Hoe hard op de A4?
maandag 12 november 2012 om 14:05
Zijn er al topics geweest over de nieuwe snelheidslimieten? Vast. Voor mij is het nog steeds onduidelijk. Ik neem even een simpel voorbeeld dat veel mensen wel tegenkomen.
A4 vanaf het wegrestaurant (de Wok) richting Den Haag.
Vroeger 120 tot de afslag naar de A44 daarna 100.
Nu 120, dan na de afslag A44 100 tussen 0700 en 1900.
Na 1900 mag je dus 130 op het stuk na de A44.
Waarom ben ik dan de enige die gas geeft?
Of snap ik het nog steeds niet en ligt er binnenkort een stapel boetes in mijn brievenbus?
Waarom mag je nu 130 waar je vroeger maar 100 mocht en waarom rijdt iedereen er nog steeds maar 100?
A4 vanaf het wegrestaurant (de Wok) richting Den Haag.
Vroeger 120 tot de afslag naar de A44 daarna 100.
Nu 120, dan na de afslag A44 100 tussen 0700 en 1900.
Na 1900 mag je dus 130 op het stuk na de A44.
Waarom ben ik dan de enige die gas geeft?
Of snap ik het nog steeds niet en ligt er binnenkort een stapel boetes in mijn brievenbus?
Waarom mag je nu 130 waar je vroeger maar 100 mocht en waarom rijdt iedereen er nog steeds maar 100?
maandag 12 november 2012 om 14:15
Ik heb ook vaak het idee dat ik de enige ben die het begrijpt, als je nagaat hoeveel auto's ik inhaal als ik me gewoon aan de maximum snelheid houdt.
Ik denk dat er niet genoeg duidelijk is gemaakt dat de nieuwe maximumsnelheid 130 is geworden en als het anders is het wel gemeld wordt. Het bord '100 tussen 6 en 19' betekent dat je 130 mag buiten die tijden. Dát krijg je mensen niet aan hun verstand gepeuterd.
Ach, zolang de veel te zacht rijders maar rechts blijven, dan vind ik het best.
Ik denk dat er niet genoeg duidelijk is gemaakt dat de nieuwe maximumsnelheid 130 is geworden en als het anders is het wel gemeld wordt. Het bord '100 tussen 6 en 19' betekent dat je 130 mag buiten die tijden. Dát krijg je mensen niet aan hun verstand gepeuterd.
Ach, zolang de veel te zacht rijders maar rechts blijven, dan vind ik het best.
maandag 12 november 2012 om 14:16
quote:GreetBilspleet schreef op 12 november 2012 @ 14:13:
Met de huidige benzineprijzen vind ik 130 te duur rijden. Ik hou me sowieso op elke snelweg aan de 100 kilometer. Ik rij nooit onnodig links en ik heb geen zin in bekeuringen. Die heb ik ook lang niet meer gehad...erg prettig ;)100 op de snelweg? Dat is heel irritant voor de rest. Neem dan lekker een provinciale weg.
Met de huidige benzineprijzen vind ik 130 te duur rijden. Ik hou me sowieso op elke snelweg aan de 100 kilometer. Ik rij nooit onnodig links en ik heb geen zin in bekeuringen. Die heb ik ook lang niet meer gehad...erg prettig ;)100 op de snelweg? Dat is heel irritant voor de rest. Neem dan lekker een provinciale weg.
maandag 12 november 2012 om 14:21
maandag 12 november 2012 om 14:24
Excuses, een minimumsnelheid hebben we niet in Nederland, maar wel een "minimumconstructiesnelheid":quote:Toegestane motorvoertuigen op autowegen en autosnelwegen
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid wordt de minimumconstructiesnelheid genoemd.
(http://www.rijksoverheid. ... -voor-het-wegverkeer.html)
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid wordt de minimumconstructiesnelheid genoemd.
(http://www.rijksoverheid. ... -voor-het-wegverkeer.html)
maandag 12 november 2012 om 14:26
Ik blijf gewoon 120 rijden, en op stukken waar 100 aangegeven staat natuurlijk 100. Ik snap er helemaal geen kont van wanneer ik 130 mag. Daarnaast: ik zou er echt helemaal flauw van worden om een bon te krijgen vanwege de snelheid omdat het mij niet duidelijk was of ik daar nou 120 of 130 had mogen rijden. Dan maar gewoon 120.
Vind het ook geen vooruitgang, die wetswijziging, dat ik nu tien kilometer harder mag per uur, in Nederland schiet dat toch niet op.
Zie trouwens ook vaak bordjes met "u mag 130 als de spitstrook open/dicht is en het wel/niet regent" of ander bijzonder bordmateriaal. Dat maakt het ook niet duidelijker.
En het is duurder rijden. De benzine jast er doorheen.
Vind het ook geen vooruitgang, die wetswijziging, dat ik nu tien kilometer harder mag per uur, in Nederland schiet dat toch niet op.
Zie trouwens ook vaak bordjes met "u mag 130 als de spitstrook open/dicht is en het wel/niet regent" of ander bijzonder bordmateriaal. Dat maakt het ook niet duidelijker.
En het is duurder rijden. De benzine jast er doorheen.
maandag 12 november 2012 om 14:28
quote:qwerttu schreef op 12 november 2012 @ 14:21:
Je mág 130 hè, je móet het niet. 100 is ook een normale snelheid op de snelweg. Ik geloof dat 60 de minimumsnelheid is op de snelweg.Volgens Google bestaat er geen minimumsnelheid meer. Ook bizar trouwens. Het lijkt me dat het veel gevaarlijker is dat iemand met een gangetje van 60 over de autobaan tuft, terwijl daar 100 is toegestaan, dan iemand die er met 140 over heen zoeft. Niet dat ik dat laatste goedkeur overigens.
Je mág 130 hè, je móet het niet. 100 is ook een normale snelheid op de snelweg. Ik geloof dat 60 de minimumsnelheid is op de snelweg.Volgens Google bestaat er geen minimumsnelheid meer. Ook bizar trouwens. Het lijkt me dat het veel gevaarlijker is dat iemand met een gangetje van 60 over de autobaan tuft, terwijl daar 100 is toegestaan, dan iemand die er met 140 over heen zoeft. Niet dat ik dat laatste goedkeur overigens.
maandag 12 november 2012 om 14:30
quote:Keetje_Stippel schreef op 12 november 2012 @ 14:28:
[...]
Volgens Google bestaat er geen minimumsnelheid meer. Ook bizar trouwens. Het lijkt me dat het veel gevaarlijker is dat iemand met een gangetje van 60 over de autobaan tuft, terwijl daar 100 is toegestaan, dan iemand die er met 140 over heen zoeft. Niet dat ik dat laatste goedkeur overigens.jawel hoor, ik leerde op theorie dat je minimaal de helft (=60) moet kunnen en mogen rijden.
[...]
Volgens Google bestaat er geen minimumsnelheid meer. Ook bizar trouwens. Het lijkt me dat het veel gevaarlijker is dat iemand met een gangetje van 60 over de autobaan tuft, terwijl daar 100 is toegestaan, dan iemand die er met 140 over heen zoeft. Niet dat ik dat laatste goedkeur overigens.jawel hoor, ik leerde op theorie dat je minimaal de helft (=60) moet kunnen en mogen rijden.
maandag 12 november 2012 om 14:31
Net als ik, vinden heel veel mensen het onzin dat je ineens 130 mag. Je wint er nauwelijks tijd mee en echt een onzin maatregel die veel meer kost dan het oplevert. Als je op die stukken 130 rijdt moet je vaak in de ankers, wat uiteindelijk dus ook niets opschiet.
Wil niet zeggen dat ik nooit harder rijd dan toegestaan, maar op die stukken vind ik het onzin. Het voegt echt niets toe. Ik rijd op die stukken de snelheid waar ik net zin in heb.
Wil niet zeggen dat ik nooit harder rijd dan toegestaan, maar op die stukken vind ik het onzin. Het voegt echt niets toe. Ik rijd op die stukken de snelheid waar ik net zin in heb.
maandag 12 november 2012 om 14:34
Ik gebruik dagelijks het zuidelijke gedeelte van de A2 en hier staat wel netjes 120 en 130 aangegeven. Alleen: niet vaak genoeg. Het stuk waar ik normaliter oprijd, daar staat geen bord van 130, wel zo'n tien kilometer verderop het 120 kilometer bord. Ik merk wel dat iedereen mij voorbij rijd op dat eerste stuk, maar zolang ik het niet zeker weet blijf ik 120 rijden.
En de 130 kilometer limiet is er niet voor niets: bedenk hoe snel jij je benzine er doorheen aan het jassen bent, dat is weer meer tanken en meer tanken is meer belasting voor onze regering. Dat is er niet alleen maar voor de Audi rijders die graag wat sneller rijden! - Ben ik overigens maar blij met mijn zuinige belastingsvrije auto.
En de 130 kilometer limiet is er niet voor niets: bedenk hoe snel jij je benzine er doorheen aan het jassen bent, dat is weer meer tanken en meer tanken is meer belasting voor onze regering. Dat is er niet alleen maar voor de Audi rijders die graag wat sneller rijden! - Ben ik overigens maar blij met mijn zuinige belastingsvrije auto.
maandag 12 november 2012 om 14:40
Het is de grootste kul om te zeggen dat er te weinig borden staan. Dan let je gewoon niet op. Op het moment dat je de snelweg oprijdt, staat er een bord met de daar toegestane maximumsnelheid aan het einde van de oprit. Altijd. Wegbeheerder zet tussen de opritten nog wat reminders, maar het is de bedoeling dat je bij de oprit het bord al ziet.
maandag 12 november 2012 om 14:42
maandag 12 november 2012 om 14:44
Origami, lekker kort door de bocht. Nog niet meegekregen dat de snelheid tegenwoordig bijkans elke kilometer kan variëren? Heb al ergens een bord "einde snelheidsbeperking" gezien, om een paar honderd meter verder opeens een bord 100 tegen te komen.
Alleen kijken naar de borden die bij de oprit staan heeft alleen zin voor het stuk snelweg tussen dat bord en het volgende bord. Op het volgende bord kan weer heel iets anders staan.
Alleen kijken naar de borden die bij de oprit staan heeft alleen zin voor het stuk snelweg tussen dat bord en het volgende bord. Op het volgende bord kan weer heel iets anders staan.
maandag 12 november 2012 om 14:44
quote:_origami_ schreef op 12 november 2012 @ 14:40:
Het is de grootste kul om te zeggen dat er te weinig borden staan. Dan let je gewoon niet op. Op het moment dat je de snelweg oprijdt, staat er een bord met de daar toegestane maximumsnelheid aan het einde van de oprit. Altijd. Wegbeheerder zet tussen de opritten nog wat reminders, maar het is de bedoeling dat je bij de oprit het bord al ziet.Die borden staan er zeker niet altijd. Die staan er als er 120 of 100 gereden mag worden, niet als je 130 mag. Nee, het is er niet duidelijk op geworden.
Het is de grootste kul om te zeggen dat er te weinig borden staan. Dan let je gewoon niet op. Op het moment dat je de snelweg oprijdt, staat er een bord met de daar toegestane maximumsnelheid aan het einde van de oprit. Altijd. Wegbeheerder zet tussen de opritten nog wat reminders, maar het is de bedoeling dat je bij de oprit het bord al ziet.Die borden staan er zeker niet altijd. Die staan er als er 120 of 100 gereden mag worden, niet als je 130 mag. Nee, het is er niet duidelijk op geworden.
maandag 12 november 2012 om 14:45
Ook verwarrend (vind ik): "max. 120 bij gesloten spitsstrook"
Zonder dat duidelijk is aangegeven wat die spitsstrook is en waar die ligt.
Ik heb de indruk dat meestal de vluchtstrook rechts, maar soms juist de meest linkse strook als spitsstrook wordt aangeduid, maar zeker weten doe ik het niet.
Zonder dat duidelijk is aangegeven wat die spitsstrook is en waar die ligt.
Ik heb de indruk dat meestal de vluchtstrook rechts, maar soms juist de meest linkse strook als spitsstrook wordt aangeduid, maar zeker weten doe ik het niet.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 12 november 2012 om 14:45