Hoe omrekenen huidig salaris naar partime?
maandag 26 juli 2010 om 16:05
Goedenmiddag
Ik heb een vraag iets is mij namelijk niet geheel duidelijk.
Ik verdien momenteel bruto 2215 per maand gebaseerd op een 38 urige werk week.
Dat houd in 13,45 per uur.(164,6 uur)
Nu heb ik een aanvraag ingediend met het verzoek minder te willen gaan werken a 28,5 uur per week dus 3,5 dag.
Maar hoe ga ik dit nu omrekenen.
a ik doe 2215/100*70= 1550,
of ik ga met mijn uurloon rekenen en kom dan op gemiddeld 130 uur per maand is dus 130*13,45=1748,-
Daar deze bedragen dus behoorlijk uit een liggen is mijn vraag,wat is nou de juiste berekening??
Want als ik die ¤ 1550 deel door 130 uur is mijn uurloon ineens lager.
En dat mag toch niet?
Of denk ik te simpel?
Ik heb een vraag iets is mij namelijk niet geheel duidelijk.
Ik verdien momenteel bruto 2215 per maand gebaseerd op een 38 urige werk week.
Dat houd in 13,45 per uur.(164,6 uur)
Nu heb ik een aanvraag ingediend met het verzoek minder te willen gaan werken a 28,5 uur per week dus 3,5 dag.
Maar hoe ga ik dit nu omrekenen.
a ik doe 2215/100*70= 1550,
of ik ga met mijn uurloon rekenen en kom dan op gemiddeld 130 uur per maand is dus 130*13,45=1748,-
Daar deze bedragen dus behoorlijk uit een liggen is mijn vraag,wat is nou de juiste berekening??
Want als ik die ¤ 1550 deel door 130 uur is mijn uurloon ineens lager.
En dat mag toch niet?
Of denk ik te simpel?
maandag 26 juli 2010 om 16:49
Dát is heel simpel inderdaad. Een indicatie geven over het bijbehorende netto-salaris niet. Het kán zomaar gebeuren (door andere schaaltoepassingen) dat dat salaris heel anders uitvalt dan verwacht. Positief of negatief.
Aangezien dat heel persoonsgebonden is, is dan die bruto-netto berekening van de salarisadministratie heel zinvol. Zo'n afdeling heeft een geheimhoudings-code (beroepseer, niets vastgelegd), dus over het algemeen komt dan niet jouw evt voornemen om daadwerkelijk die uren minder te gaan werken, direct bij je leidinggevende uit.
Aangezien dat heel persoonsgebonden is, is dan die bruto-netto berekening van de salarisadministratie heel zinvol. Zo'n afdeling heeft een geheimhoudings-code (beroepseer, niets vastgelegd), dus over het algemeen komt dan niet jouw evt voornemen om daadwerkelijk die uren minder te gaan werken, direct bij je leidinggevende uit.
maandag 26 juli 2010 om 17:30
Het is niet zo simpel als hierboven beschreven. De belastingdienst geeft er ook nog een draai aan. Hier gaat het wel goed:
http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
maandag 26 juli 2010 om 17:56
quote:littlemissvixen schreef op 26 juli 2010 @ 17:32:
By the way; als je minder gaat werken, ga je meestal relatief omhoog (qua uurloon).Inderdaad, bruto kun je inderdaad makkelijk omrekenen zoals hierboven maar netto niet. Ik werk 20 uur en mijn bruto-netto scheelt maar 300 euro terwijl dit bij 40 uur een heel ander verhaal was.
By the way; als je minder gaat werken, ga je meestal relatief omhoog (qua uurloon).Inderdaad, bruto kun je inderdaad makkelijk omrekenen zoals hierboven maar netto niet. Ik werk 20 uur en mijn bruto-netto scheelt maar 300 euro terwijl dit bij 40 uur een heel ander verhaal was.