Hoeveel geven aan bezorger
dinsdag 13 juli 2010 om 16:10
Er is net een bestelling bij mij thuis afgeleverd van Hornbach. Ik had al 40 euro bezorgkosten betaald.
De chauffeur kon niet in de straat parkeren en moest een paar zware platen en pakken isolatie naar binnen sjouwen. Ik heb hem een 'fooi' gegeven van 6 euro, voor de extra moeite. Ik had niet meer geld in huis. Is dat een normaal bedrag? Geven jullie uberhaupt iets in zo'n geval, wat is normaal?
De chauffeur kon niet in de straat parkeren en moest een paar zware platen en pakken isolatie naar binnen sjouwen. Ik heb hem een 'fooi' gegeven van 6 euro, voor de extra moeite. Ik had niet meer geld in huis. Is dat een normaal bedrag? Geven jullie uberhaupt iets in zo'n geval, wat is normaal?

dinsdag 13 juli 2010 om 16:16
Bezorgers geef ik niks. Ja, de krantenbezorger met oud en nieuw.... Maar verder is het niet normaal in Nl om fooi hiervoor te geven. Als iemand echt zijn best doet, zoals jouw bezorger, kun je het overwegen, maar eigenlijk hoort het gewoon bij zijn baan.
Enige in Nl waar je fooi geeft is bij restaurants en evt de taxi
Enige in Nl waar je fooi geeft is bij restaurants en evt de taxi
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 13 juli 2010 om 16:17
dinsdag 13 juli 2010 om 16:19
Toen ik medicijnen rond bracht gaven de meeste mensen tussen de 50 cent en de 2 euro. Mensen die minder dan 50 cent beschouwden we als gierig, mensen die meer dan 1 euro gaven waren heiligen.
Kosten van het product zelf vind ik bij rondbezorgen niet zo relevant. Dure dingen kunnen heel licht zijn, en goedkope dingen heel zwaar.
Kosten van het product zelf vind ik bij rondbezorgen niet zo relevant. Dure dingen kunnen heel licht zijn, en goedkope dingen heel zwaar.
Liever elitair dan een pauper!
dinsdag 13 juli 2010 om 16:21
quote:Merelin schreef op 13 juli 2010 @ 16:17:
6 euro is een mooie fooi vind ik. 10 is weer te veel, 3 te weinig. Dit is een mooi bedrag hoor.
En ja, natuurlijk betaalt zijn baas hem, maar hij moet wel extra werk verzetten. En van 6 euro fooi geven als blijk van waardering wordt niemand slechter.Hoe kom je erbij?? Sorry, maar wat een onzin.
6 euro is een mooie fooi vind ik. 10 is weer te veel, 3 te weinig. Dit is een mooi bedrag hoor.
En ja, natuurlijk betaalt zijn baas hem, maar hij moet wel extra werk verzetten. En van 6 euro fooi geven als blijk van waardering wordt niemand slechter.Hoe kom je erbij?? Sorry, maar wat een onzin.
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 13 juli 2010 om 16:26
quote:Merelin schreef op 13 juli 2010 @ 16:22:
[...]
Ik zal het anders verwoorden.
10 euro vind ik te veel, 3 euro vind ik te weinig.
Sinds wanneer is je mening geven onzin?Nee, jij zei dat je 6 euro een mooie fooi vind, 10 euro te veel is en en 3 euro te weinig is.
Jij hebt het zelf over vinden en issen.
[...]
Ik zal het anders verwoorden.
10 euro vind ik te veel, 3 euro vind ik te weinig.
Sinds wanneer is je mening geven onzin?Nee, jij zei dat je 6 euro een mooie fooi vind, 10 euro te veel is en en 3 euro te weinig is.
Jij hebt het zelf over vinden en issen.
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 13 juli 2010 om 16:27
dinsdag 13 juli 2010 om 16:27
dinsdag 13 juli 2010 om 16:32
quote:Merelin schreef op 13 juli 2010 @ 16:30:
Als je iemand geen fooi wilt geven zou ik hem helpen met sjouwen, is ook een optie.
Dat heb ik dan weer niet: ik betaal zijn baas om hém het karwei te laten klaren. Ga dan niet óók nog eens mee lopen sjouwen!
Als ik geen geld voor fooi heb, bied ik een kopje koffie aan...
Als je iemand geen fooi wilt geven zou ik hem helpen met sjouwen, is ook een optie.
Dat heb ik dan weer niet: ik betaal zijn baas om hém het karwei te laten klaren. Ga dan niet óók nog eens mee lopen sjouwen!
Als ik geen geld voor fooi heb, bied ik een kopje koffie aan...
Viva la vida
dinsdag 13 juli 2010 om 16:33
quote:annetd schreef op 13 juli 2010 @ 16:26:
Ik weet wel dat hij betaald wordt voor zijn werk maar toen ik hem in deze hitte zo zag sjouwen vond ik het toch wel iets extra's waard.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had hem ook iets extras gegeven.
Van die 40 euro ziet hij geen cent.
Het is hartstikke warm, misschien had hij ook nog wel een glaasje fris gelust.
Ik weet wel dat hij betaald wordt voor zijn werk maar toen ik hem in deze hitte zo zag sjouwen vond ik het toch wel iets extra's waard.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had hem ook iets extras gegeven.
Van die 40 euro ziet hij geen cent.
Het is hartstikke warm, misschien had hij ook nog wel een glaasje fris gelust.
dinsdag 13 juli 2010 om 16:33
quote:ndh86 schreef op 13 juli 2010 @ 16:32:
[...]
Als ik geen geld voor fooi heb, bied ik een kopje koffie aan...Klopt. Maar ik vind het altijd zo naar om toe te kijken hoe een ander zwaar loopt te sjouwen. Dan loop ik liever een keer mee. Kan dan niet goed niks doen.
[...]
Als ik geen geld voor fooi heb, bied ik een kopje koffie aan...Klopt. Maar ik vind het altijd zo naar om toe te kijken hoe een ander zwaar loopt te sjouwen. Dan loop ik liever een keer mee. Kan dan niet goed niks doen.
dinsdag 13 juli 2010 om 16:36
quote:Merelin schreef op 13 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Klopt. Maar ik vind het altijd zo naar om toe te kijken hoe een ander zwaar loopt te sjouwen. Dan loop ik liever een keer mee. Kan dan niet goed niks doen.
En toch is het gewoon hun werk, waar ze gewoon voor worden betaald.
Ik zou eerder een fooi geven (maar eerder niet, het is allemaal al zo loei duur) maar zeker niet helpen sjouwen.
Kan me ook niet voorstellen dat dat op prijs wordt gesteld.
[...]
Klopt. Maar ik vind het altijd zo naar om toe te kijken hoe een ander zwaar loopt te sjouwen. Dan loop ik liever een keer mee. Kan dan niet goed niks doen.
En toch is het gewoon hun werk, waar ze gewoon voor worden betaald.
Ik zou eerder een fooi geven (maar eerder niet, het is allemaal al zo loei duur) maar zeker niet helpen sjouwen.
Kan me ook niet voorstellen dat dat op prijs wordt gesteld.
Ja, dat vind ik echt.
dinsdag 13 juli 2010 om 16:37
quote:Merelin schreef op 13 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Klopt. Maar ik vind het altijd zo naar om toe te kijken hoe een ander zwaar loopt te sjouwen. Dan loop ik liever een keer mee. Kan dan niet goed niks doen.Ik kan juist héél goed niets-doen terwijl een ander aan het werk is..... behalve als het iemand is met wie ik een (familie-)band heb
[...]
Klopt. Maar ik vind het altijd zo naar om toe te kijken hoe een ander zwaar loopt te sjouwen. Dan loop ik liever een keer mee. Kan dan niet goed niks doen.Ik kan juist héél goed niets-doen terwijl een ander aan het werk is..... behalve als het iemand is met wie ik een (familie-)band heb
Viva la vida