Geld & Recht alle pijlers

Hoe lang wachten, marktplaats

22-12-2010 23:33 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag een deal gesloten met iemand op Marktplaats (ik wilde graag het product wat hij aan bood overnemen). Was wel aan de prijs maar desbetreffende persoon woont aan de andere kant van het land en het was verder nergens meer te krijgen...

Verkoper reageerde vrij vlot op mijn e-mails en zondagavond het geld overgemaakt met de opmerkingen dat ik graag van hem hoorde wanneer ie het geld binnen had en de track & trace code wanneer hij het zou versturen.

Maandag een berichtje gehad dat hij het geld had en het die middag naar het postkantoor zou brengen. Met de kanttekening erbij dat TNT staakt en het dus volgens hem wat langer kon duren. Sindsdien niets meer van hem vernomen....hij mailt niet meer terug.Nu kan het me niet zo veel schelen als hij het wat later gepost zou hebben natuurlijk, als hij dat maar naar mij toe communiceert....

Omdat het om een aanzienlijk bedrag ging wel eerst wat research gedaan. Leek allemaal goed. Heeft meerdere advertenties staan en lijkt alsof hij gewoon zijn overbodige spullen aan het opruimen is. Ook al 4 jaar lid van Marktplaats en via Google is hij verder nergens bekend.

Nu zijn de weersomstandigheden niet je van het, de TNT inderdaad niet altijd even betrouwbaar met aflevertijden deze maand en is er een griepgolf maar toch vind ik het een beetje tricky dat hij eerst vrij vlotjes kan reageren en als het geld binnen is opeens niet meer.

Via facebook hem gevonden en daar heeft hij gisteren nog een berichtje gepost via een BlackBerry, dus toen had hij in ieder geval toegang tot internet.

Ik ben zeker veel te snel met me zorgen maken?? Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar om hoeveel geld ging het?

Als je het vrijdag nog niet hebt zou ik zorgen beginnen te maken en hem nog eens bellen of mailen. Het is druk bij de post, staking, achterstand misschien, kerstdrukte.
Hmmm.... TNT staakt al sinds vorige week niet meer... mijn eerste gevoel zegt dat je bent opgelicht... Ik zou nog een keer een emailtje sturen met de vraag of alles gelukt is met versturen.
Maandagmiddag op de post en vandaag is het woensdag. Ik zou me nog even niet te druk maken...
Ik heb mijn pakketje van Amazon gewoon binnengekregen deze week, binnen een week over uit UK. Hopelijk hoor je snel wat.
Maar TNT staakt deze week toch helemaal niet meer, dat was toch vorige week (en daarvoor)?
Oh wacht, maandag pas gepost? Pakketjes duurt sowieso langer dan briefpost. Komt vast nog.
@ Zanne: een paar tientjes, gelukkig geen honderden euro's....

@ duha: ja dat heb ik hem ook gemaild, dat ze niet meer staken. Pakketpost sowieso niet volgens mij.

@ nummerzoveel: ja ik noem zelf ook al dat er zat redenen zijn om me niet druk te maken. Hij kan met zijn oma die gevallen is door de gladheid bijv. naar het ziekenhuis zijn ofzo. Of hij heeft griep. Maar hij kan wel posten op facebook maar niet even een mailtje sturen? Beetje raar.
Heb overigens al 2 keer vriendelijk verzocht via mail of ie de track & trace code door kon mailen...Als je het al vergeten bent, dan word je er toch weer aan herinnerd zodra je zo'n mailtje krijgt....

Ik hoop maar dat ie de betalingen voor zn andere pakketjes afwachtte ofzo en ze dan post....
Maandagmiddag naar het postkantoor? dan zou ik me als het er vrijdag niet is pas zorgen beginnen te maken.
Ik vind het wel erg vroeg om je zorgen gaan maken hoor, pakjes doen er altijd langer over. En met mijn blijkbaar luie postbodes ofzo kan het soms een week duren.

En nu ik hier toch ben: als ik vorige week woensdag iets hebt overgemaakt naar een rekening in belgie, wanneer kan ik het dan ongeveer in de bus verwachten?? Gaat om brievenbuspost.
Pakketjes zijn er binnen een dag toch? de brievenbus post daarintegen is echt absurd traag momenteel.
Pakketpost staakt toch niet? En ja, ik zou tot vrijdag wachten, maar ik vind het altijd een beetje shady als iemand opeens niet meer kan mailen. Zo gedaan, toch, mailtje?

Anders wacht je tot vrijdag. Ik weet alleen niet wat je kan doen als hij niet wil sturen.
Pakketjes horen er inderdaad binnen een dag te zijn. Maar ik heb geen idee of het bij TNT pakketdienst nu ook extra druk is.

Ik wacht sowieso wel tot het weekend of na het weekend wil ik echt stappen gaan ondernemen om vervelende dingen neer te gaan pennen op bepaalde sites.

Kan hem nog wel een keer gaan mailen of ie de code door wil mailen maar daar heeft ie de vorige 2 keren ook niet op gereageerd. Maar weet ook niet wat ik anders dan moet mailen...

@ The_Jets: mocht ie nou helemaal niets sturen dan zal ik het uiteindelijk melden op de daarvoor bedoelde internetfora en maar hopen dat ie het niet leuk vindt om met naam en toenaam op Google vindbaar te zijn. Volgens mij is het wel zijn echte naam....
Pakjes moeten er gewoon in 1 dag zijn, ik heb ook wat ontvangen en dat was er ook in 1 dag. Alleen de gewone post is traag, bijna een week doen ze er soms over.
Toevallig heb ik maandag (eind van de middag) ook een Marktplaatspakje gepost wat woensdag nog niet was aangekomen bij koper.

Volgens track en trace komt het donderdag aan.

Misschien kun je om het paknr vragen?
@ Nak, dat heb ik dus al 2x gedaan maar de verkoper mailt me niet meer terug.

Er zijn dus verschillende mogelijkheden:

A. Verkoper is wel te vertrouwen maar erg lui en heeft pakket later gepost dan ie beloofd heeft (wat ik natuurlijk ook kan zien met zo'n track en trace code) en durft daarom niet te mailen

B. TNT is traag en geeft misschien een foutmelding bij de code (als ik een pakketje stuur werkt de code ook niet altijd direct) en hij mailt niet omdat ie denkt: met een code die niet werkt kan ze toch niks

C. Verkoper is niet te vertrouwen en mailt niet omdat er niks valt te mailen

D. Verkoper heeft een ernstige calamiteit gehad en is niet in staat naar het postkantoor te gaan of te mailen.

D gaat al niet op want gisteren kon ie wel met zijn telefoon op facebook posten dat ie had gewerkt.
Soory, las later pas dat je al om de code gevraagd hebt.

Ik zou het nog maar even aanzien. Ik vermoed dat 'ie gewoon lui is; denkt waarschijnlijk gepost is gepost. Komt vanzelf.

En aangezien TNT nu ook niet heel snel is, kan het ook nog daaraan liggen.

Laat je nog wel even weten of en wanneer je 't binnnen hebt gekregen? Ben wel nieuwsgierig.
Tuurlijk laat ik het dan hier weten. Hoop maar dat ie morgen binnen komt...

Mocht ie helemaal niet binnen komen dan is dat mijn eerste misser in 5 jaar handelen via marktplaats. Dus dat valt dan weer best mee....Al heb ik liever dat de teller op 0 blijft staan natuurlijk.

Zit nu alleen wel te bedenken wat ik anders allemaal wel niet van dat geld had kunnen doen als het helemaal niet komt....
Dat iemand via z'n telefoon op z'n favoriete sites gaat, wil niet zeggen dat ie z'n mailadres waar ie mee op MP zit checkt.
Rond deze tijd heeft de pakketdienst het ook ENORM druk ivm met alle kerstpakketten en relatiegeschenken die rondgestuurd worden.

Elke dag had ik een stampvolle bus met allerlei pakketten en rond kerst was de bus nog voller dan vol.

Ik neem aan dat nu na 8jr er weinig veranderd is qua drukte met de pakketten.
Ik denk dat de verkoper een beetje laat met posten is geweest én het druk is bij Pakketservice. Inderdaad nog even afwachten. Maar een goede tip. Hoge bedragen moet je altijd ophalen. Altijd. Er lopen gewoon teveel sjoemelaars rond op MP (hoe betrouwbaar ze er ook mogen uitzien op de site). Boven de 50 euro ga ik echt alleen maar ophalen. Voor een goede deal moet je wel wat doen natuurlijk. En is is too good to be true. Dan is het altijd nep.
Ik zeg C.

Laat je nog weten hoe het afgelopen is?
Of de TNT pakketpost staakt of dat ze het druk hebben, heeft natuurlijk niets te maken met het aanbieden van het pakket bij het postkantoor, en jou het track-and-trace nummer doorgeven...

Ik vind het vreemd dat hij dat nog niet heeft doorgegeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Marilyn1984 schreef op 23 december 2010 @ 00:50:

Pakketjes horen er inderdaad binnen een dag te zijn. Maar ik heb geen idee of het bij TNT pakketdienst nu ook extra druk is.

Ik wacht sowieso wel tot het weekend of na het weekend wil ik echt stappen gaan ondernemen om vervelende dingen neer te gaan pennen op bepaalde sites.

Kan hem nog wel een keer gaan mailen of ie de code door wil mailen maar daar heeft ie de vorige 2 keren ook niet op gereageerd. Maar weet ook niet wat ik anders dan moet mailen...

@ The_Jets: mocht ie nou helemaal niets sturen dan zal ik het uiteindelijk melden op de daarvoor bedoelde internetfora en maar hopen dat ie het niet leuk vindt om met naam en toenaam op Google vindbaar te zijn. Volgens mij is het wel zijn echte naam....

Ik stuur ook vaker pakketjes via TNT.

Normaal inderdaad een dag later aangekomen, maar de laatste tijd duurt het inderdaad langer.

Niet netjes dat hij niet reageert, maar grote kans dat het vandaag binnenkomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven