Geld & Recht alle pijlers

Hoe pakt jouw loonstrook van 2020 uit?

22-01-2020 16:22 197 berichten
Nog even en we krijgen ons eerste salaris van 2020. We zouden er netto best wat op vooruit gaan. Ik ben benieuwd of dit zo is en hoeveel jij er netto op vooruit gaat?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2020 16:30
Reden: typfoutje
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snap er niets van dat iedereen meer salaris heeft en ik juist minder.

Dacht dat 2 verdieners met kinderen er allemaal op vooruit zouden gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel positief verrast. Nu weet ik niet hoeveel ik erop vooruit was gegaan zonder mijn salarisverhoging van 2% welgeteld 70 euro bruto maar ik hou er 80 euro netto aan over dus ach. Voor nu (ben al tijdje aan het solliciteren) wel tevreden

Even voor mijzelf sprekend en nav opmerking dat 2 verdieners er op vooruit zouden gaan. Ben blij dat de alleenstaande zonder kinderen en met zgn goed salaris maar daarom nooit ergens voor in aanmerking komend dus ook eens voordeel hebben.
Ja, het is als alleenstaande al erg lastig om goed rond te komen. Alle lasten zijn voor jezelf en de prijzen stijgen. Maar ik dacht ook dat iedereen er op vooruit zou gaan om zo de koopkracht een zetje te geven.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
23-01-2020 19:44
Zo das lekker.
Welke sector als ik vragen mag?
voedingsmiddelenindustrie, kader functie.
puknijmegen schreef:
23-01-2020 08:56
Ruim 20 euro netto minder!
Snap er niets van, het verschil zit in de pensioenpremie die gestegen is.
Check morgen even of het wel klopt.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-01-2020 20:54
Check morgen even of het wel klopt.
mogelijk is ze in een andere leeftijdsschaal gekomen. Dat verschil in premie afdracht kan best groot zijn. Bijvoorbeeld van 34 naar 35 jaar oud (zoals dat bij mijn werkgever momenteel in ieder geval is).
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
23-01-2020 21:20
mogelijk is ze in een andere leeftijdsschaal gekomen. Dat verschil in premie afdracht kan best groot zijn. Bijvoorbeeld van 34 naar 35 jaar oud (zoals dat bij mijn werkgever momenteel in ieder geval is).
Ik zie op mijn salarisstroken dat het percentage hetzelfde is gebleven alleen het bedrag waarover dit berekend wordt is hoger.
En dit terwijl mijn bruto loon dus ongewijzigd is.
Maar ga het morgen inderdaad maar even navragen.
Volgens Raet zou ik op €45,00 komen, maar volgens mijn loonstrookje €65,00. Dat is een leuke meevaller! Zeker als je het op jaarbasis berekent. Zo'n sprong heb ik lang niet gehad in januari.
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf 20 euro
Mijn vrouw 70 euro.

Had zelf wat meer gehoopt 😉
Alle reacties Link kopieren
50 euro netto erbij door gunstigere loonheffing maar wel meer pensioen gaan betalen.

Ik doe het er voor, zijn toch weer een boel ijsjes. :)
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf nog net geen 20 euro netto erbij gekregen en mijn man 39 euro bruto dus iets van 28 ofs netto 🤔
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
23-01-2020 19:50
Snap er niets van dat iedereen meer salaris heeft en ik juist minder.

Dacht dat 2 verdieners met kinderen er allemaal op vooruit zouden gaan?
Wellicht bij de belastingteruggaaf? Dat je teveel kot hebt betaald ofzo?
Het staat me zo bij dat het voor zelfstandigen niet zo heel gunstig uit zou pakken?
In zo’n belastingtarief dat je net in het hogere tarief uitkomt?

Op mijn loonstrook stond wel dat zowel de pensioenafdracht als overlijdensrisicoverzekering hoger waren, dus dat haalt het nettobedrag weer naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Aan mijn gestorte salaris te zien is er bij mij niks veranderd...ik ga volgende week eens op mijn salarisstrook kijken (staat op het intranet).
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
ik werk onregelmatig en veel gewerkt in december, dus ik kan het niet goed zien. Maar ik gok hooguit 5 euro extra.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Het viel wel wat tegen. Weliswaar 87 euro erbij, maar daarvan is ca 58 euro door de CAO-verhoging. Een kleine 30 euro door de overige maatregelen dus.
Hier 52 euro in de maand minder. Oorzaak : WAB mijn payroller rekend wat kosten door aan mij als werknemer.

Nu wel in discussie er over. Want dat hadden ze gedaan door mijn bruto uurloon na beneden te gooien.. Dus weet echt nog niet.....

Oja was eerste 600 euro minder per maand door foutje loonheffing uit te zetten :whip:

Weet wel dat ik nooit meer via deze payroller mijn contract laat lopen.... Wat een gezeik (al 3 weken bezig, krijg weekloon)
Balen zeg!
Ik heb al salaris ontvangen. Het is 100 meer, maar dit is inclusief loonsverhoging.
Alle reacties Link kopieren
28 euro meer netto
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Loonstrook binnen, €40 meer. Netjes! Nu man nog.
Alleen de jaaropgaaf binnen, nog geen salaris en geen loonstrook pfff wachten duurt dan zolang he haha.
Julus schreef:
24-01-2020 10:08
Balen zeg!
Ik mag inleveren door de hogere kosten door die nieuwe wet dat werkgevers meer betalen voor flexwerkers.
Geloof niet dat dat de bedoeling was van die nieuwe wet....


Wordt steeds gepest door overheid.
Toen max 2 jaar tijdelijke contracten kwam vloog ik er uit omdat ik vast moest krijgen ipv 3e jaar contract.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat ik niet omhoog ga...
Hoe kan je dat zien??!!!
Heffingskorting gaat omhoog toch?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ten 1e ben ik verbaasd omdat mijn salaris er al staat :yes:

En ten 2e verbaasd omdat ik wel 200 euro meer heb zo'n beetje!

Nou kan ik niet bij de specificatie momenteel en ben in slecht in het precies te berekenen, maar toch! :thumbsup:

Oh ja, Ik had ook 10 overuren.
ZijZei schreef:
24-01-2020 13:10
Alleen de jaaropgaaf binnen, nog geen salaris en geen loonstrook pfff wachten duurt dan zolang he haha.
107 euro netto erbij doordat er een bruto salaris verhoging was van 107 euro.
De belasting die er af gaat is nog steeds even hoog en de premie van het pensioen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven