Geld & Recht alle pijlers

Hond gestolen

26-04-2020 10:59 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik open dit topic - even onder een andere nick wegens herkenbaarheid - omdat ik een vriend wil helpen die zijn hond kwijt is. Lang verhaal kort: zijn hond is gestolen. Door zijn ex. Met wie het al anderhalf jaar uit is. De hond staat op zijn naam, de hond is nooit van haar geweest en ze zijn ook maar kort samen geweest.

Uit woede en wraak heeft ze ruim een maand geleden zijn hond 'kwijt' gemaakt. Tijdens een wandeling zou de hond zijn weggelopen. Dit in de eerste week van de coronamaatregelen en iedereen quarantaine werd opgedragen. Mensen hebben nachtenlang vergeefs gezocht.

De hond was daarbij gewoon bij haar thuis, zoals omwonenden hebben geconstateerd. Uiteraard heeft hij geprobeerd de hond terug te krijgen, waarna zij tegen de politie heeft gelogen dat hij haar stalkte. Met veel krokodillentranen erbij, de politie heeft bij vriend wel aangegeven dat haar verhaal vrij ongeloofwaardig klonk. Deze ex is overigens lang een vriendin van mij geweest maar ik heb al enige tijd het contact met haar verbroken omdat ze werkelijk alles bij elkaar liegt. Ik heb haar ook met de diefstal geconfronteerd en dat ik weet dat ze dit hele verdwijningsverhaal in scene heeft gezet. Daar reageert ze als verwacht niet op.


Hij heeft inmiddels aangifte gedaan, de eigendomspapieren staan zwart op wit en er is een advocaat mee aan de slag. Is er iemand die tips heeft, of soortgelijke ervaringen? Hij wil niets liever dan zijn hond terug.
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
26-04-2020 13:30
Politie heeft gezegd dat ze de hond moet teruggeven.

En dat weigert ze. En daar blijft het dan bij. Vandaar dat nu ook een advocaat is ingeschakeld.

Ja echt. Dit is Nederland mensen. En als hij de hond gaat ophalen zal ze gaan bleren dat hij haar iets aandoet. Ze heeft het vaker gedaan.

Dus een of andere lamlul sukkel doet regelmatig zijn hond uit logeren bij zijn vreselijke en labiele ex en dan is het de schuld van 'Nederland' dat hij niet zo 1,2,3 zijn hond teruggebracht krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Wel vreemd dat ex hier inmiddels wordt gezien als een probleemgeval dat vast bekend is bij de politie en als iemand bij wie beslag kan worden gelegd. Tot enige tijd geleden was ze voor de vriend van TO gewoon goed als relatiemateriaal en tot heel kort geleden ook als hondenoppas hoor.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-04-2020 14:40
Dus een of andere lamlul sukkel doet regelmatig zijn hond uit logeren bij zijn vreselijke en labiele ex en dan is het de schuld van 'Nederland' dat hij niet zo 1,2,3 zijn hond teruggebracht krijgt?
Als je hond uit je tuin gejat wordt geldt hetzelfde. Hond staat gelijk aan gejatte fiets ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
26-04-2020 14:24
Ik heb weleens een stalker flink laten schrikken door een bodybuilder achtige man hem te laten aanspreken. Als je zo iemand de hond af laat pakken denk ik dat ze helemaal niks met geweld zou proberen.
Moet je ook maar net een gek weten te vinden die een eventuele aanklacht wegens bedreiging op zijn nek wil nemen. Ik zou met heel veel vrouwen er op af gaan. Vooral vrouwen die heel hard en hoog kunnen krijsen. Dan weet geen omstander wat er nu precies aan de hand is (want je overschreeuwt dat mens gewoon) en geen enkele man zal zich daar mee gaan bemoeien. Gewoon geen enkele man erbij halen. Loop je wel een groot risico om op Dumpert te eindigen maar dat heb ik voor mijn hond wel over.

Hoe kan hij (die vriend) na zes weken nog niet weten waar de hond is als ze nog maar zo’n kleine inner circle heeft? Ieder pension of hondenopvang mailen met foto en kopie aangifte (en een leuke beloning).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
26-04-2020 14:42
Wel vreemd dat ex hier inmiddels wordt gezien als een probleemgeval dat vast bekend is bij de politie en als iemand bij wie beslag kan worden gelegd. Tot enige tijd geleden was ze voor de vriend van TO gewoon goed als relatiemateriaal en tot heel kort geleden ook als hondenoppas hoor.
Andersom toch ook? Zij beschuldigt hem juist.
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
26-04-2020 14:44
Als je hond uit je tuin gejat wordt geldt hetzelfde. Hond staat gelijk aan gejatte fiets ofzo.
Dat is meer omdat er vaak (zo ook hier) een hele voorgeschiedenis tussen kijfende exen is en de politie doorgaans liever heeft dat dat civielrechtelijk wordt opgelost dan strafrechtelijk. Omdat ze anders tot in de lengte der dagen bezig zijn met gedoe tussen deze twee mensen, want doorgaans is dat niet opgelost na tussenkomst van de politie maar wordt het alleen maar erger. Daarbij: een gejatte fiets is over het algemeen nogal lastig terug te vinden, dát is de reden dat daar niet snel iets mee gedaan kan worden. Dat is dus niet te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
26-04-2020 14:45
Andersom toch ook? Zij beschuldigt hem juist.
Ik heb het over het forum. Wat er tussen die twee gaande is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-04-2020 14:45
Moet je ook maar net een gek weten te vinden die een eventuele aanklacht wegens bedreiging op zijn nek wil nemen. Ik zou met heel veel vrouwen er op af gaan. Vooral vrouwen die heel hard en hoog kunnen krijsen. Dan weet geen omstander wat er nu precies aan de hand is (want je overschreeuwt dat mens gewoon) en geen enkele man zal zich daar mee gaan bemoeien. Gewoon geen enkele man erbij halen. Loop je wel een groot risico om op Dumpert te eindigen maar dat heb ik voor mijn hond wel over.


Hoe kan hij (die vriend) na zes weken nog niet weten waar de hond is als ze nog maar zo’n kleine inner circle heeft? Ieder pension of hondenopvang mailen met foto en kopie aangifte (en een leuke beloning).
Gaat hij zeker doen, er zijn ook al aardig wat pensions en dierenartsen etc. Op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
26-04-2020 14:44
Als je hond uit je tuin gejat wordt geldt hetzelfde. Hond staat gelijk aan gejatte fiets ofzo.
Klopt, ze doen er niet heel veel mee. Je moet je hond ook niet vast binden voor de winkel als je even naar binnen bent. Of een hond gratis op marktplaats aanbieden als je een nieuw huisje zoekt. Hondengevechten zijn in Nederland ook gaande en deze honden worden vaak opgehaald/gestolen voor dit wereldje. En dat is echt vreselijk. Ik snap ook niet goed waarom je vriend de hond nog heeft meegegeven, maar helaas is het gebeurd. Hij moet nu even kracht tonen en die hond gewoon terug nemen. Ze krijgt nu veel te veel bedenktijd waar de hond onder te brengen mocht het tot een rechtszaak komen.
meisje85 schreef:
26-04-2020 14:47
Dat is meer omdat er vaak (zo ook hier) een hele voorgeschiedenis tussen kijfende exen is en de politie doorgaans liever heeft dat dat civielrechtelijk wordt opgelost dan strafrechtelijk. Omdat ze anders tot in de lengte der dagen bezig zijn met gedoe tussen deze twee mensen, want doorgaans is dat niet opgelost na tussenkomst van de politie maar wordt het alleen maar erger. Daarbij: een gejatte fiets is over het algemeen nogal lastig terug te vinden, dát is de reden dat daar niet snel iets mee gedaan kan worden. Dat is dus niet te vergelijken.

Een dier wordt voor de wet beschouwd als een roerende zaak, een goed dus. Iemand die een dier slecht behandeld krijgt ook een lage straf.

Dat is gewoon de status van een dier in Nederland. Wat denk je wat er zou gebeuren als er zo vaak brand was waar mensen bij betrokken waren als per jaar in bijvoorbeeld varkensstallen? Heeft niks met ruziënde exen te maken. Die status maakt juist dat je dit soort gezeik krijgt. Een hond is geen fiets, klopt. Alleen voor de wet wel.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
26-04-2020 14:50
Klopt, ze doen er niet heel veel mee. Je moet je hond ook niet vast binden voor de winkel als je even naar binnen bent. Of een hond gratis op marktplaats aanbieden als je een nieuw huisje zoekt. Hondengevechten zijn in Nederland ook gaande en deze honden worden vaak opgehaald/gestolen voor dit wereldje. En dat is echt vreselijk. Ik snap ook niet goed waarom je vriend de hond nog heeft meegegeven, maar helaas is het gebeurd. Hij moet nu even kracht tonen en die hond gewoon terug nemen. Ze krijgt nu veel te veel bedenktijd waar de hond onder te brengen mocht het tot een rechtszaak komen.
Ja, dat vrees ik dus ook. Ik vertrouw zelf in elk geval niemand met mijn hond. Die zet ik nog geen seconde ergens alleen neer.
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
26-04-2020 14:56
Ja, dat vrees ik dus ook. Ik vertrouw zelf in elk geval niemand met mijn hond. Die zet ik nog geen seconde ergens alleen neer.
Haal die hond terug en ontken daarna alles. Hij is zelf gewoon komen aan wandelen. Klaar. Politie heeft meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
26-04-2020 15:04
Haal die hond terug en ontken daarna alles. Hij is zelf gewoon komen aan wandelen. Klaar. Politie heeft meer te doen.
Dat en doe het op een rustig moment ergens. Of wat Lemoos zegt, ook een slimme.
waarom geven jullie to tips terwijl dit niet het hele verhaal is?
https://dezaakinrecht.nl/huisdier-en-scheiding/
Alle reacties Link kopieren
Dank!

Het is wel zo dat hij haar nooit de mogelijkheid heeft ontnomen om zijn hond te zien.

Daarentegen ontneemt zij hem nu wel de mogelijkheid om zijn eigen hond te zien.

Ze heeft hem trouwens wel botweg gemaild dat hij de hond niet terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Het is een korte relatie geweest en het is al anderhalf jaar uit. Als ik een vriendje heb, betekent dat niet automatisch dat hij recht heeft op mijn dieren. Dit is geen scheiding.
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
26-04-2020 14:44
Als je hond uit je tuin gejat wordt geldt hetzelfde.

Nee, dat is absoluut niet hetzelfde.
Corgi schreef:
26-04-2020 14:49
Gaat hij zeker doen, er zijn ook al aardig wat pensions en dierenartsen etc. Op de hoogte.

En Facebook en instagram staan vol, websites met vermissingen staan vol, pensions, dierenartsen, flyers, haar werkgever, de politie....
ik weet het niet hoor, maar vind het wel een beetje extreme vormen aannemen.
En dan zeggen dat de ex gek is
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
26-04-2020 16:37
En Facebook en instagram staan vol, websites met vermissingen staan vol, pensions, dierenartsen, flyers, haar werkgever, de politie....
ik weet het niet hoor, maar vind het wel een beetje extreme vormen aannemen.
En dan zeggen dat de ex gek is
Als een hond vermist is, is dit de juiste aanpak. Er zijn ook stichtingen die je hierbij helpen. Ergo; zo raar is dat niet. En de politie weet het ivm de diefstal, ook vrij logisch.
Sjulia schreef:
26-04-2020 16:40
Als een hond vermist is, is dit de juiste aanpak. Er zijn ook stichtingen die je hierbij helpen. Ergo; zo raar is dat niet. En de politie weet het ivm de diefstal, ook vrij logisch.

Ja, als de hond vermist is idd.....
Maar in eerste instantie wisten ze prima waar de hond was. En nu is het een maand later en moet een topic op Viva helpen?

Als mijn hond daar had gezeten, had ik met vrienden direct actie genomen om het beestje terug te halen, goedschiks of kwaadschiks. Laat het mens maar gillen, mijn hond gaat met me mee.
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
26-04-2020 16:48
Ja, als de hond vermist is idd.....
Maar in eerste instantie wisten ze prima waar de hond was. En nu is het een maand later en moet een topic op Viva helpen?

Als mijn hond daar had gezeten, had ik met vrienden direct actie genomen om het beestje terug te halen, goedschiks of kwaadschiks. Laat het mens maar gillen, mijn hond gaat met me mee.
Ja, ze zijn erg passief, dat snap ik ook niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Omg wat afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-04-2020 14:45
Moet je ook maar net een gek weten te vinden die een eventuele aanklacht wegens bedreiging op zijn nek wil nemen. Ik zou met heel veel vrouwen er op af gaan. Vooral vrouwen die heel hard en hoog kunnen krijsen. Dan weet geen omstander wat er nu precies aan de hand is (want je overschreeuwt dat mens gewoon) en geen enkele man zal zich daar mee gaan bemoeien. Gewoon geen enkele man erbij halen. Loop je wel een groot risico om op Dumpert te eindigen maar dat heb ik voor mijn hond wel over.

Hoe kan hij (die vriend) na zes weken nog niet weten waar de hond is als ze nog maar zo’n kleine inner circle heeft? Ieder pension of hondenopvang mailen met foto en kopie aangifte (en een leuke beloning).
:rofl:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
26-04-2020 15:34
Het is een korte relatie geweest en het is al anderhalf jaar uit. Als ik een vriendje heb, betekent dat niet automatisch dat hij recht heeft op mijn dieren. Dit is geen scheiding.
Dus dit. Hij heeft haar overigens niks in de weg gelegd om zijn hond te zien. Zij is degene die hem bij zijn eigen hond weghoudt en hem blijkbaar ook elders onderbrengt, wanneer het haar te warm onder de voeten wordt.

En met die mail geeft ze natuurlijk impliciet toe dat ze zijn hond wel degelijk heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven