Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?
zaterdag 23 juli 2011 om 14:22
Hoi,
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.
Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.
Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.
Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo
Mijn lijstje voor deze week is dit:
Groot Blok kaas 4.44 euro
4 losse bananen 0.80 euro
6 stronken Witlof 1.70 euro
Sperziebonen 0.79 euro
Galiameloen 0.89 euro
Hele Watermeloen 1.79 euro
Broccoli 0.55 euro
Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro
2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro
Gehaktballets 1.49 euro
Ceaser Salade 2.79 euro
Boeren Salade 2.35 euro
2 x kruidenboter 1.18 euro
Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )
Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )
Salami worstjes 1.49 euro
Doperwten+wortels 0.85 euro
Bockworsten 1.35 euro
Appelmoes 0.55 euro
Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )
Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )
Tortilla Wraps 1.19 euro
Kletskoppen 0.89 euro
Garfield Kinderkoek 1.29 euro
Kaaszoutjes 0.99 euro
Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro
Koekjes ( kids ) 1.25 euro
Boterkoekjes 0.72 euro
10 witte afbak broodjes 1.39 euro
Kaaskoekjes 1.59 euro
Sultana 0.99 euro
WC Papier 3.09 euro
Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro
Reinigingsdoekjes 1.99 euro
Kipfilet 3.29 euro
Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro
Gehakt 1.99 euro
Mini Schnitzels 2.44 euro
Totaal: 73.25 euro
wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.
Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.
Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.
Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
zaterdag 23 juli 2011 om 16:19
zaterdag 23 juli 2011 om 16:20
quote:Madhe schreef op 23 juli 2011 @ 16:15:
[...]
Zijn jullie niet vreselijk moe dan?
Je geeft zelf nog borstvoeding, dan moet je al helemaal zorgen dat je voldoende eet. Het kost nogal wat energie, die je toch echt uit je maaltijden moet halen.Moe ? Nee hoor helemaal niet, nogmaals ik kom echt niets te kort ..
[...]
Zijn jullie niet vreselijk moe dan?
Je geeft zelf nog borstvoeding, dan moet je al helemaal zorgen dat je voldoende eet. Het kost nogal wat energie, die je toch echt uit je maaltijden moet halen.Moe ? Nee hoor helemaal niet, nogmaals ik kom echt niets te kort ..
zaterdag 23 juli 2011 om 16:21
quote:bommi schreef op 23 juli 2011 @ 16:19:
Te kort komen qua eten en drinken is niet het probleem.
Misschien krijgen jullie juist wel teveel, van het slechte.
Ik hoop echt dat dit een lijstje was van een ander weekje dan normaal, anders zou ik me zorgen maken om je gezondheid en met name die van je kinderen.Daar hoef ik me geen zorgen over te maken ( over de gezondheid ) dat gaat super hier
Te kort komen qua eten en drinken is niet het probleem.
Misschien krijgen jullie juist wel teveel, van het slechte.
Ik hoop echt dat dit een lijstje was van een ander weekje dan normaal, anders zou ik me zorgen maken om je gezondheid en met name die van je kinderen.Daar hoef ik me geen zorgen over te maken ( over de gezondheid ) dat gaat super hier
zaterdag 23 juli 2011 om 16:24
Ik lees de wekelijkse folders; schrijf de aanbiedingen op en haal die. Vooral voor groente en fruit. Dat scheelt soms gigantisch.
Een knalaanbieding voor koffie sla ik niet over; dan sla ik extra in; het wordt alleen maar duurder.
Aardappelen en eieren haal ik bij de lokale boer. Vlees koop ik bij het slachthuis; vers van de pers en geen gerommel met "plofkip" uit Thailand e.d.
Kant-klare zooi koop ik ook niet; ook geen drinkyoghurt/toetjes met al die (suiker)-toevoegingen e.d.
Geen idee wat ik erdoor jaag; ik ga voor kwaliteit
Een knalaanbieding voor koffie sla ik niet over; dan sla ik extra in; het wordt alleen maar duurder.
Aardappelen en eieren haal ik bij de lokale boer. Vlees koop ik bij het slachthuis; vers van de pers en geen gerommel met "plofkip" uit Thailand e.d.
Kant-klare zooi koop ik ook niet; ook geen drinkyoghurt/toetjes met al die (suiker)-toevoegingen e.d.
Geen idee wat ik erdoor jaag; ik ga voor kwaliteit
zaterdag 23 juli 2011 om 16:24
quote:bommi schreef op 23 juli 2011 @ 16:23:
Goed zo! Gezondheid is belangrijk.
Geniet van de happen en de gezelligheid van je bezoek, want dat is ook net zo belangrijk.Dat klopt, en ik vind de gezondheid van mijn kids het belangrijkste wat er is, ik zorg er iedere week weer voor dat die binnen krijgen wat ze horen binnen te krijgen, mijn eigen gezondheid is natuurlijk ook belangrijk maar als ik eens een keer geen groente eet dan zal ik dat niet zo erg vinden.. snap je ?
Goed zo! Gezondheid is belangrijk.
Geniet van de happen en de gezelligheid van je bezoek, want dat is ook net zo belangrijk.Dat klopt, en ik vind de gezondheid van mijn kids het belangrijkste wat er is, ik zorg er iedere week weer voor dat die binnen krijgen wat ze horen binnen te krijgen, mijn eigen gezondheid is natuurlijk ook belangrijk maar als ik eens een keer geen groente eet dan zal ik dat niet zo erg vinden.. snap je ?

zaterdag 23 juli 2011 om 16:26
Ik denk dat ik ook ongeveer 70 euro voor etenswaren kwijt ben per week... exclusief uiers, schoonmaakspullen, cosmetica.. echt eten dus!
Wij houden erg van verse groenten en fruit, dat kopen wij dus erg veel..
Budgettips: Chocomel en fristi maken wij zelf van melk//karnemelk met nesquik en met aardbeien/bananen poeder (verkrijgbaar bij jumbo en kaufland duitsland).
Vries brood in en haal deze na 18:00 bij de AH dan krijg je 35% korting.
Diepvriesgroenten zijn verser dan potgroenten en vaak nog goedkoper.
Koop geen water in flesjes maar drink water uit de kraan, is net zo goed.
Zet een thermoskan thee ipv 1 kopje
Koop vlees afgepast bij de slager ipv bij de supermarkt... wat je je voorverpakt bij de supermarkt koopt is vaak te veel.. wij zijn bijvoorbeeld met 3 personen, en bij de AH moet ik 4 biefstukjes kopen terwijl ik bij slager kan kiezen voor 3. Ook kipfilet kan je voor je gerecht bij de slager laten afwegen!
Ik leef niet zuinig omdat ik geld te kort heb, maar omdat ik er niet van hou het over de balk te gooien.. ik ga liever een keer extra op vakantie, of koop leuke kleding en etc..
Wij houden erg van verse groenten en fruit, dat kopen wij dus erg veel..
Budgettips: Chocomel en fristi maken wij zelf van melk//karnemelk met nesquik en met aardbeien/bananen poeder (verkrijgbaar bij jumbo en kaufland duitsland).
Vries brood in en haal deze na 18:00 bij de AH dan krijg je 35% korting.
Diepvriesgroenten zijn verser dan potgroenten en vaak nog goedkoper.
Koop geen water in flesjes maar drink water uit de kraan, is net zo goed.
Zet een thermoskan thee ipv 1 kopje
Koop vlees afgepast bij de slager ipv bij de supermarkt... wat je je voorverpakt bij de supermarkt koopt is vaak te veel.. wij zijn bijvoorbeeld met 3 personen, en bij de AH moet ik 4 biefstukjes kopen terwijl ik bij slager kan kiezen voor 3. Ook kipfilet kan je voor je gerecht bij de slager laten afwegen!
Ik leef niet zuinig omdat ik geld te kort heb, maar omdat ik er niet van hou het over de balk te gooien.. ik ga liever een keer extra op vakantie, of koop leuke kleding en etc..
We live in a free world

zaterdag 23 juli 2011 om 16:27
Chantalo, ik kan echt veel van jou leren.
Wat knap dat je zo gedisciplineerd boodschappen doet
Ik ga bijna elke dag naar de supermarkt. Als ik moet werken doe ik soms wel de dag van tevoren voor 2 dagen, en ik merk wel dat ik dan goedkoper uit ben dan als ik iedere dag ga.
1 keer per week ga ik naar de drogist voor luiers, en daar ben ik altijd wel beter in, ik zoek de juiste aanbiedingen en spaar babyzegels (luiers met korting bij volle spaarkaart).
Douchegel, deo, shampoo etc kopen we eigenlijk altijd in de aanbieding, die spullen hebben we altijd op voorraad.
Gisteren zijn we naar de supermarkt geweest en toen belandde er in ons mandje:
Pangasiusfilet (met joker, dus 10% korting)
wasmiddel (toevallig 35% korting dus nu in voorraadkast)
zak voorgesneden ijsbergsla
4 tomaten (bonus)
Blikje enrgerydrank (euroshopper variant)
Zak chips (huismerk)
reep chocolade (a merk)
voor ons een redelijk goedkope dag.
Wij zijn per dag tussen de 7 en de 20 euro kwijt, het kan erg verschillen, een keertje nutrilon erbij en meteen een dure dag..
Maar het zou echt goedkoper kunnen, we zouden ook veel vaker naar Aldi of Lidl moeten gaan, deden we vroeger wel..
Wat een goed topic, ik ga meteen weer op de kleintjes letten.
Ik ga bijna elke dag naar de supermarkt. Als ik moet werken doe ik soms wel de dag van tevoren voor 2 dagen, en ik merk wel dat ik dan goedkoper uit ben dan als ik iedere dag ga.
1 keer per week ga ik naar de drogist voor luiers, en daar ben ik altijd wel beter in, ik zoek de juiste aanbiedingen en spaar babyzegels (luiers met korting bij volle spaarkaart).
Douchegel, deo, shampoo etc kopen we eigenlijk altijd in de aanbieding, die spullen hebben we altijd op voorraad.
4 tomaten (bonus)
Zak chips (huismerk)
reep chocolade (a merk)
Wij zijn per dag tussen de 7 en de 20 euro kwijt, het kan erg verschillen, een keertje nutrilon erbij en meteen een dure dag..
Maar het zou echt goedkoper kunnen, we zouden ook veel vaker naar Aldi of Lidl moeten gaan, deden we vroeger wel..
Wat een goed topic, ik ga meteen weer op de kleintjes letten.

zaterdag 23 juli 2011 om 16:29
quote:jojanneke66 schreef op 23 juli 2011 @ 16:25:
Wat is het nut van het delen van dit boodschappenlijstje? Wat wil je er mee bereiken?
Vertellen hoe goedkoop of je uit bent of wil je weten hoe het nog goedkoper kan?
Ik weet natuurlijk niet wat TO als doel had toen ze dit topic opende, maar wil wel even zeggen dat ik blij ben dat ze het gedaan heeft.
Genoeg tips hier, en voor mij vooral goed dat ik er weer eens bij stil sta hoeveel ik zelf eigenlijk uitgeef..
Wat is het nut van het delen van dit boodschappenlijstje? Wat wil je er mee bereiken?
Vertellen hoe goedkoop of je uit bent of wil je weten hoe het nog goedkoper kan?
Ik weet natuurlijk niet wat TO als doel had toen ze dit topic opende, maar wil wel even zeggen dat ik blij ben dat ze het gedaan heeft.
Genoeg tips hier, en voor mij vooral goed dat ik er weer eens bij stil sta hoeveel ik zelf eigenlijk uitgeef..
zaterdag 23 juli 2011 om 16:30
quote:jojanneke66 schreef op 23 juli 2011 @ 16:25:
Vertellen hoe goedkoop of je uit bent of wil je weten hoe het nog goedkoper kan?Uhm nee, ik ben gewoon benieuwd wat andere aan boodschappen doen.. Gewoon nieuwschierigheid .. Misschien lees ik andere dingen op andere lijstjes waarvan ik denk hey zo kan het ook..
Vertellen hoe goedkoop of je uit bent of wil je weten hoe het nog goedkoper kan?Uhm nee, ik ben gewoon benieuwd wat andere aan boodschappen doen.. Gewoon nieuwschierigheid .. Misschien lees ik andere dingen op andere lijstjes waarvan ik denk hey zo kan het ook..

zaterdag 23 juli 2011 om 16:33
quote:mamalief schreef op 23 juli 2011 @ 16:31:
Voorgesneden ijsbergsla valt bij mij in dezelfde categorie als de voorgesneden kaas: geldverspilling.
Gister toevallig nog aan Oudste laten zien, zakje sla ¤1,29 krop sla ¤0,59= 4 zakjes volgens mij als het niet meer is.
Zonde toch?
Ja je hebt helemaal gelijk!
Wij doen het ook niet vaak hoor, ik koop meestal een krop sla, daar kan ik dan meteen 2 dagen mee doen..
Maar gisteren dachten we: ach een keertje lui doen..
Wat de kaas betreft alleen niet altijd, ik heb bijv van de week een voordeelverpakking plakjes belegen kaas gekocht, was echt niet duur en je gooit er minder van weg (want geen korstjes)..
Gewone kaas wordt hier vaak oud in de koelkast, het laatste stukje wordt vaak weggegooid
Voorgesneden ijsbergsla valt bij mij in dezelfde categorie als de voorgesneden kaas: geldverspilling.
Gister toevallig nog aan Oudste laten zien, zakje sla ¤1,29 krop sla ¤0,59= 4 zakjes volgens mij als het niet meer is.
Zonde toch?
Ja je hebt helemaal gelijk!
Wij doen het ook niet vaak hoor, ik koop meestal een krop sla, daar kan ik dan meteen 2 dagen mee doen..
Maar gisteren dachten we: ach een keertje lui doen..
Wat de kaas betreft alleen niet altijd, ik heb bijv van de week een voordeelverpakking plakjes belegen kaas gekocht, was echt niet duur en je gooit er minder van weg (want geen korstjes)..
Gewone kaas wordt hier vaak oud in de koelkast, het laatste stukje wordt vaak weggegooid
zaterdag 23 juli 2011 om 16:34
quote:noodles schreef op 23 juli 2011 @ 16:27:
4 tomaten (bonus)
Zak chips (huismerk)
reep chocolade (a merk)
Wat een goed topic, ik ga meteen weer op de kleintjes letten.Dankjewel .. Maar ik heb het wel moeten leren hoor, toen ik mijn baan kwijt raakte moest ik echt op de centen gaan letten en had ik dus normaal alleen lijstjes met groente fruit en brood en verder soms eens een koekje maar verder niets, ik ben daardoor wel gaan leren waarderen wat ik koop, nu ik weer iets meer geld heb koop ik ook gewoon weer eens wat lekkerders dan de standaard groente en fruit maar ik blijf wel opletten.
4 tomaten (bonus)
Zak chips (huismerk)
reep chocolade (a merk)
Wat een goed topic, ik ga meteen weer op de kleintjes letten.Dankjewel .. Maar ik heb het wel moeten leren hoor, toen ik mijn baan kwijt raakte moest ik echt op de centen gaan letten en had ik dus normaal alleen lijstjes met groente fruit en brood en verder soms eens een koekje maar verder niets, ik ben daardoor wel gaan leren waarderen wat ik koop, nu ik weer iets meer geld heb koop ik ook gewoon weer eens wat lekkerders dan de standaard groente en fruit maar ik blijf wel opletten.

zaterdag 23 juli 2011 om 16:36
quote:mamalief schreef op 23 juli 2011 @ 16:31:
Zonde toch?
Klopt is ook zonde maar als ik bv een grote krop ijsbergsla koop dan moet ik ook nog een dressing en andere ingredienten kopen, ik denk dan dat je persoonlijk wat goedkoper uit bent als je gewoon een sla maaltijd koopt want daar zit alles al in, ik kan ook niet een hele krop sla opeten en vind het zonde om dan de rest van de sla weer weg te moeten gooien.
Dus geld verspilling vind ik het persoonlijk niet.
Zonde toch?
Klopt is ook zonde maar als ik bv een grote krop ijsbergsla koop dan moet ik ook nog een dressing en andere ingredienten kopen, ik denk dan dat je persoonlijk wat goedkoper uit bent als je gewoon een sla maaltijd koopt want daar zit alles al in, ik kan ook niet een hele krop sla opeten en vind het zonde om dan de rest van de sla weer weg te moeten gooien.
zaterdag 23 juli 2011 om 16:37
zaterdag 23 juli 2011 om 16:39
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 16:36:
[...]
Ook al gooi je de halve krop weg (hier niet want konijnen) dan nog is het goedkoper.
Zeker als je zulke luxe sla haalt waar de dressing al bij zit.
Maar goed, genoeg Miep Kniep gespeeld, ik ga toch de regen maar door voor mijn niet nodige boodschapjes
[...]
Ook al gooi je de halve krop weg (hier niet want konijnen) dan nog is het goedkoper.
Zeker als je zulke luxe sla haalt waar de dressing al bij zit.
Maar goed, genoeg Miep Kniep gespeeld, ik ga toch de regen maar door voor mijn niet nodige boodschapjes