Geld & Recht alle pijlers

Hoe omrekenen huidig salaris naar partime?

26-07-2010 16:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag

Ik heb een vraag iets is mij namelijk niet geheel duidelijk.

Ik verdien momenteel bruto 2215 per maand gebaseerd op een 38 urige werk week.

Dat houd in 13,45 per uur.(164,6 uur)

Nu heb ik een aanvraag ingediend met het verzoek minder te willen gaan werken a 28,5 uur per week dus 3,5 dag.

Maar hoe ga ik dit nu omrekenen.

a ik doe 2215/100*70= 1550,

of ik ga met mijn uurloon rekenen en kom dan op gemiddeld 130 uur per maand is dus 130*13,45=1748,-

Daar deze bedragen dus behoorlijk uit een liggen is mijn vraag,wat is nou de juiste berekening??

Want als ik die ¤ 1550 deel door 130 uur is mijn uurloon ineens lager.

En dat mag toch niet?

Of denk ik te simpel?
Volgens mij moet je dat niet zelf willen uitrekenen, vraag het de salarisadministratie of personeelsafdeling van je werk.
Je maandsalaris delen door je huidige uren per week en vermeningvuldigen met de nieuwe uren per week.
mm ja dat snap ik,

Alleen die zijn nog niet op de hoogte van mijn verzoek.

En daar ik dat nog heel even stil wil houden,totdat ik een akkoord heb van onze manager was ik zelf aan het rekenen geslagen.

Dan weet ik wat ik kan verwachten,
Als je bruto-netto looncheck googlet, kom je op een site waar dat kan. Die is vrij accuraat. Volgens mij is de site van Intermediair.
Heel simpel. Niet je uurloon aanhouden, maar altijd een maandsalaris aanhouden op fulltime basis.

¤ 2215,- / 38 uur x 28,5 uur = ¤ 1.661,25 bruto pm obv 28,5 uur.
Dus:

2215 / 38 x 28,5 = je nieuwe bruto maandsalaris
dus dan doe ik 2215/38=58,28 en dat weer keer 28,5?=1661
ah, Sylvia was me al voor!
AHA

oke nou dan zit het er precies tussen in.

Nou bedankt voor het snelle meerekenen
Dus:

2215 / 38 x 28,5 = je nieuwe bruto maandsalaris
Huh? Waar komt mijn laatste post opeens vandaan? Doet het forum weer raar?
Haha geen idee , misschien wel.

Maar bedankt voor de uitleg.Ik had er over gehad met een collega maar die snapte ook niet hoe en of wat.

Terwijl het dus heel simpel is
Waarom reken je met 70 in je eerste berekening?
Dát is heel simpel inderdaad. Een indicatie geven over het bijbehorende netto-salaris niet. Het kán zomaar gebeuren (door andere schaaltoepassingen) dat dat salaris heel anders uitvalt dan verwacht. Positief of negatief.

Aangezien dat heel persoonsgebonden is, is dan die bruto-netto berekening van de salarisadministratie heel zinvol. Zo'n afdeling heeft een geheimhoudings-code (beroepseer, niets vastgelegd), dus over het algemeen komt dan niet jouw evt voornemen om daadwerkelijk die uren minder te gaan werken, direct bij je leidinggevende uit.
Het is niet zo simpel als hierboven beschreven. De belastingdienst geeft er ook nog een draai aan. Hier gaat het wel goed:

http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
By the way; als je minder gaat werken, ga je meestal relatief omhoog (qua uurloon).
quote:littlemissvixen schreef op 26 juli 2010 @ 17:32:

By the way; als je minder gaat werken, ga je meestal relatief omhoog (qua uurloon).Inderdaad, bruto kun je inderdaad makkelijk omrekenen zoals hierboven maar netto niet. Ik werk 20 uur en mijn bruto-netto scheelt maar 300 euro terwijl dit bij 40 uur een heel ander verhaal was.
Mm oke .. dan toch maar een mailtje naar iemand van de loonadminidtratie eraan wagen.

@ Ge m ma

Omdat 3,5 dag 70% is .

dus vandaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven