Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Ik hoop voor je dat je gauw weer kan doneren dan
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 20:45:

Ik hoop voor je dat je gauw weer kan doneren dan Dat hoop ik voor jou ook. En voor al die goede doelen natuurlijk.
Is het niet ook een beetje zo dat mensen 30 jaar geleden net wat meer tijd hadden om in de keuken te staan en ook tevreden waren met het standaard hollandse potje?

Er is natuurlijk in de loop der jaren wel het een en ander veranderd in de maatschappij... er is meer te koop, dus we willen het ook proberen, we hebben minder tijd, dus we koken ook makkelijker.

Zou dat niet ook meespelen bij sommige mensen?

(niet dat AGV zoveel tijd kost om klaar te maken....)
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 20:44:

[...]

Ik herken het. Ik heb het grootste deel van 2010 niet gewerkt en zit nu alweer zonder sinds december. Man is sinds begin 2010 ziek bij huis. We hebben dus een heel salaris ingeleverd en ja, dan kan niet alles meer.

En ik voorkom liever problemen dan dat ik gaten moet gaan dichten. Als ik weer werk heb, dan komen de goede doelen ook wel weer (ik gaf in mijn goede tijd structureel ongeveer 50 euro per maand, dus ik schaam me er niet voor dat het nu nog maar 7 euro is, en wat losse dingen).Ik schaam me er eerlijk gezegd ook niet voor dat ik helemaal niets qua geld doneer, ik doneer meer aan particulieren bv kleding of andere spullen waar ik ze mee kan helpen. Ik kan financieel gewoon nog niet veel doneren dus doe ik het op deze manier.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 20:33:

[...]

Waarschijnlijk niet nee.

Maar weet je wat ik dan een interessante vraag vindt? 30 jaar geleden had je veel van die kant en klaar meuk niet. Wat kochten die mensen toen, toen al die rotzooi gewoon nog niet in de winkels lag? Was toen de gewone Hollandse pot veel betaalbaarder? Meer gewoonte? Waarom kiezen ze dan nu voor die oppiephamburgers en snacks en niet meer voor de Hollandse pot?Ik denk dat de uit-de-hand-eet cultuur ook een grote rol speelt. Kijk maar eens hoeveel er op straat en op de stations gegeten wordt. Dat was 30 jaar geleden ook niet zo. Daar worden memsen ook een stuk dikker van.
quote:fanatic schreef op 24 juli 2011 @ 20:47:

Is het niet ook een beetje zo dat mensen 30 jaar geleden net wat meer tijd hadden om in de keuken te staan en ook tevreden waren met het standaard hollandse potje?

Er is natuurlijk in de loop der jaren wel het een en ander veranderd in de maatschappij... er is meer te koop, dus we willen het ook proberen, we hebben minder tijd, dus we koken ook makkelijker.

Zou dat niet ook meespelen bij sommige mensen?

(niet dat AGV zoveel tijd kost om klaar te maken....)

Denk het wel.

Plus dat er veel mensen te dik zijn en het dus geen uitzondering meer is als je overgewicht hebt. Misschien dat de motivatie om er wat aan te doen dan afneemt.

Wat anders, ik lees hier lijstjes, 3 broden voor 2 euro.... Ik koop vaak b-merken, maar ik koop alleen brood dat ik écht lekker vind. Is dan wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 20:44:

[...]

Ik herken het. Ik heb het grootste deel van 2010 niet gewerkt en zit nu alweer zonder sinds december. Man is sinds begin 2010 ziek bij huis. We hebben dus een heel salaris ingeleverd en ja, dan kan niet alles meer.

En ik voorkom liever problemen dan dat ik gaten moet gaan dichten. Als ik weer werk heb, dan komen de goede doelen ook wel weer (ik gaf in mijn goede tijd structureel ongeveer 50 euro per maand, dus ik schaam me er niet voor dat het nu nog maar 7 euro is, en wat losse dingen).Ik had al gesnoeid in mijn goede doelen, maar ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om mijn vaste goede doelen gedag te zeggen.
quote:Chantalo1984 schreef op 24 juli 2011 @ 20:48:

[...]

Ik schaam me er eerlijk gezegd ook niet voor dat ik helemaal niets qua geld doneer, ik doneer meer aan particulieren bv kleding of andere spullen waar ik ze mee kan helpen. Ik kan financieel gewoon nog niet veel doneren dus doe ik het op deze manier.Dat is toch ook prima?
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 20:50:

[...]

Denk het wel.

Plus dat er veel mensen te dik zijn en het dus geen uitzondering meer is als je overgewicht hebt. Misschien dat de motivatie om er wat aan te doen dan afneemt.

Wat anders, ik lees hier lijstjes, 3 broden voor 2 euro.... Ik koop vaak b-merken, maar ik koop alleen brood dat ik écht lekker vind. Is dan wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.

Dat zie je ook veel bij puberrmeisjes. Je ligt nu niet meer uit de groep met wat vetranden, terwijl dat vroeger wel zo was.

Brood moet wat mij betreft ook goed zijn. Lekker grof donkerbruin brood met zonnebloempitten ofzo..
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 20:51:

[...]

Ik had al gesnoeid in mijn goede doelen, maar ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om mijn vaste goede doelen gedag te zeggen.

Ik heb nu alleen nog "mijn" adoptiekat en het KWF (kankerbestrijding). Zaken als IFAW, Wereldnatuurfonds, Hartstichting, de Dierenloterij e.d. heb ik allemaal opgezegd.

Het is gewoon even niet anders.
De jeugd snoept sowieso ook meer. In "mijn" tijd (jaren '80) waren er maar mondjesmaat kinderen/jeugdigen die een patatje haalden of snoep haalden uit het winkelcentrum).

Nu lopen ze de zakken chips en snoep zo op straat leeg te eten in hun pauze.

Ik bedenk me net: ze hebben waarschijnlijk ook meer te besteden dan wij destijds.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 20:47:

[...]

Dat hoop ik voor jou ook. En voor al die goede doelen natuurlijk.

Ik hoop het ook voor mezelf maar mijn lijf werkt niet echt mee om weer aan de slag te gaan helaas.

Dat is mijn goede doel voor nu.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 20:54:

[...]

Ik heb nu alleen nog "mijn" adoptiekat en het KWF (kankerbestrijding). Zaken als IFAW, Wereldnatuurfonds, Hartstichting, de Dierenloterij e.d. heb ik allemaal opgezegd.

Het is gewoon even niet anders.Ik heb ook nog een adoptiekat en verder Greenpeace, Proefdiervrij, IFAW en WNF. Best een onkostenpost.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 20:56:

[...]

Ik hoop het ook voor mezelf maar mijn lijf werkt niet echt mee om weer aan de slag te gaan helaas.

Dat is mijn goede doel voor nu.Dat is ook een goed doel. Gezondheid is ontzettend belangrijk.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 20:53:

[...]

Dat zie je ook veel bij puberrmeisjes. Je ligt nu niet meer uit de groep met wat vetranden, terwijl dat vroeger wel zo was.

Brood moet wat mij betreft ook goed zijn. Lekker grof donkerbruin brood met zonnebloempitten ofzo..Precies. Brood moet lekker zijn. Ik koop ook vaak volkorenboord. Geen heel donkerbruin brood meer, dat is verbrand of donker gekleurd.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 20:55:

De jeugd snoept sowieso ook meer. In "mijn" tijd (jaren '80) waren er maar mondjesmaat kinderen/jeugdigen die een patatje haalden of snoep haalden uit het winkelcentrum).

Nu lopen ze de zakken chips en snoep zo op straat leeg te eten in hun pauze.

Ik bedenk me net: ze hebben waarschijnlijk ook meer te besteden dan wij destijds.Ja, in onze generatie begon dat te komen en nu zet dat steeds meer door. Het is nu én én bij veel kinderen/pubers en niet óf óf.
quote:Chantalo1984 schreef op 24 juli 2011 @ 20:18:

... je kan er in ieder geval van uit gaan dat ik het echt heel moeilijk had en ook dagen had dat wij ( mijn man en ik ) niet aten en mijn kinderen wel. ...Dit vind ik dan weer heel moeilijk om te begrijpen. Aardappels met groente uit de reclame of diepvries spinazie of pasta met simpele tomaten saus en een zakje soepgroenten is toch echt niet duur. Ik denk echt dat je dan voor rond de euro eten hebt.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 20:50:

[...]

Denk het wel.

Wat anders, ik lees hier lijstjes, 3 broden voor 2 euro.... Ik koop vaak b-merken, maar ik koop alleen brood dat ik écht lekker vind. Is dan wel wat duurder, maar dat heb ik er wel voor over.Dat zei ik over die broden, wij vinden deze broden ( 3 voor 2 euro ) ook lekker, omdat ze in de aanbieding zijn wilt natuurlijk niet zeggen dat ze minder lekker zijn.
Mijn kinderen halen dan dus weer geen chips of patat in de pauze, geen geld voor
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 20:58:

[...]

Precies. Brood moet lekker zijn. Ik koop ook vaak volkorenboord. Geen heel donkerbruin brood meer, dat is verbrand of donker gekleurd. ik heb vaak van dat oerbrood of allisonbrood met pitjes. Heerlijk.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 21:00:

[...]

ik heb vaak van dat oerbrood of allisonbrood met pitjes. Heerlijk.Allisonbrood is inderdaad lekker, lijkt een beetje op liht roggebrood.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 21:00:

Mijn kinderen halen dan dus weer geen chips of patat in de pauze, geen geld voor Elk nadeel hep sen voordeel.
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 20:59:

[...]

Dit vind ik dan weer heel moeilijk om te begrijpen. Aardappels met groente uit de reclame of diepvries spinazie of pasta met simpele tomaten saus en een zakje soepgroenten is toch echt niet duur. Ik denk echt dat je dan voor rond de euro eten hebt.

Dat weet ik maar die ene euro die was er niet .. Ik wil er niet teveel op in gaan omdat niet iedereen mijn hele life story hoeft te weten maar wat ik al zei wij hadden wel eens dagen dat wij ( man en ik ) niet aten en de kids wel, we hadden gewoon niets, en ik weet dat dat wat jij opnoemt vrijwel niets kost maar wij stonden echt aan het randje van de afgrond waarbij er al één been in hing. We zijn nu gewoon rustig de berg weer aan het opklimmen dus we komen er wel.

Ik snap dat het niet goed te begrijpen is omdat het hele verhaal er niet staat en dat neem ik ook niemand kwalijk alleen mensen moeten kunnen begrijpen dat ik het echt niet voor me lol deed zo leven ...
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 20:58:

[...]

Precies. Brood moet lekker zijn. Ik koop ook vaak volkorenboord.Dat boord kan mooi bij de groeten van Roos en bij mijn runderlampjes Zanne.
Aten je kinderen dan ergens anders? Want als je voor je kinderen wel eten moet maken, dan lijkt me dat je het zo doet dat je zelf ook wat hebt, toch? En kwam je dan niet in aanmerking voor de voedselbank ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven