Hoeveel geven verjaardags diner?
dinsdag 2 september 2025 om 22:01
dinsdag 2 september 2025 om 22:04
Met een groep van 10 man vind ik €50 nog steeds karig. Wat Star zegt: prima voor collega's.Vivalafete25 schreef: ↑02-09-2025 22:01Ja en als je met een groep iets doet kun je er nog wel iets fatsoenlijks van kopen. In je eentje...ik kan niks bedenken. Ja, een Hemawijn ofzo?
dinsdag 2 september 2025 om 22:06
dinsdag 2 september 2025 om 22:18
dinsdag 2 september 2025 om 22:27
Ik. En mensen in mijn omgeving ook. Leuk om te geven, leuk om te krijgen.
dinsdag 2 september 2025 om 22:37
dinsdag 2 september 2025 om 22:43
Ik krijg vaak spulletjes voor mijn hobby of een nieuw keukenattribuut of douchegel. Van mijn vader krijg ik al jaren een envelopje met 20 euro (of eigenlijk was dat tot een jaar of drie geleden 15 euro).
dinsdag 2 september 2025 om 22:49
Als niemand om cadeaus geeft, lijkt het me logischer cadeaus helemaal af te schaffen. Voor 5-7 pp kun je echt net niks halen.
dinsdag 2 september 2025 om 22:54
In dit geval gaat het ook om een gezamenlijk cadeau. Hoe kom je er dan bij om 5 tot 7 euro bij te leggen?
dinsdag 2 september 2025 om 22:55
dinsdag 2 september 2025 om 23:11
Ik ben gek op cadeaus.
woensdag 3 september 2025 om 07:22
Heb je maar één vriendin?
Als ik voor al mijn vriendinnen elk jaar € 50.- in zou moeten leggen dan zou ik dat bedrag op moeten gaan nemen in mijn maandelijkse vaste lasten
woensdag 3 september 2025 om 07:51
Ik ook. En voor 5-7 euro wat iemand hier noemde kun je voor mij ook dingen vinden waar ik blij van word. Een klein plantje, doosje met enkele bonbons, een leuk paar sokken.
Zelf zou ik een cadeau van rond de 20 euro geven of 20 euro in een handgeschreven kaart.
Helaas ben ik echt heel vaak inspiratieloos bij bruiloften, jubilea en verjaardagen en wordt het een saai envelopje. Ik doe dan wel mijn best op een leuke kaart.
woensdag 3 september 2025 om 08:21
Mensen hebben gemiddeld 3 tot 4 diepe vrienden en 4 tot 7 gewone vrienden. Op zijn hoogst 11 dus. Misschien heb jij er veel meer maar een bedrag van minder dan 50 per maand valt wel mee toch?Theeleutje schreef: ↑03-09-2025 07:22Heb je maar één vriendin?
Als ik voor al mijn vriendinnen elk jaar € 50.- in zou moeten leggen dan zou ik dat bedrag op moeten gaan nemen in mijn maandelijkse vaste lasten
Als je het kan lijen natuurlijk. Ik heb in financieel mindere periodes mijn budget voor zulke dingen wel wat naar beneden geschroefd.
woensdag 3 september 2025 om 08:22
woensdag 3 september 2025 om 08:46
Vreselijk. Vind zo zonde van het geld en milieu dit soort cadeautjes.Dala schreef: ↑03-09-2025 07:51Ik ook. En voor 5-7 euro wat iemand hier noemde kun je voor mij ook dingen vinden waar ik blij van word. Een klein plantje, doosje met enkele bonbons, een leuk paar sokken.
Zelf zou ik een cadeau van rond de 20 euro geven of 20 euro in een handgeschreven kaart.
Helaas ben ik echt heel vaak inspiratieloos bij bruiloften, jubilea en verjaardagen en wordt het een saai envelopje. Ik doe dan wel mijn best op een leuke kaart.
Ik heb op recht dan liever niets.
En dag bedrag in een envelop doen zoals TO vraagt, wat is een normaal bedrag, is ook heel raar.
woensdag 3 september 2025 om 08:55
In het algemeen of alleen voor jou? Bonbons vind ik heerlijk, een plantje gaat jarenlang mee en sokken gebruik ik. Als ik nou dingen zou krijgen waar ik niks mee kan en die ik weggooi snap ik dat dat heel erg is voor het milieu. Maar iets liefs, wat je gebruikt en waar je ook nog eens echt heel erg gelukkig van wordt?
En even ter verdediging: dit gebeurt niet vaak hoor!! Maar áls dan ben ik wel zo blij

woensdag 3 september 2025 om 08:58
Vréselijk slecht voor het milieu, bonbons als cadeautje aan iemand die dat lekker vindt. Het zou niet moeten mogen. :no:Dala schreef: ↑03-09-2025 08:55In het algemeen of alleen voor jou? Bonbons vind ik heerlijk, een plantje gaat jarenlang mee en sokken gebruik ik. Als ik nou dingen zou krijgen waar ik niks mee kan en die ik weggooi snap ik dat dat heel erg is voor het milieu. Maar iets liefs, wat je gebruikt en waar je ook nog eens echt heel erg gelukkig van wordt?
En even ter verdediging: dit gebeurt niet vaak hoor!! Maar áls dan ben ik wel zo blij![]()
woensdag 3 september 2025 om 08:59
In het algemeen mbt milieu, hoeveel meuk ga je dan krijgen in je leven.Dala schreef: ↑03-09-2025 08:55In het algemeen of alleen voor jou? Bonbons vind ik heerlijk, een plantje gaat jarenlang mee en sokken gebruik ik. Als ik nou dingen zou krijgen waar ik niks mee kan en die ik weggooi snap ik dat dat heel erg is voor het milieu. Maar iets liefs, wat je gebruikt en waar je ook nog eens echt heel erg gelukkig van wordt?
En even ter verdediging: dit gebeurt niet vaak hoor!! Maar áls dan ben ik wel zo blij![]()
En persoonlijk zijn dat sowieso geen dingen waar ik blij van wordt, eet geen chocolade, ik heb sensorische issues, dus sokken koop ik liever zelf anders ga ik het dus niet dragen en planten is zozo, ik vermoord ze meestal

Dus beiden.
woensdag 3 september 2025 om 09:02
Ik schrijf voor een mooi sieraad voor een goede vriendin. Niet al mijn vriendinnen zijn goede vriendinnen en ze willen ook niet allemaal elk een sieraad.Theeleutje schreef: ↑03-09-2025 07:22Heb je maar één vriendin?
Daarnaast kan ik het momenteel betalen en geef ik graag cadeaus. Dus ja, ik geef dat met liefde meerdere keren per jaar uit.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in