Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel bruto over?

13-08-2013 17:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als een student 9,50 per uur verdiend voor een bijbaantje met 0uren contract, hoeveel houdt ze daar dan netto van over?

Euro of 8?
Als hij per jaar niet meer verdient dan een paar duizend euro hoeft hij geen belasting te betalen want je hebt altijd je algemene heffingskorting.
Ligt eraan hoeveel uur ze gaat werken. http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

En dus wat het totale inkomen zal worden.
anoniem_181300 wijzigde dit bericht op 13-08-2013 17:26
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Nou, het is een bijbaan en ik denk dat het hooguit een uur of 10/12 per week zal zijn.
Als ik het zo uitreken houd ze er minimaal 9 euro per uur aan over. Omdat het maandloon bruto 490 is gaat er eigenlijk maar 4 euro af.

Ik heb de link gebruikt. Of er bij de werkgever verder nog kosten af gaan weet ik niet.
Oké, ja nou dus het kan nooit echt zakken naar onder 8 euro ofzo!? Thanks anyway
Tomatensaus geeft het goede antwoord. Er zal bij dit jaarinkomen weinig tot geen belasting verschuldigd zijn. Tot zo'n ¤ 5700 vanwege de algemene heffingskorting en de arbeidskorting ¤ 0 belasting. Daarboven 37%.
Maar volgens mij is het wel zo dat je nu wel een deel belasting betaald en dit dan bij je belastingaangifte weer terug krijgt omdat je te weinig verdiend hebt. Zo ging het bij mij altijd.
Moet je niet altijd 5% oid aan ziektekostenverzekering betalen, vanaf 0 euro verdiensten? En idd geen belasting, als het zo weinog is.
Framboos je kunt de werkgever loonheffingskorting laten toepassen, dan krijg je het meteen al en hoef je niet achteraf terug te vragen. Kwestie van eenmalig een formulier invullen. In principe mag dat wel maar hij 1 werkgever tegelijk, anders moet je wel achteraf terugvragen met de aangifte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven