Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Nou truffel weet dondersgoed wat haar reacties doen volgens mij. Gisteren nog zielig te doen in het topic over medeforummers dat zij populair is, maar negatief populair

Doe er dan wat aan of ga ergens anders janken, alsjeblieft.
Wat betreft het verenigingsetentje: we kregen het mailtje met kosten pas veeel later en toen(en bleek meerdere met mij) ging ik verhaal halen, en toen bleek dat tijd die er in had gestoken (?) ook was doorberekend. Ze is nu nog enige lid van die club :-)
quote:truffelmaffia schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Vriendin en ik gaan graag naar de sauna. Ze geeft me meestal de entree voor mijn verjaardag, terwijl ze mak-ke-lijk een geheel dagje kan betalen.

Laatst stelde ze voor dat ze maar 10 euro(!) zou meebetalen aan de entree. Wtf? Ze verdient gvd 1400 euro netto! Ik krijg maar 144 per week!

En ondertussen wel tvkastjes kopen van 500 euro (jaja, eiken...)Deze hoort wat mij betreft echt niet in het rijtje thuis. Dat je vriendin nou meer verdient dan jij, dat betekent toch niet automatisch dat zij dan maar alles voor jou moet betalen? Het is haar goed recht om lekker zelf te bepalen waar zij haar zuurverdiende geld aan uit gaat geven.
quote:schouderklopje schreef op 18 juli 2012 @ 21:47:

[...]

Tja, dat is bij mij toch wel redelijk gebruikelijk. Want ik geef en organiseer graag feestjes en samenkomsten. Maar de bijbehorende kosten kan ik no way dragen. Gelukkig weten de mensen die bij mij komen dat ook wel. Vaak ben ik -voor mijn portemonaie- een fortuin kwijt aan de basisspullen in huis halen. Genoeg drank, brood, sausjes, een salade en wat vlees of vis. Met pasen bak ik ook nog het eea. Maar ik kan niet voor 10 man familie een heel diner of uitgebreide lunch in elkaar knallen zonder daaraan zelf failliet te gaan.

Moet ik zoiets dan maar niet organiseren? Simpelwel omdat het geld me niet op de rug groeit?

Of gaat het om het idee, de gastvrijheid, het welkom zijn in ons huis en te zien dat wij ons best hebben gedaan lekkere dingen te halen en te maken? En tja, dan betaal je een beetje mee...nou en? Je hebt toch een leuke gezellige vrolijke dag met lekker eten!?

Ik snap best dat mensen het raar vinden als er knieperts tussen zitten. Maar ik moet gewoon heel erg op de centen letten en kan simpelweg niet meedraaien met wat voor anderen als normaal gezien wordt. Of misschien kan ik het wel, maar dan moet ik andere dingen laten die belangrijker zijn.

Zo ook met bier drinken en rondjes geven. Ik ben zelf geen zuipschuit, drink geen bier (vies) en doe rustig een hele avond over twee koppen thee en een sapje. Waarom zou ik dan in moordend tempo mee moeten betalen aan rondjes bier?

Overigens vind ik het wel idioot dat die vriend jou een rekening wilde presenteren voor die benzine. Ik had die envelop voor z'n neus in tweeen gescheurd!

Maar wat doe jij dan als je bij die anderen gaat eten? Betaal je hen dan ook? Zou het wel wrang vinden om ergens uitgenodigd te worden en dan de rekening gepresenteerd te krijgen, terwijl diegene zich bij mij wel ongegeneerd vol zit te stoppen met wat ik voor lekkers in huis haal.

Ik vind 'n flesje wijn meebrengen als je ergens wordt uitgenodigd erbij horen, maar betalen voor eten niet.

Als je buiten de deur gaat eten vind ik dat ieder voor zich betaalt of gewoon 50/50.
quote:Esmoreit schreef op 18 juli 2012 @ 21:58:

Toen ik laatst bij een familielid op bezoek was en vroeg of ik even mijn telefoon mocht opladen, werd me een bijdrage in de electriciteitskosten gevraagd, twee euro leek haar wel redelijk. Ik ben niet snel stil, maar toen toch wel.Nou deze staat bij mij met stip op één, deze is erg!!! Dit meen je niet. Wat heb jij gedaan/gezegd?????
DTEEZ!
Djoels, ga door! Nog eentje?

Ieniminie, ik heb excact hetzelfde meegemaakt met een loodgieter. Ik gaf hem koffie, in mijn ogen normaal, maar hij vond het bijzonder. Tja, toen ik de rekening kreeg snap ik dat ie nergens koffie kreeg. De twee kopjes koffie hebben me 100 gulden gekost.
quote:charlottecharles schreef op 18 juli 2012 @ 22:00:

[...]

Zweer me dat je jokt!Nee helaas, de insinuatie was ook dat ik alleen op bezoek kwam om met "mijn ding" haar op kosten te jagen qua elektriciteitsverbruik. Ach, het is altijd een wat eigenaardige dame geweest, maar dit sloeg wel alles.
quote:Vrouwzondernaam schreef op 18 juli 2012 @ 22:03:

Wat betreft het verenigingsetentje: we kregen het mailtje met kosten pas veeel later en toen(en bleek meerdere met mij) ging ik verhaal halen, en toen bleek dat tijd die er in had gestoken (?) ook was doorberekend. Ze is nu nog enige lid van die club :-)Dit is zo erg, dat verzin je niet. Als je dat in een film zou verwerken, zou men de grap 'te' vinden en zou hij geschrapt worden.
quote:Vrouwzondernaam schreef op 18 juli 2012 @ 22:03:

Wat betreft het verenigingsetentje: we kregen het mailtje met kosten pas veeel later en toen(en bleek meerdere met mij) ging ik verhaal halen, en toen bleek dat tijd die er in had gestoken (?) ook was doorberekend. Ze is nu nog enige lid van die club :-)
past niet helemaal bij dit onderwerp maar toch:

Op een bruiloft was om een uur of 12 de limiet bereikt van wat het bruidspaar had afgesproken met de café-eigenaar aan kosten van drank. Kan gebeuren natuurlijk maar toen ging die eigenaar dat door de microfoon zeggen. Iedereen kon het horen! De bruidegom kwam aangesneld en zei tegen de gasten dat ze vooral door moesten gaan met bestellen (niet gierig dus). Tja, dat bestelt dan toch niet meer zo lekker......
Voor vuurwerk moeten betalen terwijl ik na 00.00 uur met hun krijsende baby en bange hond zat opgescheept en zelf niet eens buiten ben geweest.
Erg he. Later heeft ze een ander lid zeker een half jaar gestalkt om een paar euro.
Djoels, jouw voorbeeld vind ik niet zo heel raar hoor. De ober wilde jouw bord toch pakken dat betekent toch dat je uitgegeten bent? Dan heeft ze jouw eten toch niet opgegeten.

Ik zou het zelf nooit doen, zou me echt schamen, maar je kunt niet zeggen dat zij jouw eten opeet.

Je kunt niet in de portemonnee van een ander kijken. Als zij liever eerst brood met spek eet voordat ze uit eten gaat om zo de honger een beetje te stillen is dat haar goed recht. Misschien kon ze de vakantie net betalen, je weet het niet.
quote:Bagheera schreef op 18 juli 2012 @ 21:59:

Ik haal dit zo wel weg, want te herkenbaar, maar het is een hilarisch verhaal in onze vriendengroep.

We hadden in onze kroegclub iemand die altijd op andermans kosten zat te drinken. Als hij een rondje moest geven, was hij weg. Hij is daar op aangesproken en toen kwam er een heel lulverhaal dat hij niet veel verdiende blabla. Prima, kan, wij kunnen niet in iemands portemonnee kijken, maar neem dan niet altijd wel drinken aan. En dat ging niet 1x, 2x maar altijd. We waren hem op een gegeven moment spuugzat. Laten we hm maar X noemen.

Afijn, aantal jaar later gaan wij trouwen als eerste stel in onze vriendengroep. Uiteraard wordt door het bedienend personeel in de horecagelegenheid als eerste aan het bruidspaar gevraagd wat ze drinken willen. He! Krijg nou wat! De ober is X. De rest van de avond heeft iedereen steeds geroepen: He, wat royaal, weer een rondje van X als hij onze gasten bediende Nou, X, je verwent ons wel, vanavond!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:boerenkool77 schreef op 18 juli 2012 @ 22:07:

Voor vuurwerk moeten betalen terwijl ik na 00.00 uur met hun krijsende baby en bange hond zat opgescheept en zelf niet eens buiten ben geweest.

Het wordt erger en erger....

Deze verdient een
quote:aventura_ schreef op 18 juli 2012 @ 21:43:

Ik had een huisgenootje die twee keer at van een pot doperwten-wortelen. Was wel even pulken met die vork :(En wat is daar zo erg aan?
quote:Bagheera schreef op 18 juli 2012 @ 20:55:

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?Ik heb nog erger meegemaakt. Ik ben getrouwd met een Turkse man en toen zijn jongste broer in Turkije ging trouwen ging ik samen met alle andere schoonzussen naar de kapper voor haar en make-up. Voordat we weggingen zag ik dat mijn schoonfamilie druk bezig was met het klaarmaken van allerlei heerlijke gerechten, ik nam aan dat dit voor de bruiloft was. Toen ik eindelijk na uren wachten klaar was bij de kapper en we werden opgehaald, gingen we direct door naar de feestzaal voor het huwelijk. Nadat het bruidspaar was gearriveerd nam ik aan dat er wel wat eten werd uitgedeeld, maar nee, we kregen een ienieminie stukje bruidstaart (lees 1x1cm) en dat was het. Drinken moesten we zelf kopen bij een loketje achter in de zaal. Op mijn vraag waar al dat eten van die ochtend gebleven was antwoordde mijn man dat ze dat die middag al opgegeten hadden (terwijl alle vrouwen bij de kapper zaten). Ik stierf van de honger, dus zodra het feest was afgelopen zijn we gelijk naar de dichtsbijzijnde kebabtent gegaan om iets te eten. De tent zat stampvol met gasten van de bruiloft
quote:elninjoo schreef op 18 juli 2012 @ 21:02:

Mijn vriendin was pas naar 'n Turkse bruiloft van 'n collega en daar waren 600 gasten en de hele avond ruim hapjes en drankjes. Alleen geen alcohol.... Maar verder was wel alles gratis ondanks enorm aantal gasten. Wel heel genant was dat ze van al die gasten opsomden hoeveel geld ze hadden gegeven met de naam erbij. Vind dat ook niet kunnen eerlijk gezegd.Dat is ook heel gebruikelijk, dat opnoemen van het geld dat gegeven wordt, vind het ook heel genant, maar zij vinden dat normaal, ik heb begrepen dat ze het echt bijhouden en dan bij een volgende bruiloft hetzelfde bedrag schenken.
Mijn vriend en ik gingen gezellig oud en nieuw vieren bij een goede vriendin en haar moeder thuis, kleinschalig. Of we mee wilden eten? Nee, we gingen zelf eerst gourmetten.

Rond 9 uur waren we daar, we aten aan tafel nog een bakje ijs mee. Om 1 uur gingen vriend en ik ergens anders heen.

Vraagt vriendin doodleuk of we nog even 10 euro pp willen betalen aan haar moeder voor de biertjes en het ijs!!
Esmoreit; nééé! Dat is een grap toch?!??

Omg ik kom niet meer bij hier.
quote:Merelin schreef op 18 juli 2012 @ 22:09:

Djoels, jouw voorbeeld vind ik niet zo heel raar hoor. De ober wilde jouw bord toch pakken dat betekent toch dat je uitgegeten bent? Dan heeft ze jouw eten toch niet opgegeten.

Ik zou het zelf nooit doen, zou me echt schamen, maar je kunt niet zeggen dat zij jouw eten opeet.

Je kunt niet in de portemonnee van een ander kijken. Als zij liever eerst brood met spek eet voordat ze uit eten gaat om zo de honger een beetje te stillen is dat haar goed recht. Misschien kon ze de vakantie net betalen, je weet het niet.

Weet je, alles kan, natuurlijk. Maar ik vind dit echt te ver gaan en dat meen ik serieus. Dat zij graag alles voor zichzelf wilde betalen, helemaal okee. Dat ze geen rekeningen wilde delen, okee, dat ze heel zuinig is okee. Dat ze dan eerst thuis eieren met spek gaat eten, okee. Maar wat ze deed met het bord voor de neus van de ober, nee dat vind ik niet okee. en je kunt me dat linksom en rechtsom vertellen, dat vind ik echt niet okee.

Deze dame kan de vakantie prima betalen. Deze dame had prima geld en dat heeft ze nog steeds. Ze is gewoon zuinig en daar is niets mis mee, maar ik vind dat ze met dat bord echt een stap te ver ging.
DTEEZ!
Ik werkte nog niet lang op het kantoor waar ik zat en de collega tegenover mij was een doorgewinterde dame die er al jaren zat. Ik als broekie, heel onzeker en net van school.

Ik moest een privé briefje versturen per post en gaf aan dat ik daarvoor niet de frankeermachine (meer dan 150 medew. In het bedrijf) durfde te gebruiken, of mocht dit voor een keertje? Nou nee absoluut niet dat was echt not done, ze noemde het nog net geen diefstal.

Dan mocht ik wel een postzegel van haar hebben, die had zij namelijk WEL altijd in haar lade. Nou super bedankt!! Of ik dan wel even 44 ct. Wilde afrekenen. Heb haar 50 ct. Gegeven en gezegd: laat de rest maar zitten. Wat een gulheid.
quote:lamystere1 schreef op 18 juli 2012 @ 22:04:

Djoels, ga door! Nog eentje?

Ieniminie, ik heb excact hetzelfde meegemaakt met een loodgieter. Ik gaf hem koffie, in mijn ogen normaal, maar hij vond het bijzonder. Tja, toen ik de rekening kreeg snap ik dat ie nergens koffie kreeg. De twee kopjes koffie hebben me 100 gulden gekost. ongelofelijk, het komt dus vaker voor.
Ik was een keer met een vriendin in de kroeg, waar we een oud-collega tegenkwamen. Mijn vriendin gaf een rondje, daarna wilde oud-collega ook trakteren. Vroeg hij aan de barman wat het goedkoopste drankje was, om dat vervolgens voor ons te bestellen. Een beetje een apart figuur was het altijd wel, maar dit sloeg toch wel alles.
quote:Bagheera schreef op 18 juli 2012 @ 21:52:

Schouderklopje, in jouw setting is dat toch anders? Ik neem aan dat je het van te voren aangeeft en niet mensen achteraf een rekening presenteert waar ze niet op gerekend hadden. Als je duidelijk bent vooraf kunnen mensen afwegen of ze het de moeite vinden.Meestal bieden mensen het zelf al aan en hoef ik er -gelukkig- niet o te vragen. Want ik vind dat toch altijd een genant moment. Per saldo is het nog een rib uit mijn lijf. Maar door de meebetalers blijft de schade beperkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven