Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel huishoudgeld?

20-07-2010 22:15 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met 2 personen. Mijn man neemt iedere dag een half bruin brood (vd bakker) en 2 pakken vleeswaren mee naar z'n werk en dan gaan er ook nog bijv 3 blikjes fris en 3 pakjes taxi doorheen en 1 lt (kraan)water. Hij houdt nl niet van thee en koffie.

Ik kook niet eens iedere dag omdat we wel eens overhouden en dat eten we dan 2 dagen later.

Ik gebruik 100 euro per week! Is dit wel normaal voor 2 volwassenen en m'n boodschappen komen gewoon van de Deka, alleen brood haal ik bij de bakker......

Hoe doen jullie dat???
Auww mijn oren...

4 personen en 250,- p/w dus je doet het netjes.
Geen idee hoeveel maar zonder te schreeuwen in elk geval..
100 pw haal ik soms ook, maar meestal rond de 70-80 pw met zijn tweeen. Ik kan wel besparen op een hoop dingen, merk frisdrank ed, maar het hoeft niet en ik geniet van veel lekkers op brood...

Je man kan wel eens overwegen om siroop mee te nemen ipv pakjes taksi, of giet taksi uit een groot pak in een flesje en verdun het wat (veel sapjes vind ik puur veel te zoet). Of koop vleeswaren in de aanbieding, een pakje ham of salami kun je prima invriezen. Kaas ipv ham of pasta of pindakaas is ook goedkoper dan vlees op brood.
Wij besteden ongeveer 600 euro per maand met z'n tweeën. Exclusief lunch man.

Maar hier zijn al vele topics over, mocht het je interesseren...
Bij ons varieert het een beetje.

Gemiddeld zijn we rond de 75 euro kwijt pw met z'n 2en.
quote:Wintermuts schreef op 20 juli 2010 @ 22:19:

100 pw haal ik soms ook, maar meestal rond de 70-89 pw met zijn tweeen. Ik kan wel besparen op een hoop dingen, maar het hoeft niet en ik geniet van veel lekkers op brood...Same here.
3 personen, 400 p/maand voor boodschappen en extraatjes.
Jeetje waarom schreeuw je zo?

Ik weet het niet precies..maar denk dat 100 euro best normaal is? Zou echt wel voor minder kunnen, maar is dat noodzakelijk?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:zusenzo schreef op 20 juli 2010 @ 22:16:

Auww mijn oren...

4 personen en 250,- p/w dus je doet het netjes.

Dit vind ik wel bizar veel hoor.. Ruim 1000 euro per maand alleen aan boodschappen?!?

Volgens mij is 100 euro per week voor 2 personen niet echt weinig, maar ook weer niet extreem.
Pffff... schreeuw niet zo!

Hier ¤ 300,- per week voor 6 personen.
mijn ouders zijn rond de 100 euro pw kwijt, maar dat is dan wel zonder het vlees. Dat komt er nog weer overheen. Wij zijn met 4 volwassen personen thuis. Mn moeder let wel op de kleintjes (boodschappen bij aldi, lidl en nettorama) vooral nu mijn vader ontslag heeft gekregen... het gaat niet zo goed in de bouw :(

Maar mijn vriend woont alleen met zijn vader en die zijn net zo duur uit als wij met een heel gezin. Maar zij letten ook niet op de prijs, maar kopen gewoon wat ze lekker vinden. Dat kan bij ons niet altijd want mn moeder zal nooit bijv. een bakje aarbeiden kopen wanneer ze 3 euro kosten. Dat is dan gewoon te duur en wordt het ook niet gekocht.
quote:Robin1973 schreef op 20 juli 2010 @ 22:20:

[...]

Dit vind ik wel bizar veel hoor.. Ruim 1000 euro per maand alleen aan boodschappen?!?

Volgens mij is 100 euro per week voor 2 personen niet echt weinig, maar ook weer niet extreem.

Valt wel mee hoor.

Ik bezuinig niet op etenwaren en houd van lekkere dingen.

Sigaretten voor 1 persoon zit daar ook bij, 4 pakjes ongeveer.
90 euro per week, 3 volwassenen en een hond.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ben ik dan de enige die het erg veel vind voor 2 personen? Ik geef ongeveer 100,- per week uit, gezin met 5 personen, 2 volw. en 3 jonge kinderen, gelukkig geen luiers meer nodig. Ik doe mijn boodschappen bij Super de Boer. We zijn gezonde eters (lees goede eters), eten veel verse groente en fruit.
GEMIDDELD 125 EURO PER WEEK
Doe eens zachtjes, ik kreeg net een beetje slaap.

Wat voor de een normaal is hoeft voor de andere helemaal niet normaal te zijn.

Ik doe altijd maar wat.

Ben net bij AH geweest en voor 20 euro boodschappen gedaan waar we 2 dagen van eten.

Ik denk dat wij deze week boven de 100 euro zitten.

Er zijn ook weken bij dat ik weinig bij de supermarkt kom.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:memfantrije schreef op 20 juli 2010 @ 22:25:

Ben ik dan de enige die het erg veel vind voor 2 personen? Ik geef ongeveer 100,- per week uit, gezin met 5 personen, 2 volw. en 3 jonge kinderen, gelukkig geen luiers meer nodig. Ik doe mijn boodschappen bij Super de Boer. We zijn gezonde eters (lees goede eters), eten veel verse groente en fruit.het is wel veel, eerder toen we studeerden, kwamen we van 50 euro per week rond qua boodschappen. Maar we zijn beiden grote eters en hebben een actief leven... En we zijn ook geen thee/koffiedrinkers maar sapjes en frisdrank ed.
quote:floor72 schreef op 20 juli 2010 @ 22:22:

Pffff... schreeuw niet zo!

Hier ¤ 300,- per week voor 6 personen.Ruilen?
quote:memfantrije schreef op 20 juli 2010 @ 22:25:

Ben ik dan de enige die het erg veel vind voor 2 personen? Ik geef ongeveer 100,- per week uit, gezin met 5 personen, 2 volw. en 3 jonge kinderen, gelukkig geen luiers meer nodig. Ik doe mijn boodschappen bij Super de Boer. We zijn gezonde eters (lees goede eters), eten veel verse groente en fruit.Ben het met je eens hoor ;) maar ik vind het erg knap dat je voor 100 euro per week voor 5 pers. boodschappen kunt doen bij super de boer ;) ik heb er bijna 6 jaar gewerkt.. maar die winkel is zo vreselijk duur! Je zou nog veel goedkoper uit kunnen zijn.
sorry, ik zit nog niet zo lang op het forum, ik wist niet dat hoofdletters schreeuwen betekend

JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!

Ik geef per week zo'n EUR 80,- uit aan boodschappen. Wij zijn met 2 volwassenen, 1 peuter, 3 honden, 1 opvanghond, 2 konijnen. En 2 paarden maar die wonen buitenshuis.

Ik haal alles bij de Keurslager, Biogroenteboer, échte bakker en de rest bij de Appie Hap. Niet te zuunig dus.

Diervoeder sla ik eens per maand in grote hoeveelheden in. Manlief eet zelden thuis, want die is ook nooit thuis.
200 euro per week met 5 (bijna) volwassenen, en dat is dan inclusief kleding, diesel e.d.

Maar ik ben dan ook wel altijd op koopjesjacht.
hier 50 euro per week voor 2 personen maar gewoon brood van de supermarkt (wel de duurdere) en met 2 pakken vleeswaren doen we wel bijna een week.
quote:gmkp schreef op 20 juli 2010 @ 22:28:

[...]

Ruilen?Waarvoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven