Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geven verjaardags diner?

02-09-2025 19:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin geeft diner voor verjaardag. Er komt een cateraar etcetera. We geven een gezamenlijk cadeau met een open tikkie. Wat is normaal om te geven?
Ik denk zelf aan 20 of 25 euro. Wat denken jullie?
Magick88 schreef:
02-09-2025 20:26
Wij doen meestal 5 - 7 euro. Ook wel eens jaren niets gedaan.

20-25 lijkt mij erg ruim
Dat zijn hier collegaTikkies-bedragen.
Star⁴ schreef:
02-09-2025 21:59
Dat zijn hier collegaTikkies-bedragen.
Ja en als je met een groep iets doet kun je er nog wel iets fatsoenlijks van kopen. In je eentje...ik kan niks bedenken. Ja, een Hemawijn ofzo? Of een kaars. Niet iets leuks in elk geval.
Vivalafete25 schreef:
02-09-2025 22:01
Ja en als je met een groep iets doet kun je er nog wel iets fatsoenlijks van kopen. In je eentje...ik kan niks bedenken. Ja, een Hemawijn ofzo?
Met een groep van 10 man vind ik €50 nog steeds karig. Wat Star zegt: prima voor collega's.
apppie schreef:
02-09-2025 22:04
Met een groep van 10 man vind ik €50 nog steeds karig. Wat Star zegt: prima voor collega's.
Ik ook hoor. Had het meer erover dat je in je eentje niet eens iets fatsoenlijks kunt kopen voor 5-7 euro.
Ja we geven niet zoveel om cadeaus. We kopen samen iets wat de jarige wil hebben.

We kopen zelf wel wat we echt willen hebben toch, wie zit er nog te wachten op cadeaus?
Voor 20 euro koop je toch ook niks leuks wat je zelf nog niet had gekocht?
Ik zou minstens 50 geven bij een goede vriendin.
Magick88 schreef:
02-09-2025 22:18
Ja we geven niet zoveel om cadeaus. We kopen samen iets wat de jarige wil hebben.

We kopen zelf wel wat we echt willen hebben toch, wie zit er nog te wachten op cadeaus?
Ik. En mensen in mijn omgeving ook. Leuk om te geven, leuk om te krijgen.
Laura schreef:
02-09-2025 20:06
Ik heb eigenlijk niet zo vaak een verjaardag van een volwassene.. dus vandaar.
Ze geeft een luxe diner voor 20 mensen…
Je hoeft geen toegang te betalen hé. Haar keus om het luxe te doen of de frietpan aan te gooien.
Magick88 schreef:

Ik krijg vaak spulletjes voor mijn hobby of een nieuw keukenattribuut of douchegel. Van mijn vader krijg ik al jaren een envelopje met 20 euro (of eigenlijk was dat tot een jaar of drie geleden 15 euro).
Magick88 schreef:

Als niemand om cadeaus geeft, lijkt het me logischer cadeaus helemaal af te schaffen. Voor 5-7 pp kun je echt net niks halen.
Ik vind 25-30 voor een gewone verjaardag een goed richt-bedrag. Dat geef ik zelf ook voor 'gewone' verjaardagen privé.
Magick88 schreef:

In dit geval gaat het ook om een gezamenlijk cadeau. Hoe kom je er dan bij om 5 tot 7 euro bij te leggen?
Ik zou ook doen wat in jouw omgeving normaal is. Zelf zou ik 20-25 doen. Ik vind het wel losstaan van het feit dat ze het dmv diner viert. Dat noem je een aantal keer, het leest voor mij alsof je vindt dat je daarom misschien wat meer zou moeten geven. Maar misschien vul ik dat in hoor.
Magick88 schreef:

Ik ben gek op cadeaus.
25-50 euro afhankelijk van hoe dichtbij vriendin staat.
Grappig dat er zo pittig word gereageerd over mijn reactie. De vraag was wat normaal was om te geven toch. Nou dit is bij ons normaal.
apppie schreef:
02-09-2025 20:14
Voor een mooi sieraad voor een goede vriendin zou ik €50 inleggen, maar het is ook maar net wat jij te besteden hebt natuurlijk. €25 is ook heel prima :)
Heb je maar één vriendin?
Als ik voor al mijn vriendinnen elk jaar € 50.- in zou moeten leggen dan zou ik dat bedrag op moeten gaan nemen in mijn maandelijkse vaste lasten
apppie schreef:
02-09-2025 23:11
Ik ben gek op cadeaus.
Ik ook. En voor 5-7 euro wat iemand hier noemde kun je voor mij ook dingen vinden waar ik blij van word. Een klein plantje, doosje met enkele bonbons, een leuk paar sokken.

Zelf zou ik een cadeau van rond de 20 euro geven of 20 euro in een handgeschreven kaart.

Helaas ben ik echt heel vaak inspiratieloos bij bruiloften, jubilea en verjaardagen en wordt het een saai envelopje. Ik doe dan wel mijn best op een leuke kaart.
Theeleutje schreef:
03-09-2025 07:22
Als ik voor al mijn vriendinnen elk jaar € 50.- in zou moeten leggen dan zou ik dat bedrag op moeten gaan nemen in mijn maandelijkse vaste lasten
Mensen hebben gemiddeld 3 tot 4 diepe vrienden en 4 tot 7 gewone vrienden. Op zijn hoogst 11 dus. Misschien heb jij er veel meer maar een bedrag van minder dan 50 per maand valt wel mee toch?

Als je het kan lijen natuurlijk. Ik heb in financieel mindere periodes mijn budget voor zulke dingen wel wat naar beneden geschroefd.
Magick88 schreef:
03-09-2025 06:47
Grappig dat er zo pittig word gereageerd over mijn reactie. De vraag was wat normaal was om te geven toch. Nou dit is bij ons normaal.
Maar je trekt her vervolgens vrij algemeen door je af te vragen wie er nog zit te wachten op cadeaus. Nou eh, vrij veel mensen.
Dala schreef:
03-09-2025 07:51
Ik ook. En voor 5-7 euro wat iemand hier noemde kun je voor mij ook dingen vinden waar ik blij van word. Een klein plantje, doosje met enkele bonbons, een leuk paar sokken.

Zelf zou ik een cadeau van rond de 20 euro geven of 20 euro in een handgeschreven kaart.

Helaas ben ik echt heel vaak inspiratieloos bij bruiloften, jubilea en verjaardagen en wordt het een saai envelopje. Ik doe dan wel mijn best op een leuke kaart.
Vreselijk. Vind zo zonde van het geld en milieu dit soort cadeautjes.
Ik heb op recht dan liever niets.

En dag bedrag in een envelop doen zoals TO vraagt, wat is een normaal bedrag, is ook heel raar.
MissNuada schreef:
03-09-2025 08:46
Vreselijk. Vind zo zonde van het geld en milieu dit soort cadeautjes.
Ik heb op recht dan liever niets.

En dag bedrag in een envelop doen zoals TO vraagt, wat is een normaal bedrag, is ook heel raar.
In het algemeen of alleen voor jou? Bonbons vind ik heerlijk, een plantje gaat jarenlang mee en sokken gebruik ik. Als ik nou dingen zou krijgen waar ik niks mee kan en die ik weggooi snap ik dat dat heel erg is voor het milieu. Maar iets liefs, wat je gebruikt en waar je ook nog eens echt heel erg gelukkig van wordt?

En even ter verdediging: dit gebeurt niet vaak hoor!! Maar áls dan ben ik wel zo blij :love:
Dala schreef:
03-09-2025 08:55
In het algemeen of alleen voor jou? Bonbons vind ik heerlijk, een plantje gaat jarenlang mee en sokken gebruik ik. Als ik nou dingen zou krijgen waar ik niks mee kan en die ik weggooi snap ik dat dat heel erg is voor het milieu. Maar iets liefs, wat je gebruikt en waar je ook nog eens echt heel erg gelukkig van wordt?

En even ter verdediging: dit gebeurt niet vaak hoor!! Maar áls dan ben ik wel zo blij :love:
Vréselijk slecht voor het milieu, bonbons als cadeautje aan iemand die dat lekker vindt. Het zou niet moeten mogen. :no:
Dala schreef:
03-09-2025 08:55

In het algemeen mbt milieu, hoeveel meuk ga je dan krijgen in je leven.
En persoonlijk zijn dat sowieso geen dingen waar ik blij van wordt, eet geen chocolade, ik heb sensorische issues, dus sokken koop ik liever zelf anders ga ik het dus niet dragen en planten is zozo, ik vermoord ze meestal ;-)

Dus beiden.
Theeleutje schreef:
03-09-2025 07:22
Ik schrijf voor een mooi sieraad voor een goede vriendin. Niet al mijn vriendinnen zijn goede vriendinnen en ze willen ook niet allemaal elk een sieraad.

Daarnaast kan ik het momenteel betalen en geef ik graag cadeaus. Dus ja, ik geef dat met liefde meerdere keren per jaar uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven