Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.



Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten



Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.



Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Djoels hahahahaha wat een verhaal!!
Met vrienden uit eten en we zouden de rekening door 4 delen. Vrienden en ik hadden een gerecht van Euro 15 en mijn man had een gerecht van euro 20. Dat moest wel even gemeld worden. Vriend was echter vergeten dat hij een aantal bako's op had wat niet echt in verhouding staat tot een glaasje bier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djoels schreef op 18 juli 2012 @ 21:37:

=Ze heeft het niet begrepen want er volgden nog een aantal bizarre dingen die vakantie. Vertel! Vertel!
quote:Bezzzz schreef op 18 juli 2012 @ 21:38:

Ik zat een keer met twee vrienden op een terrasje. Toen de rekening kwam bleek dat ik toch echt meer moest betalen want zij hadden allebei twee cola gedronken en ik twee tomatensap en dat was een dubbeltje per consumptie duurder.Wie het breed heeft!
quote:nellaaa schreef op 18 juli 2012 @ 21:34:

Neehoor Stiek! Ligt gewoon aan de context. Ik ben ook naar zat bbq's geweest waar iedereen iets regelde. Maar dan was dat van tevoren samen besloten. Bij uit eten gaan met vrienden ga ik er ook vanuit dat ik gewoon zelf betaal. Maar als iemand mij specifiek vraagt om gezellig thuis een hapje te komen eten dan ga ik er vanuit dat ik niet naderhand een rekening krijg.Ja nee, zelfde hier hoor! Ik eet ook wekelijks met vriendinnen en dat is gewoon om en om steeds. En als we afspreken om uit eten te gaan, betaalt iedereen daar aan mee. Maar als mijn vriend zegt ; ik neem je mee uit eten' dan verwacht ik inderdaad dat ik zelf niet hoef te betalen haha. Ligt dus net aan de formulering en intentie dan.
Alle reacties Link kopieren
Ben ooit voor mijn verjaardag uitgenodigd om te eten bij een vriendin. Aan het einde van de avond zei ze ik krijg nog 5 euro van je voor het eten....
Alle reacties Link kopieren
Ik was uitgenodigd voor een tuinfeest, kreeg een sms om eigen alcohol mee te nemen. Prima, is hier erg duur, vond ik geen probleem. Een paar dagen van te voren kreeg ik weer een sms om m'n eigen worstjes en broodjes mee te nemen. Ik ben die maar mooi in mn eigen tuin gaan grillen....sorry hoor als student kan ik het nogbegrijpen, of als je allemaal wat meeneemt, maar op deze manier...nee ik ga je niet verblijden met mijn gezelschap ....
Alle reacties Link kopieren
Ik had een huisgenootje die twee keer at van een pot doperwten-wortelen. Was wel even pulken met die vork :(
quote:Vrouwzondernaam schreef op 18 juli 2012 @ 21:40:

Gisteren uit eten geweest met vriendin, de rekening doen we dan gewoon door 2. Ook al heeft zij gedronken en ik niet. Who cares? Volgende keer eet ik een dessert en zij niet. Denken we niet eens bij na.

Maar had ooit etentje met vereniging (ca. 12 man) 1 zou boodschappen doen en koken, en later zouden we ieder onms deel betalen.

Het eten bestond uit sla, aardappels (aangebakken) en 1 kippepoot, athans als je geen vegetarier was. Ik had nix anders. Kosten ca. 35 p.p.

Toetje vla. Pardon ???Misschien moest de keuken en de eetkamerset ook afbetaald worden? Afschrijving en zo, je weet wel
Alle reacties Link kopieren
Djoels, zeg me dat die meid een stoornis heeft. Autisme ofzo. Kan toch gewoon niet waar zijn anders? Dan heb je echt helemaal geen gevoel voor vriendschap, kameraadschap, decorum, etiquette...schaamte is je dan ook vreemd. Echt ik zat je verhaal met open mond te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Of deze. Heb je een vriendje die jou dolgraag met sinterklaas een cadeautje wil geven. Hij wou me iets kopen waar ik echt trots op kon zijn en kon zeggen van kijk eens wat ik nou toch met sinterklaas van HEM gekregen heb.

Nou romantisch he? Dus ik ging samen met hem de stad in en zocht mezelf een flesje parfum uit van een tientje Jawel een heel tientje!. Wat denk je wat ie zegt?

Ooh jee dat moet je dan wel even zelf voorschieten hoor! Want zoveel geld heb ik echt niet meer op mijn rekening staan. Ehm.........
Alle reacties Link kopieren
Ik werd van de week uitgenodigd voor een bbq. Feestje voor behalen diploma.

Of je vlees mee wilde nemen, meer dan je zelf op kon. Dus blijkbaar was het de bedoeling dat hij gratis zou eten?



Mijn vader is de meest zuinige persoon ooit, die neemt overal de koekjes, suiker- en melkzakjes mee. Draagt een fleecetrui in de winter en zet de verwarming niet aan. Altijd fijn met Kerst als ik een leuk jurkje aan heb..

Maar dan wel een nieuwe auto, nieuwe camper, verbouwen van keuken en badkamer in 1 jaar tijd.
quote:Vrouwzondernaam schreef op 18 juli 2012 @ 21:40:

Gisteren uit eten geweest met vriendin, de rekening doen we dan gewoon door 2. Ook al heeft zij gedronken en ik niet. Who cares? Volgende keer eet ik een dessert en zij niet. Denken we niet eens bij na.

Maar had ooit etentje met vereniging (ca. 12 man) 1 zou boodschappen doen en koken, en later zouden we ieder onms deel betalen.

Het eten bestond uit sla, aardappels (aangebakken) en 1 kippepoot, athans als je geen vegetarier was. Ik had nix anders. Kosten ca. 35 p.p.

Toetje vla. Pardon ???Nu ben ik wel heel benieuwd hoe je dit hebt afgehandeld en wat de verklaring was
Alle reacties Link kopieren
Haha over deze mensen kan ik echt een boek schrijven inmiddels! Ze zijn zoooo gierig. Maar op hun 25-jarig huwelijksfeest hebben we ze terug gepakt: we hebben in 250 dichtgelikte enveloppen gekopieerde briefjes van 25 gulden gedaan. In de dubbele bodem van de doos waar de enveloppen in zaten hebben we de "echte" envelop gedaan. Ze moesten dus alle enveloppen openen om erachter te komen dat er niks in zat .
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders nogal pech met het dak van ons huis en lieten de lekkages altijd door dezelfde dakdekker maken (eenmanszaak). Mijn moeder heeft een keer uit gastvrijheid deze dakdekker gevraagd of hij mee wilde eten. Het liep tegen zessen dus die uitnodiging werd enthousiast geaccepteerd.

Tot haar ontzetting zag mijn moeder naderhand op de factuur dat hij de tijd van het eten in rekening had gebracht. Dus meneer heeft niet alleen op onze kosten gegeten maar deze tijd ook nog gefactureerd als arbeidsloon. Vriendelijk zijn kost dus blijkbaar ook al geld.
35 pp Ik neem toch niet aan dat jullie dat betaald hebben of wel??
Alle reacties Link kopieren
quote:Mies85 schreef op 18 juli 2012 @ 21:01:

Ik ben een op een bbq uitgenodigt en moest mee betalen. Zelfde verhaal voor een paasbrunch



Beide zag ik niet aankomen.

Beide keren zei ik: ah top, ik zal je ook nog een rekening toesturen...



Tssk ik snap het als je zulke dingen niet kan betalen maar zeg dit dan even. Anders ga ik ervanuit dat ik niks hoef te betalen.



Tja, dat is bij mij toch wel redelijk gebruikelijk. Want ik geef en organiseer graag feestjes en samenkomsten. Maar de bijbehorende kosten kan ik no way dragen. Gelukkig weten de mensen die bij mij komen dat ook wel. Vaak ben ik -voor mijn portemonaie- een fortuin kwijt aan de basisspullen in huis halen. Genoeg drank, brood, sausjes, een salade en wat vlees of vis. Met pasen bak ik ook nog het eea. Maar ik kan niet voor 10 man familie een heel diner of uitgebreide lunch in elkaar knallen zonder daaraan zelf failliet te gaan.

Moet ik zoiets dan maar niet organiseren? Simpelwel omdat het geld me niet op de rug groeit?



Of gaat het om het idee, de gastvrijheid, het welkom zijn in ons huis en te zien dat wij ons best hebben gedaan lekkere dingen te halen en te maken? En tja, dan betaal je een beetje mee...nou en? Je hebt toch een leuke gezellige vrolijke dag met lekker eten!?



Ik snap best dat mensen het raar vinden als er knieperts tussen zitten. Maar ik moet gewoon heel erg op de centen letten en kan simpelweg niet meedraaien met wat voor anderen als normaal gezien wordt. Of misschien kan ik het wel, maar dan moet ik andere dingen laten die belangrijker zijn.

Zo ook met bier drinken en rondjes geven. Ik ben zelf geen zuipschuit, drink geen bier (vies) en doe rustig een hele avond over twee koppen thee en een sapje. Waarom zou ik dan in moordend tempo mee moeten betalen aan rondjes bier?



Overigens vind ik het wel idioot dat die vriend jou een rekening wilde presenteren voor die benzine. Ik had die envelop voor z'n neus in tweeen gescheurd!
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje_ schreef op 18 juli 2012 @ 21:27:als iemand zegt: Hee zullen we uit eten gaan, dan ga ik er niet vanuit dat die ander betaalt.



Als het een voorstel is om samen te gaan eten, dan is het in elk geval netjes om te vragen wat jouw deel in de kosten is. Als iemand je uitnodigt oftewel uitdrukkelijk zegt "ik neem je mee uit eten", dan hoef je niet te betalen.



quote:Heb je ook zin om te BBQ-en en er komen 20 mensen, dan vraag ik gewoon hoeveel ik mee moet betalen.



Onder studenten en ander armlastig volk is dat ook niet gek. Dan is het een soort gezamenlijke maaltijd, gezamenlijk betaald, in het huis van degene die de ruimte of de faciliteiten heeft. Als iemand zegt "ik geef een bbq" of "ik nodig je uit voor mijn bbq" dan hoef je niet te betalen, tenzij het echt de gewoonte is af te rekenen.



Onder mensen met gewone of royale inkomens is het ongebruikelijk af te rekenen. Als je dan bij iemand thuis gaat eten hoef je niet te betalen, de ongeschreven regel is dan dat je een flesje wijn oid meeneemt en de volgende keer hen uitnodigt. Tenzij je bv een gezamenlijke activiteit onderneemt (boot huren, weekendje weg), dan deel je weer wel.



IK vind trouwens dat dit topic eerder pijnlijke gierige acties zou moeten heten. De acties die ik me herinner zijn eigenlijk te pijnlijk om op te schrijven, stel dat iemand zich erin herkent
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om te lezen allemaal Djoels, vertel vooral verder



Wat ben ik blij dat wij met vaste vriendenclub (we wonen allemaal in hetzelfde durp) gewoon een standaard pot hebben waar we allemaal één keer in de zoveel tijd aan doneren (de flinke bierdrinkers wat meer dan de bescheidenere drinkers). Die pot wordt dan overal voor gebruikt en als 'ie op begint te raken, vullen we 'm weer aan. Gaat al jaren goed en geen gedoe met splitsen van de rekening.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Nou nog een voorbeeld.



We hadden een boottocht geboekt. Je kent ze wel, zo'n boot in de Griekse zee, vol toeristen die dan op allerlei plekjes gaan zwemmen, barbecuen etc. Afijn, daar zaten wij ook op. Het was die dag helemaal niet zulk leuk weer. We gingen bij een strandje eraf en besloten van de boot af te stappen. Lekker op avontuur. We zouden wel een bus terugpakken. Wij met z'n tienen van die boot. Lopen en lopen en lopen.. en eindelijk echt eindelijk kwamen we in een dorp. Lekker Grieks, leuke taverna, eerst wat drinken en daarna de bus vinden. Die vonden we. De bus zou over vier uur komen. Vier uur is best lang wachten. Maar die man die we leerde kennen van de taverne had ook nog wel een buurman met een zus en die had een zwager en die had een busje en daar konden we wel in. Moesten we een X bedrag voor betalen, ik weet het echt niet meer. Zeg 8 euro pp omgerekend. 9 van ons riepen PRIMA! en de tiende zei 'maar de bus is maar 2 euro.'

'Dat klopt' zei ik.

'Maar we gaan toch niet 6 euro meer betalen omdat we dan vier uur moeten wachten.'

We vielen weer stil.

'Jij mag wachten als je wilt' zei ik 'voor mij maakt het geen verschil.'

'Natuurlijk wel zei ze, jij kan ook 6 euro besparen als je met mij met de bus gaat.'

'nee zei ik, dan kost het me 20 euro, want dan ga ik nog vier uur hier op het terras bier zitten drinken en ben ik duurder uit!' Ik vond het een hele goede grap.. zei was aan het rekenen.

'Ik ga toch met de bus zei ze'



En daar gingen wij, bij Stavros in zijn bus... en zij liep naar de bushalte.



Ze kwam overigens pas heel laat thuis, want de bus nam het niet zo nauw met de tijd. Joh.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
quote:ieniemienie82 schreef op 18 juli 2012 @ 21:47:

Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders nogal pech met het dak van ons huis en lieten de lekkages altijd door dezelfde dakdekker maken (eenmanszaak). Mijn moeder heeft een keer uit gastvrijheid deze dakdekker gevraagd of hij mee wilde eten. Het liep tegen zessen dus die uitnodiging werd enthousiast geaccepteerd.

Tot haar ontzetting zag mijn moeder naderhand op de factuur dat hij de tijd van het eten in rekening had gebracht. Dus meneer heeft niet alleen op onze kosten gegeten maar deze tijd ook nog gefactureerd als arbeidsloon. Vriendelijk zijn kost dus blijkbaar ook al geld.Deze is echt heeeeel erg. Dit is echt onbeschaamd! Ik mag toch hopen dat je moeder dit niet betaald heeft.
Ik heb een keer een 'vriendin' gehad, vriendin X, die een enorme knieperd was. Dagobert Duck was er niets bij. Eens in de zoveel tijd gingen we met een groep meiden vd middelbare school iets drinken. Als de rekening kwam en die was bijvoorbeeld 48 euro en we waren met z'n 5en, legden we allemaal 10 euro in zodat het bedrag op 50 kwam, 2 euro fooi dus in dit voorbeeld. Zei vriendin X 'ik betaal wel even', liep naar de bar en naar bleek later had ze de 2 euro fooi in eigen zak gestoken.



Ook gingen we een keer een activiteit doen, waarbij we drinken konden bestellen aan de bar. Dit werd dan bijgehouden door het barpersoneel en na de activiteit gingen we afrekenen. Iedereen had 3 drankjes gedronken, vriendin X slechts 2. Ze heeft 10 minuten lopen steggelen bij het afrekenen dat zij niet extra wilde betalen omdat zij 1 drankje minder had gedronken dan de rest. Echt niet te geloven, en dit zijn slechts 2 voorbeelden van de vele. Gelukkig is het nu geen vriendin meer want dat soort mensen haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik ging met een studiegenoot die ik toen nog vriend noemde een biertje drinken op mijn eigen verjaardag. Toen hij na twee drankjes p.p. de rekening door midden wilde delen had ik niet door dat mijn biertjes 50 cent duurder waren. Of ik dat verschil dan wel even terug wilde betalen. Good times.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vrouwzondernaam schreef op 18 juli 2012 @ 21:40:

Het eten bestond uit sla, aardappels (aangebakken) en 1 kippepoot, athans als je geen vegetarier was. Ik had nix anders. Kosten ca. 35 p.p.

Toetje vla. Pardon ???







We hebben een winnaar wat mij betreft!
quote:ieniemienie82 schreef op 18 juli 2012 @ 21:47:

Toen ik nog thuis woonde hadden mijn ouders nogal pech met het dak van ons huis en lieten de lekkages altijd door dezelfde dakdekker maken (eenmanszaak). Mijn moeder heeft een keer uit gastvrijheid deze dakdekker gevraagd of hij mee wilde eten. Het liep tegen zessen dus die uitnodiging werd enthousiast geaccepteerd.

Tot haar ontzetting zag mijn moeder naderhand op de factuur dat hij de tijd van het eten in rekening had gebracht. Dus meneer heeft niet alleen op onze kosten gegeten maar deze tijd ook nog gefactureerd als arbeidsloon. Vriendelijk zijn kost dus blijkbaar ook al geld.



We have a winner!!



Je-zus-mi-na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven