Huurschuld
zaterdag 9 april 2016 om 23:55
Goedenavond,
Mijn ouders hebben een flinke huurschuld van rond de 6500 €.
Ze hebben nu rond de 3000 afbetaald. Ze belden naar het incassobureau om te vragen wat er nog open stond dat was 4400 €. Dus ze snapten er niks van en hebben een overzicht gevraagd die kregen ze vandaag binnen. Bij de incassokosten stond dik 2000 €. Heb wat zitten googlen en dat schijnt veel te hoog te zijn. Hoe moeten ze dit oplossen?. Ik zelf heb er totaal geen verstand van.
Mijn ouders hebben een flinke huurschuld van rond de 6500 €.
Ze hebben nu rond de 3000 afbetaald. Ze belden naar het incassobureau om te vragen wat er nog open stond dat was 4400 €. Dus ze snapten er niks van en hebben een overzicht gevraagd die kregen ze vandaag binnen. Bij de incassokosten stond dik 2000 €. Heb wat zitten googlen en dat schijnt veel te hoog te zijn. Hoe moeten ze dit oplossen?. Ik zelf heb er totaal geen verstand van.
zondag 10 april 2016 om 00:10
quote:Tamaal schreef op 10 april 2016 @ 00:05:
Zal het allemaal doorgeven. Ze betalen nu gelukkig netjes de schuld plus lopende huur.
Dat is wel verstandig. Want na twee maanden geen huur betaald te hebben, loop je al het risico uit huis gezet te worden. Dus dan hebben ze nog geluk dat ze, ondanks de hoge huurschuld, nog een huis te hebben....
Gezien de hoogte van het bedrag (rekensom klopt niet; check dat ook even), moeten ze langer dan 2 maanden geen huur hebben betaald.
Zal het allemaal doorgeven. Ze betalen nu gelukkig netjes de schuld plus lopende huur.
Dat is wel verstandig. Want na twee maanden geen huur betaald te hebben, loop je al het risico uit huis gezet te worden. Dus dan hebben ze nog geluk dat ze, ondanks de hoge huurschuld, nog een huis te hebben....
Gezien de hoogte van het bedrag (rekensom klopt niet; check dat ook even), moeten ze langer dan 2 maanden geen huur hebben betaald.
zondag 10 april 2016 om 00:15