeg voor jou betalen en dan mag ze kennelijk ook geen kastjes kopen van 500 euro....
Alle reacties Link kopieren
quote:Esmoreit schreef op 18 juli 2012 @ 21:58:

Toen ik laatst bij een familielid op bezoek was en vroeg of ik even mijn telefoon mocht opladen, werd me een bijdrage in de electriciteitskosten gevraagd, twee euro leek haar wel redelijk. Ik ben niet snel stil, maar toen toch wel.







Wat een verhalen komen los. Ik zit hier echt te schateren!
quote:merano schreef op 18 juli 2012 @ 22:02:

Deze is van horen zeggen. Een zuinig aangelegd ouder echtpaar had hun auto ingeruild voor een nieuwe. De dag voor ze naar de garage gingen om de nieuwe op te halen, realiseerden ze zich dat er nog behoorlijk wat benzine in de tank van de oude zat. Ze besloten om nog gezellig een eindje te gaan toeren, want dat was natuurlijk zonde van het geld.



Met hun laatste restje benzine parkeerden ze de auto bovenop een paaltje .







Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven