Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Vandaag:

Sla mix

Kruiden

Melk

Aardbeien

Champignons

Chocoballetjes

Kaas

Flesjes water

Kruidenkaas

Yoghurt

Probiotica drinks

Tonijn

Roggebrood

Toastjes

Was precies 17,50 en ik eet hier ong 3 dagen van (nog falafel en wat andere dingen in huis)

Ik ben alleen
Internagelaktisch
Ik mis broodbeleg. Van 1 pakje ham en 2 pakjes kaasplakken kun je toch niet voor 4 personen ontbijt en lunch maken?

Zoet beleg staat er ook niet bij (maar dat was misschien nog allemaal ruim op voorraad?)
Hola,

Mijn lijstje van gisteren. Dit is voor twee personen. (Lunch wordt op het werk betaald)

- 4 witte kaasjes voor in de sla

- 2 x 4 bakjes yoghurt zonder smaak

- 1 x4 bakjes yoghurt met smaak

- 6 eieren

- 2 wortelburgers

- 1 pakje met 2 keer spekjes (om te bakken)

- 2 kleine pizza´s

- 1 pak empanadas

- 1 pak vissticks

- 1 zak diepvries sperziebonen

- 1 meloen

- 1 rode paprika

- 1 groene paprika

- 4 appels

-4 sinaasappels

- 1 kilo wortels

- 2 zakken sla

- 1 net citroenen

- 6 blikjes alcoholvrij bier met citroensmaak

- 2 pakken appelsap

- 1 pak sinaasappelsap

- 1 pak koekjes

- 2 pakken Fitness K cornflakes

- 2 pakjes tomatensaus

- 500 gram kip

- 500 gram biefstuk

- 1 pakket met 3 blikjes tonijn

- 4 pakjes maggi noodles

- 6 tomaten

-1 pak macaroni

- schoonmaaksponsjes

(Ik had nog 6 pakken melk staan en die gaan er in een week door heen)

Totaal ¤ 53.87
Nog zoiets ja, waarom een groot blok kaas en dan nog twee pakken plakjes?

Hoeveel plakjes is een blok?
Ik denk dat het grote blok kaas is om te snacken?
blok is om van te snijden denk ik.

niks zo irritant als een blok kaas waar vanaf geschaafd is.
wij slapen nooit.
quote:mamalief schreef op 23 juli 2011 @ 16:02:

Mijn boodschappenlijstje voor straks als het niet meer regent:

Van alles voor op een pizza

Chips

Sigaretten

Wat lekkers

Als het dus niet droog wordt dan ga ik gewoon niet want niet echt nodig. Vind jij sigaretten niet echt nodig dan Mamalief?
quote:valentinamaria schreef op 23 juli 2011 @ 16:08:

blok is om van te snijden denk ik.

niks zo irritant als een blok kaas waar vanaf geschaafd is.

Meen je dat nou?

Eet jij altijd voorgesneden plakjes op brood dan?
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 15:58:

[...]

Ik weet niet hoeveel groente jij op een dag eet maar ik heb nu echt genoeg groente hoor voor de hele week, en fruit, tja ik vind het niet weinig, wat ik zeg wij doen een hele week met bv zo'n grote water meloen, dan hebben we de bananen nog en de galia meloen. Voor ons is het meer dan genoeg ..

Een volwassene heeft per dag 2 ons groenten en 2 stuks fruit nodig. Daarnaast zeker 3 sneeën bruin brood en 2 a 3 bekers melk (of yoghurt, kaas oid als vervanger).

Met jullie lijstje kan ik me niet voorstellen dat er nog voldoende aan voedingsstoffen voor de kinderen overblijft.

Het is mijn lijstje niet, en jullie moeten het zelf weten, maar het lijkt me wel belangrijk om daar goed op te letten. Je wilt toch een gezond en goed gevoed gezin?
quote:Framboise schreef op 23 juli 2011 @ 16:09:

[...]

Vind jij sigaretten niet echt nodig dan Mamalief?

Nee.

Staat het in de schijf van vijf?
voor mij staat de prosecco ook altijd boven aan mijn lijstje

prioriteiten stellen!
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 16:03:

Ik mis broodbeleg. Van 1 pakje ham en 2 pakjes kaasplakken kun je toch niet voor 4 personen ontbijt en lunch maken?

Zoet beleg staat er ook niet bij (maar dat was misschien nog allemaal ruim op voorraad?)

Klopt, we hebben hier nog Jam, Hagelslag, vlokken ed staan en ik had nog wat broodbeleg ( leverworst, Smeerworst, Gelderse worst )

@Impala: Wij kunnen daar wel van leven hoor, en we eten hier met 2 volwassenen en een kind van 4 .. De jongste is 6 maanden en eet dus nog niet mee met de pot, die krijgt nog Borstvoeding. Ik ga echt niet verschillende groente per avond eten, dat wilt niet zeggen dat ik dan bv geen paprika door mijn eten doet of een lekkere champignon want doe ik wel maar dat zie ik niet als een basisgroente.

@Bommi: Klinkt niet lullig hoor, althans vind ik niet :-D .. De vrienden die langs komen zijn net zoals ik gek op de lekkere ongezonde hap, ik weet dat het gezonder kan maar dat doen we niet, erg slecht ik weet

Iedereen doet het nu eenmaal anders, wij kunnen met dit eten heel goed leven de hele week en ja deze week staan er veel snacks op maar so what, een keer mag dat toch wel ? vind ik wel hoor :-D ..

Maar ik snap dat jullie er over vallen alleen het hoeft niet, mijn kids en ik komen niets te kort qua eten en drinken :-D
quote:mamalief schreef op 23 juli 2011 @ 16:10:

[...]

Meen je dat nou?

Eet jij altijd voorgesneden plakjes op brood dan?

ik in elk geval wel, da's veel handiger

een blok koop ik nooit, wel plakken en geraspt
of voorgesneden, of ik neem een plat stuk van 1 cm dik om van te snijden. maar mijn broertje logeert hier weleens, studeert hier in de buurt en die heeft nogal de neiging van mijn stukken kaas af te schaven.....grrrrrrrrrrr......
wij slapen nooit.
quote:mamalief schreef op 23 juli 2011 @ 16:06:

Nog zoiets ja, waarom een groot blok kaas en dan nog twee pakken plakjes?

Hoeveel plakjes is een blok?

Omdat we vanavond gaan racletten en dus daar het kaas van af snijden.

De plakjes kaas zijn gewoon voor op brood
bij bezoek hoort idd lekker snackvoer en drank!

over drank gesproken: die mis ik op je lijstje!
en bij zo,n schuin stuk kaas waar je vanaf schaaft blijft altijd het laatste stuk over. want als je zus lekkere verse stukken kaas heeft liggen ga je niet hakken in die ouwe zooi.
wij slapen nooit.
quote:Madhe schreef op 23 juli 2011 @ 16:10:

[...]

Een volwassene heeft per dag 2 ons groenten en 2 stuks fruit nodig. Daarnaast zeker 3 sneeën bruin brood en 2 a 3 bekers melk (of yoghurt, kaas oid als vervanger).

Met jullie lijstje kan ik me niet voorstellen dat er nog voldoende aan voedingsstoffen voor de kinderen overblijft.

Het is mijn lijstje niet, en jullie moeten het zelf weten, maar het lijkt me wel belangrijk om daar goed op te letten. Je wilt toch een gezond en goed gevoed gezin?Wij eten gewoon gezond hoor, alleen deze week dan wat minder ..
Op mijn lijstje staat in ieder geval veel meer groente en fruit en veel minder (lees helemaal geen) snaai. Het lijstje uit de openingspost is een voorbeeld van goedkoop is duurkoop, want echt lekker gezond te noemen is het niet.
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 16:11:

[...]

De jongste is 6 maanden en eet dus nog niet mee met de pot, die krijgt nog Borstvoeding.

Maar ik snap dat jullie er over vallen alleen het hoeft niet, mijn kids en ik komen niets te kort qua eten en drinken :-D

Zijn jullie niet vreselijk moe dan?

Je geeft zelf nog borstvoeding, dan moet je al helemaal zorgen dat je voldoende eet. Het kost nogal wat energie, die je toch echt uit je maaltijden moet halen.
quote:mamalief schreef op 23 juli 2011 @ 16:10:

[...]

Nee.

Staat het in de schijf van vijf? Hmm ik ben bang wel in die van mij
quote:Chantalo1984 schreef op 23 juli 2011 @ 16:15:

[...]

Wij eten gewoon gezond hoor, alleen deze week dan wat minder ..

Kun je anders een lijstje van de vorige weken neerzetten?

Wat halen jullie gemiddeld per week in huis (inclusief de voorraad die je verbruikt)?
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 16:15:

over drank gesproken: die mis ik op je lijstje!Die heb ik hier nog staan in de kast, we zijn laatst op vakantie in nederland geweest dus hebben al wat in geslagen en hadden nog over .. We hebben witte en rode wijn, rose, pina colada, bier, tunel en nog wat andere drankjes waarvan ik de naam niet weet maar wel weet dat ze heeeeeeeeel lekker zijn
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2011 @ 16:15:

over drank gesproken: die mis ik op je lijstje!Niet iedereen suupt he;-)
quote:Madhe schreef op 23 juli 2011 @ 16:16:

[...]

Kun je anders een lijstje van de vorige weken neerzetten?

Wat halen jullie gemiddeld per week in huis (inclusief de voorraad die je verbruikt)?Zo dan zou ik ff het bonnetje moeten zoeken, zal ik anders aanstaande zaterdag mijn '' normale '' bonnetje ff neerzetten ? .. Dan kan ik het je even exact vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven