Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel spaargeld op de bank

03-03-2012 20:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier al een aantal topics tegen over sparen, hoeveel je spaart en wat je met dit spaargeld doet. Waar ik nu benieuwd naar ben is hoeveel geld je op je spaarrekening hebt staan. Ik zal beginnen.

Ik woon alleen met mijn dochtertje, werk 4 dagen in de week en heb 5.000 op mijn bankrekening. (Na teruggave belasting en vakantiegeld en doorsparen zal dit over drie maanden naar verwachting 10.000 zijn).
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ook hier is pas een topic over geweest. Ik forum mobiel, anders had ik het even voor je opgezocht.
En ik had nog zo goed gezocht :S
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
hoeveel sparen jullie?

Dit misschien?
http://forum.viva.nl/forum/Geld_Recht/H ... ges/136282
Bij mij al 2 jaar 13,24 op mijn spaarrekening. Ik ben gewoon erg konsekwent
Ja en?
Worden dit soort topics doorgaans niet geopend door mensen die willen pochen met de hoeveelheid geld die ze op de bank hebben staan?
Ik vind dit altijd zo'n rare vraag. Wat heb je er aan om te weten wat de ander heeft? Persoonlijke situaties zijn zo verschillend dus ook het bedrag wat er op de bank staat.

En dan nog: wordt je er gelukkig(er) van als je weet wat een ander op de bank heeft?

Ik zou eigenlijk willen zeggen: geef het lekker uit, morgen kun je dood zijn. En wat heb je dan aan dat geld? Bovendien is het ook nog eens goed voor de economie; iets waar je straks wellicht nog meer aan hebt dan het spaargeld dat toch alleen maar minder waard wordt door de lage rente i.c.m. inflatie.
quote:registreerjenu schreef op 03 maart 2012 @ 20:56:

Ik vind dit altijd zo'n rare vraag. Wat heb je er aan om te weten wat de ander heeft? Persoonlijke situaties zijn zo verschillend dus ook het bedrag wat er op de bank staat.

En dan nog: wordt je er gelukkig(er) van als je weet wat een ander op de bank heeft?

Ik zou eigenlijk willen zeggen: geef het lekker uit, morgen kun je dood zijn. En wat heb je dan aan dat geld? Bovendien is het ook nog eens goed voor de economie; iets waar je straks wellicht nog meer aan hebt dan het spaargeld dat toch alleen maar minder waard wordt door de lage rente i.c.m. inflatie.Het kan ook zijn om inspiratie op te doen. Sparen is volgens mij nooit verkeerd en alles uitgeven omdat je morgen dood kan zijn....tja...ik heb beide geprobeerd en van sparen word ik gelukkiger.
0,03
Dat ga ik toch echt niet op een openbaar forum neerzetten!!!!!!
Jezus alwéér dit topic?!

Enne. Nee ik ga het ook hier dus niet vertellen
800 eurie momenteel en we zijn er trots op
Bazinga!
Mijn man is ZZP er. Als hij een tijd niet kan werken of geen klanten meer heeft, heeft hij dus geen inkomen. Om dat op te vangen staat er een bedrag op de spaarrekening.

Voor sommigen lijkt dat een heel leuk bedrag waar je allemaal leuke dingen van kunt doen. Maar in de praktijk is dat gewoon geld om van te kunnen eten als zijn inkomen wegvalt.

Dus bedragen op spaarrekeningen zeggen niet zoveel. Je kunt niet vergelijken.

En wat ´morgen kun je dood zijn´ betreft, wij doen ook nog genoeg leuke dingen hoor. En mijn leven wordt er niet leuker van als we gedwongen ons huis moeten verkopen omdat we de vaste lasten niet meer kunnen opbrengen als manliefs werk even stilligt.
quote:snoopylynn schreef op 03 maart 2012 @ 20:29:

Bij mij al 2 jaar 13,24 op mijn spaarrekening. Ik ben gewoon erg consequent
Heel veel. En zodra ons huis verkocht is is het allemaal weg om die 25% waardedaling te kunnen compenseren.
quote:Onderdezon schreef op 03 maart 2012 @ 21:29:

Heel veel. En zodra ons huis verkocht is is het allemaal weg om die 25% waardedaling te kunnen compenseren.Daar hadden wij ook alvast voor gespaard en hebben het afgelopen december grotendeels al in de hypotheek gestopt. Is dit geen idee voor jullie? Je bent het later toch ook kwijt en je hypotheekbedrag wat je nu per maand moet betalen gaat dan ook naar beneden. Dat scheelt behoorlijk met wat je ervoor krijgt aan rente en is dus veel voordeliger.
Ik snap dat je het graag wilt weten van andere mensen maar wat heb je eraan?

Hierbij mij spaargeld 21.500

En als ik zo doorga heb ik aan het einde van 2012 27.500
Momenteel 650 (best netjes toch voor een student die net samenwoont en alles al ingericht heeft? ).
quote:snoopylynn schreef op 03 maart 2012 @ 20:29:

Bij mij al 2 jaar 13,24 op mijn spaarrekening. Ik ben gewoon erg konsekwent
500 euro... Maar ik heb net een auto gekocht en in één keer afbetaald, dus het mag even.
quote:lulu_ schreef op 04 maart 2012 @ 00:03:

500 euro... Maar ik heb net een auto gekocht en in één keer afbetaald, dus het mag even.Indeed! Gefeliciteerd met je nieuwe auto
Ik heb 2 jaar geleden een huis verkocht, en nog geen ander gekocht, dus veul!

Maar als ik weer een huis koop, dan probeer ik altijd zo'n buffer van iig 5000 euro te hebben
quote:elastiekje schreef op 04 maart 2012 @ 00:04:

[...]

Indeed! Gefeliciteerd met je nieuwe auto Danke schön! Hij is niet helemaal nieuw hoor ( nou ja, voor mij wel) En nu weer hard sparen.
ik vind dit best prettige topics. Ik heb een van de oude die gelinkt werd even helemaal doorgelezen. Ik zag dat de eerste post al was waarom iemand dat wilde weten en dat mensen posten om zich beter te voelen dan de ander e.d.

Maar op inkomsten, uitgaven, sparen e.d. heerst een vrij groot taboe als je niet anoniem bent. Terwijl je toch soms best wilt weten of je loon bijv. wel representatief is in de markt. En ook wel hoe anderen omgaan met hun inkomsten en uitgaven en dus wat 'men' spaart. Natuurlijk pas je dat weer toe op je eigen situatie, maar om alles in een complete black-box te moeten doen, vind ik soms best lastig.

Dus thx voor de links naar die oude topics

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven