Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang wachten, marktplaats

22-12-2010 23:33 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag een deal gesloten met iemand op Marktplaats (ik wilde graag het product wat hij aan bood overnemen). Was wel aan de prijs maar desbetreffende persoon woont aan de andere kant van het land en het was verder nergens meer te krijgen...

Verkoper reageerde vrij vlot op mijn e-mails en zondagavond het geld overgemaakt met de opmerkingen dat ik graag van hem hoorde wanneer ie het geld binnen had en de track & trace code wanneer hij het zou versturen.

Maandag een berichtje gehad dat hij het geld had en het die middag naar het postkantoor zou brengen. Met de kanttekening erbij dat TNT staakt en het dus volgens hem wat langer kon duren. Sindsdien niets meer van hem vernomen....hij mailt niet meer terug.Nu kan het me niet zo veel schelen als hij het wat later gepost zou hebben natuurlijk, als hij dat maar naar mij toe communiceert....

Omdat het om een aanzienlijk bedrag ging wel eerst wat research gedaan. Leek allemaal goed. Heeft meerdere advertenties staan en lijkt alsof hij gewoon zijn overbodige spullen aan het opruimen is. Ook al 4 jaar lid van Marktplaats en via Google is hij verder nergens bekend.

Nu zijn de weersomstandigheden niet je van het, de TNT inderdaad niet altijd even betrouwbaar met aflevertijden deze maand en is er een griepgolf maar toch vind ik het een beetje tricky dat hij eerst vrij vlotjes kan reageren en als het geld binnen is opeens niet meer.

Via facebook hem gevonden en daar heeft hij gisteren nog een berichtje gepost via een BlackBerry, dus toen had hij in ieder geval toegang tot internet.

Ik ben zeker veel te snel met me zorgen maken?? Wat zouden jullie in mijn geval doen?
.
Ik zou niet meer op dat mailadres hebben gekeken nadat ik alles had afgehandeld. En er is niets zo irritant als een wantrouwige koper die nog twee 'waarom reageer je niet'-mailtjes stuurt, dus stel dat ik wel zou kijken, dan zou ik geen zin hebben om die code over te typen terwijl ik weet dat het toch wel aankomt. Hooguit laat ik weten op welke dag ik het verstuurd heb, zodat de ontvanger rekening kan houden met de aankomstdag.
quote:Honingmeloen schreef op 23 december 2010 @ 08:46:

Ik zou niet meer op dat mailadres hebben gekeken nadat ik alles had afgehandeld. En er is niets zo irritant als een wantrouwige koper die nog twee 'waarom reageer je niet'-mailtjes stuurt, dus stel dat ik wel zou kijken, dan zou ik geen zin hebben om die code over te typen terwijl ik weet dat het toch wel aankomt. Hooguit laat ik weten op welke dag ik het verstuurd heb, zodat de ontvanger rekening kan houden met de aankomstdag.Wat een arrogante verkoper ben jij dan. Als je gewoon de T&T doormailt krijg je ook geen mailtjes met vragen dus draai de boel niet om!
Ik heb afgelopen zaterdag een pakketje verstuurd en het staat nog steeds op "gesorteerd in sorteercentrum" met als extra mededeling "aflevering 1 dag vertraagd".

En normaal gesproken wordt het de volgende dag bezorgd.

De verzending is denk ik door zowel drukte als weersomstandigheden heel erg vertraagd, ik zou me dus nog geen zorgen maken .

Dat diegene niet meer reageert, wel vreemd, maar kan aan van alles liggen (storing/vakantie/druk).
Heb zelf ook iets gekocht, verkoper heeft het gisteren verstuurd en ook de T&T doorgemaild, nu staat op de T&T site: chauffeur is onderweg, dus denk niet dat het zolang hoeft te duren. En inderdaad, mega-irritant, als je biedt reageren ze zeer snel en daarna hoor je niets meer....bah, haat dat soort verkopers op Marktplaats. Ik vind het niet netjes.
quote:MrsMiller schreef op 23 december 2010 @ 08:55:

Ik heb afgelopen zaterdag een pakketje verstuurd en het staat nog steeds op "gesorteerd in sorteercentrum" met als extra mededeling "aflevering 1 dag vertraagd".

En normaal gesproken wordt het de volgende dag bezorgd.

De verzending is denk ik door zowel drukte als weersomstandigheden heel erg vertraagd, ik zou me dus nog geen zorgen maken .

Dat diegene niet meer reageert, wel vreemd, maar kan aan van alles liggen (storing/vakantie/druk).Maar dan weet je dus dat het verstúúrd is, TO heeft nog niet eens de T&T code gekregen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 23 december 2010 @ 09:01:

[...]

Maar dan weet je dus dat het verstúúrd is, TO heeft nog niet eens de T&T code gekregen..Ik heb het zelf verstuurd dus ik heb de track&trace code op het postkantoor gekregen.
quote:MrsMiller schreef op 23 december 2010 @ 09:06:

[...]

Ik heb het zelf verstuurd dus ik heb de track&trace code op het postkantoor gekregen.Maar dan weet je dus dat het verstúúrd is, TO heeft nog niet eens de T&T code gekregen dus weet niet eens óf het wel verstuurd is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind wantrouwende kopers ook heel vervelend hoor. Er had een keer iemand op woensdagavond iets naar me overgemaakt en vrijdag begon ze al te doen alsof ik haar had opgelicht. Dat ik donderdag misschien druk was met werk ofzo was niet in haar opgekomen.
[quote]emaille schreef op 23 december 2010 @ 00:36:

Ik vind het wel erg vroeg om je zorgen gaan maken hoor, pakjes doen er altijd langer over. En met mijn blijkbaar luie postbodes ofzo kan het soms een week duren.

Nog nooit meegemaakt, vandaag pakje verstuurd morgen bezorgd, tenminste dat is wat ik heb meegemaakt. En het wordt ook helemaal niet bezorgd door de postbode en luie postbodes dat lijkt me ook overdreven. Mijn vriendin is ook postbode en ze kunnen de post echt niet laten liggen hoor, wat er klaar staat voor ze moet bezorgd worden.
Volgens mij staakt de pakketpost niet.
Ook iets op marktplaats gekocht...dinsdag verstuurd, woensdag in huis.
quote:emaille schreef op 23 december 2010 @ 09:37:

Ik vind wantrouwende kopers ook heel vervelend hoor. Er had een keer iemand op woensdagavond iets naar me overgemaakt en vrijdag begon ze al te doen alsof ik haar had opgelicht. Dat ik donderdag misschien druk was met werk ofzo was niet in haar opgekomen.

dan moet je daar gewoon helder over communiceren.

bij al mijn verkopen laat ik ook altijd weten dat het met mijn bekkenproblemen niet altijd mogelijk is om naar de post te brengen.

ik geef duidelijk een uiterlijk termijn dat ik het eventueel door mijn man kan laten brengen, en zorg dat ik ZSM een foto mail van het bonnetje met T&T code.

zo heb ik nooit problemen met kopers.
Eens met Yamuna, ik verkoop ook regelmatig via MP en laat de koper altijd weten wanneer ik het verstuur, voeg er het tracktracenummer bij en vraag in het geval van brievenbus post ook of ze mij willen mailen als ze het pakketje hebben ontvangen.

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Bij de stakingen van TNT post ging het alleen om de brievenbuspost, bij de pakketservice werd niet gestaakt.

Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar ik zou ook wel argwanend zijn als ik niets zou horen van de verkoper.
Ik zou me nog geen zorgen maken. Ik had onlangs precies hetzelfde. Ik mailde haar waar mijn pakketje bleef en zij zei dat ze het echt op de post had gedaan.

Nog een keer gemailed, geen antwoord.

Anderhalve week later lag het toch in de bus.
Roosje, dan gaat het ws om brievenbuspost, maar bij pakketpost is het toch een kleine moeite om even de tracktracecode door te mailen, dan kan TO in ieder geval de status van het pakket volgen.

Ik heb ook wel eens via brievenbuspost verstuurd (n.b. binnen mijn eigen woonplaats) wat volgens de koper nooit aankwam. Ik heb haar gezegd dat ik het echt verstuurd had en niets meer van haar gehoord, ze was denk ik wel pissig, maar goed, ze wilde zelf persé dat het via de reguliere post werd verstuurd, dus dan is het risico voor haar. Na een week of 3 kwam het pakketje weer bij mij terug, volgens TNT was er niemand thuis op het adres (wel gek, want het paste gewoon door de brievenbus). Enfin, ik heb haar gemaild en toen is ze het alsnog zelf komen ophalen.
quote:emaille schreef op 23 december 2010 @ 09:37:

Verkoper heeft in de laatste mail die hij schreef aangegeven het op maandag op de post te gaan doen.

Dat ik het pakketje nog niet heb is niet wat me zorgen baart, maar dat hij de track & trace code niet doorgemaild heeft.
Nou, de pakketpost is geweest vandaag, zonder pakketje voor mij. Ik gaf aan dat ik ook een pakketje verwachtte, wat maandag verstuurd was.

Postbode zei: dan zal het morgen wel komen, ik heb het nu in ieder geval niet bij me.

Wel zei ie dat ie wel een pakketje had voor de buren. Hij zal er wel niet het verkeerde adres op gezet hebben want ik heb de postbode mijn naam gezegd, dan zouden er alarmbellen moeten gaan rinkelen toch?

Blijkbaar heeft de pakketpost dan ook flinke vertraging. Maar ik blijf er dan bij dat het niet netjes is om de t & t code niet even door te mailen.
Heb er nog maar eens een mailtje aan gewaagd dat het wellicht aan zijn aandacht ontsnapt was door drukte of ziekte ofzo, maar dat ik toch wel graag de T&T code wil...

Uiteraard geen antwoord.....
Zijn woonplaats klopt waarschijnlijk wel want het IP komt wel uit die regio.

Er zijn 7 mensen met zijn achternaam in die woonplaats, die kan ik desnoods allemaal bij langs bellen als ik volgende week nog niets gehoord heb. Hij woont nog bij zn ouders, die zullen dan vast blij zijn...
Wat kloten zeg!

Hopelijk heb je het pakketje morgen. Wat raar dat hij die code niet heeft doorgemaild.

Als hij je inderdaad heeft opgelicht, kun je marktplaats inlichten en dit zou ik ook zeker tegen hem zeggen.
Ik hoop ook dat ik het pakketje morgen heb.

Mocht dat het geval zijn, dan licht ik niet alleen Marktplaats in maar ook de daarvoor bedoelde sites. En dan maar hopen dat ie zichzelf zo niet in Google terug wil vinden.

Er zijn ook mensen die dat niks kan schelen maar ik hoop maar dat hij niet tot die categorie behoort. Zijn Marktplaatsgedrag wijst daar overigens niet op. Volgens MP is hij al enkele jaren lid. Hij noemt geen rare redenen waarom hij de producten weg wil doen. De prijs was normaal en niet te mooi om waar te zijn. Hij gebruikt zijn reguliere mailadres en zijn naam en woonplaats lijken te kloppen. Notoire oplichters pakken dat volgens mij heel anders aan...
Ik heb een mailtje!

Het was optie A. Druk geweest en vergeten het te posten. Zal ie morgen echt doen. Excuses etc etc

Ik hoop dus morgen nog een mailtje te vinden met de T&T code in mijn mailbox en maandag een pakketpostpostbode aan de deur!

Ik houd jullie wel op de hoogte van het verdere verloop...
Dat is fijn, toch een reactie.

Hou je er rekening mee dat als het vandaag wordt gepost

het maandag er nog niet hoeft te zijn, ivm kerst?

Zaterdag wordt er niet gewerkt door TNT natuurlijk.

Ik moet zelf ook een pakketje posten vandaag en meld

dat ook in het mailtje met de trackingscode.

En niet schrikken als de trackingscode niet pakt.

Die pakt soms pas, als het die dag aan moet komen.

Pas als er staat chauffeur is onderweg, mag je aannemen

dat het pakketje ECHT komt.

(laatste keer heeft mijn pakketje 3 dagen in het sorteercentrum

gestaan, was afgelopen week.)

Tis druk bij TNT, moet je maar denken.

Wel fijn dat je nu wat weet.
quote:emaille schreef op 23 december 2010 @ 00:36:

En nu ik hier toch ben: als ik vorige week woensdag iets hebt overgemaakt naar een rekening in belgie, wanneer kan ik het dan ongeveer in de bus verwachten?? Gaat om brievenbuspost.

Het geld overmaken, dat zou er begin deze week op moeten staan.. Het pakketje zelf hebben, heb je tijd? Ik heb al gemerkt dat pakketjes sturen van BE naar NL veel langer duurt dan omgekeerd. De mijne zijn meestal een goeie week onderweg. Dus ik denk dat je het volgende week mag verwachten, als ze het onmiddellijk hebben opgestuurd zodra het geld binnen was..

edit: oh lees nu pas dat het brievenbuspost is, maar dat verandert niets, mijn pakketjes via brievenbus duren ook altijd lang..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven