Hoe krijg ik nog wat af van aankoopbedrag auto?
zaterdag 10 december 2011 om 13:28
Vandaag een leuke auto gezien die ik wil gaan kopen. Proefrit gemaakt en dealer offerte gevraagd. auto is 8000+500 rijklaar maken. rijklaar maken heb ik er nu af onderhandeld + nieuwe apk voor 2 jaar erbij + 1 jaar garantie. Verkoper gaf aan dat dit de max. korting is. Afgesproken dat ik erover nadenk en maandag terugbel. Wie heeft er tips? Hoe kan ik er nog wat afkrijgen/ wat kan ik maandag beste zeggen? (Het is trouwens wel een auto die snel weg is/ populair)

zaterdag 10 december 2011 om 13:40
De allerbeste truc: nu opbellen, zeggen wat je wilt betalen, en dat ze je er maandag over op mogen bellen, want je snapt ook wel dat ze daar nog even over moeten nadenken.
Overigens is het met alles zo: hoe liever je iets wilt hebben en hoe unieker het is, hoe moeilijker het is om een 'te laag' bod te doen.
Je moet altijd denken: hun verlies, als ze het niet doen.
Overigens is het met alles zo: hoe liever je iets wilt hebben en hoe unieker het is, hoe moeilijker het is om een 'te laag' bod te doen.
Je moet altijd denken: hun verlies, als ze het niet doen.
zaterdag 10 december 2011 om 13:45
Inderdaad zelf bellen met je bod, 8000 euro bv inclusief rijklaar en de overige afspraken, zeggen dat dit je uiterste is en dat ze contact met je op kunnen nemen.
Het is einde van het jaar en ze willen graag de verkoop nog in de boeken hebben. Volgend jaar is de auto tenslotte weer een "jaar" ouder in autoland.
Het is einde van het jaar en ze willen graag de verkoop nog in de boeken hebben. Volgend jaar is de auto tenslotte weer een "jaar" ouder in autoland.

zaterdag 10 december 2011 om 13:59

zaterdag 10 december 2011 om 14:20
zaterdag 10 december 2011 om 14:39

zaterdag 10 december 2011 om 15:37
Wiekeb, ik zou het zo doen. 'Hallo, met Wiekeb. Ik ben vanmiddag bij u geweest voor de *** auto, en ik heb er nog eens over nagedacht. Ik wil nog een laatste bod doen en daar blijf ik bij: 7500 euro. Ik snap dat het lastig voor u is om zo stante pede te beslissen, maar als u mij na het weekend belt, dan kunnen we zaken doen.''
Dan ligt de bal bij hun. Willen ze niet: verder zoeken. Willen ze wel dan heb je geluk.
Dan ligt de bal bij hun. Willen ze niet: verder zoeken. Willen ze wel dan heb je geluk.
zaterdag 10 december 2011 om 16:21
quote:bettypage schreef op 10 december 2011 @ 16:19:
Haha dit zou ik dus ECHT niet kunnen, zo zelfverzekerd onderhandelen. En al helemaal niet over een auto
Ik ben nu ook zo,n goeie raadgeefster, maar denk je dat ik het zelf durf?
Maar ik durf heel veel voor een ander, en voor mezelf niet.
Haha dit zou ik dus ECHT niet kunnen, zo zelfverzekerd onderhandelen. En al helemaal niet over een auto
Ik ben nu ook zo,n goeie raadgeefster, maar denk je dat ik het zelf durf?
Maar ik durf heel veel voor een ander, en voor mezelf niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

zaterdag 10 december 2011 om 16:27
Oh heerlijk dit, vandaag nog bellen! Ik kan echt lullen als brugman, als t lukt geeft t ook zo'n kick! Heb mezelf 600,- korting bij elkaar gepraat bij een particuliere verkoper. Ik wist meer van auto's dan hij (en hij was notabene autoverkoper int dagelijks leven?) dus had er wat vaktermen ingegooid. Pokerface opzetten en ervoor gaan!!!
dinsdag 13 december 2011 om 10:51
quote:bettypage schreef op 10 december 2011 @ 16:19:
Gewoon doen en achteraf heel blij zijn met jezelf.
Zelfs bij een hypotheek doen! (scheelt ons 85 euro per maand de komende 30 jaar )
TO hoe is het gegaan?
Mijn ervaring is dat er bij auto's (8 a 9000 euro) vaak wel 1500 af kan en gratis rijklaar maken.
Gewoon doen en achteraf heel blij zijn met jezelf.
Zelfs bij een hypotheek doen! (scheelt ons 85 euro per maand de komende 30 jaar )
TO hoe is het gegaan?
Mijn ervaring is dat er bij auto's (8 a 9000 euro) vaak wel 1500 af kan en gratis rijklaar maken.