hoe vindt je een goede verzekeringsadviseur
woensdag 1 december 2010 om 11:30
Niet.
Er is geen enkele daadwerkelijk onafhankelijke advieseur. Je hebt de adviseurs die gebonden zijn door dat ze werken voor een bedrijf; en je hebt zelfstandige; deze werken op provisie basis. Aangezien ze zelf ook hun brood zo goed mogelijk willen beleggen zullen ze meestal proberen je een verzekering te verkopen die voor hun het beste uitpakt, dat hoeft dus niet voor jou het beste te zijn.
Uiteraard zitten er nette tussen, maar die vinden is niet makkelijk.
Beste wat je kan doen is een risico anelyse maken (wat wil je verzekeren waarom enz enz) en dan zelf gaan shoppen.
Er is geen enkele daadwerkelijk onafhankelijke advieseur. Je hebt de adviseurs die gebonden zijn door dat ze werken voor een bedrijf; en je hebt zelfstandige; deze werken op provisie basis. Aangezien ze zelf ook hun brood zo goed mogelijk willen beleggen zullen ze meestal proberen je een verzekering te verkopen die voor hun het beste uitpakt, dat hoeft dus niet voor jou het beste te zijn.
Uiteraard zitten er nette tussen, maar die vinden is niet makkelijk.
Beste wat je kan doen is een risico anelyse maken (wat wil je verzekeren waarom enz enz) en dan zelf gaan shoppen.
woensdag 1 december 2010 om 11:40
woensdag 1 december 2010 om 12:29
woensdag 1 december 2010 om 12:55
woensdag 1 december 2010 om 13:14
Nee ik snap dat ze niet allemaal oplichters zijn.. het stond er alleen zo.. nou ja zo.. En dat ze aan me verdienen lijkt me logisch.. anders hebben ze geen salaris. Maar gezien onze woekerpolis waaraan onze TP fiks heeft verdient terwijl hij, achteraf, heel goed wist wat hij verkocht , en wij niet (terwijl we toch echt goed op de hoogte zijn van de meeste dingen).. willen we niet meer naar die dweil..
woensdag 1 december 2010 om 13:37
Poldervrouw; het zijn zeker niet allemaal oplichters, maar ze willen wel gewoon zoveel mogelijk verdienen, logisch ook, krijg je dan taferelen zoals je nu ook hebt.
Bij de bakker weet je wat je koopt, de hele kunst is dat bij verzekeringen ook te doen.
Of je je polissen kan opzeggen staat in de voorwaarden.
Ik heb assurantie a en b gedaan, ik wil je best advies geven, en dat een TP aan je verdient is niet erg, alleen de manier waarop maakt het onbetrouwbaar.
Bij de bakker weet je wat je koopt, de hele kunst is dat bij verzekeringen ook te doen.
Of je je polissen kan opzeggen staat in de voorwaarden.
Ik heb assurantie a en b gedaan, ik wil je best advies geven, en dat een TP aan je verdient is niet erg, alleen de manier waarop maakt het onbetrouwbaar.
woensdag 1 december 2010 om 13:52
quote:zakdoekjeopviva schreef op 01 december 2010 @ 12:29:
Hoe zie je dat voor je zero? Dat zo'n adviseur tegen een verzekeringsmaatschappij zegd; nee dank ik hoef de provisie voor deze keer niet, deze mensen betalen mij zo...?
Niet erg realistisch.
Verzekeringen voor particulieren is niet zo ingewikkeld als voor geschoteld word.Dat is wel realistisch! Adviseurs die contracten hebben met bepaalde verzekeraars krijgen provisie, een échte onafhankelijke adviseur heeft deze contracten niet en is lid van de NVBA. Je betaald hem dus gewoon per uur.
Hoe zie je dat voor je zero? Dat zo'n adviseur tegen een verzekeringsmaatschappij zegd; nee dank ik hoef de provisie voor deze keer niet, deze mensen betalen mij zo...?
Niet erg realistisch.
Verzekeringen voor particulieren is niet zo ingewikkeld als voor geschoteld word.Dat is wel realistisch! Adviseurs die contracten hebben met bepaalde verzekeraars krijgen provisie, een échte onafhankelijke adviseur heeft deze contracten niet en is lid van de NVBA. Je betaald hem dus gewoon per uur.