Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel zijn jullie aan boodschappen kwijt? 2 p.huishouden

22-02-2019 17:34 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ga binnenkort samenwonen en we zijn samen een budgetplan aan het maken. We zijn erg benieuwd hoeveel jullie ongeveer gemiddeld kwijt zijn aan boodschappen voor 2 personen.
Alle reacties Link kopieren
100 euro per week.
ik geef mn bek ook maar een douw
Kijk even rond op deze pijler. Dit topic wordt regelmatig geopend.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er erg aan of je dagelijks boodschappen doet of wekelijks. En of je veel buiten de deur eet. Wij zijn met 2+1 kind ongeveer 110 euro kwijt wekelijks
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 80 tot 100 euro per week.
Alle reacties Link kopieren
Rond de 100 euro per week. Ik doe mijn boodschappen bij Nettorama, AH of Jumbo en de plaatselijke bakker.
Alle reacties Link kopieren
100 euro per week voor 5 personen inclusief luiers maar exclusief hondenvoer/wasmiddel/make-up/douchegel etc.
€ 100 per week, incl. non-food, excl. kleding.
Alle reacties Link kopieren
Google en u zult vinden. Er zijn al tientallen topics met dezelfde vraag, hij komt elke drie maanden zo'n beetje terug.

geld-recht/boodschappen-budget/list_messages/434569

geld-recht/boodschappengeld/list_messages/381544
Alle reacties Link kopieren
Vaak minimaal 100 euro per week, incl douche- en verzorgingsproducten.
Maar toen we minder bestedingsruimte hadden konden we het ook heel makkelijk met minder.
https://www.nibud.nl/consumenten/begrot ... dgetteren/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tussen de 150 en 230 euro per maand kwijt in m'n eentje. Een dure maand wanneer er veel huishoudmiddelen/wc papier ingeslagen wordt e.d.

Moet daarbij zeggen dat ik ook rook. Dat kost me zo'n 80 euro per maand.

Krijg ook geregeld een bakje eten mee van pap of mam. En kook zelf vaak een 4/5 persoonsmaaltijd die ik invries.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, haal wat ik nodig heb of wil.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Met twee pers en twee huisdieren: ongeveer 50 soms 60 euro p.w.
Maar wij snoepen bijna niet en drinken water/koffie/thee en heel soms fris. We roken ook niet.
Wij bestellen de boodschappen online bij de supermarkt . Waardoor we verleidingen kunnen weerstaan 😁
Kijken voor wasmiddel naar aanbiedingen. Voor shampoo gaan we naar de Action
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt. Altijd wel rond 70 a 80, dat is inclusief kattenvoer en soms verzorgingsproducten. Doe 1x per week boodschappen, maak een week menu en kijk eerst wat er op voorraad is. Kopen huis- en budget merken en letten goed op prijzen, maar kopen wel waar we zin in hebben dus ook een biertje, wat lekkers enz.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben even wat minder te besteden dus houden het nu wel bij: ongeveer 300 euro per maand. Proberen dus veel groenten in de aanbieding te kopen, bij de Vomar, Lidl. Voor sommige dingen naar de Dirk en in het uiterste geval naar de AH. Ik begin aardig te leren wat waar het goedkoopst is :proud:
Such fun!1
400 euro per maand. 2 personen. inclusief wasmiddelen, shampoo e.d.
Ook luxe producten als wijn hoort hierbij. Geen huisdieren.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 22-02-2019 18:56
7.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
22-02-2019 17:45
100 euro per week voor 5 personen inclusief luiers maar exclusief hondenvoer/wasmiddel/make-up/douchegel etc.
Dan kan je onmogelijk gezond eten.
Dat is nog geen 3 euro per persoon per dag.
Ongeveer 110 a 120 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen (3 en 5). Alleen voor eten en drinken. Verzorgingsproducten en huishoudelijk zijn niet meegeteld.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik naar de lidl ga 30/50 euro per week. Avondeten en brood/beleg en fruit + af en toe wasmiddel enzo.
200 euro per persoon per maand.
100 per week zeker wel, maar ook een baby met wegwerpluiers en flesvoeding dus tja ;)

Hou het eigenlijk niet zo bij.... We hebben een bedrag van 1000 euro per maand voor alles.
Daar gaat ook 300 euro benzine af, verder is die 700 euro voor boodschappen/kleding/spulletjes/kadootjes enzovoort.

Een keer goed shoppen of iets groots kopen, grote rekeningen, daar gebruiken we onze spaarpot voor...
We proberen elke maand 500 te sparen, dit lukt soms makkelijk, soms niet.
anoniem_6474880a5208b wijzigde dit bericht op 22-02-2019 19:36
69.37% gewijzigd
Oeps dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het voor ongeveer 30 tot 35 euro per week voor één volwassene en twee kinderen (eten volwaardige porties) die er de halve week zijn.
En voor er commentaar komt: ik kook vers, minimaal pakjes/zakjes, wel verse groente en vers fruit.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
22-02-2019 18:54
Dan kan je onmogelijk gezond eten.
Dat is nog geen 3 euro per persoon per dag.
Ligt eraan wat je gezond vind. We geen quinoa of zulke dingen.

Meeste dagen AVG, rijst met kip en groenten, soep of pasta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven