Geld & Recht alle pijlers

ib60 formulier

07-02-2013 00:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om dit aftehalen op 1 van de belastingdienst kantoren?

Het is namelijk dringend.

Ik lees overal wisselende antwoorden op het internet.

Wie weet geeft iemand hier recent ervaring mee....
Ik moest bellen.
ahhh meen je niet :( slecht nieuws voor mij...
Daar is toch niks moeilijks aan,effe bellen?? Toen ik me in liet schrijven voor een woning moest ik dat ook. binnen een week heb je het in huis. (misschien al eerder)
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik gok zomaar dat TO dat papier om 9.00 vandaag al nodig heeft ...
Zou je denken??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Even bellen, binnen een paar werkdagen heb je het in huis. En wil je een sociale huurwoning, dan had je het al in huis moeten hebben. Voor 2013 hebben ze het nog niet, dus het gaat over 2011/2012
Heb je wel aangifte gedaan over dat betreffende jaar? Anders kun je niet eens een IB60 formulier krijgen.
quote:Louba schreef op 07 februari 2013 @ 09:49:

Heb je wel aangifte gedaan over dat betreffende jaar? Anders kun je niet eens een IB60 formulier krijgen.

Eh nee hoor dat is niet waar.

Wat staat er op een inkomensverklaring?

Op uw inkomensverklaring staan de volgende gegevens:

uw inkomensgegevens

het jaar waarover wij de inkomensverklaring afgeven

uw naam en adres

naam- en adresgegevens van de Belastingdienst

Een inkomensverklaring is een officiële verklaring van ons met uw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Hebt u geen aangifte gedaan over een jaar waarvoor u een inkomensverklaring aanvraagt? Dan gaan wij uit van de gegevens die wij krijgen van uw werkgever of uitkeringsinstantie. Kloppen deze gegevens volgens u niet? Neem dan contact op met uw werkgever of uitkeringsinstantie.
Hebt u een inkomensverklaring nodig? Bijvoorbeeld omdat uw woningbouwvereniging erom vraagt? Dan kunt u deze telefonisch bij ons aanvragen.

U kunt voor de jaren 2002 tot en met 2011 en inkomensverklaring (IB60-verklaring) aanvragen via de BelastingTelefoon: 0800 - 0543. De inkomensverklaring voor 2012 kunt u vanaf juni 2013 aanvragen.

Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Wij sturen u de inkomensverklaring binnen 5 werkdagen.
Maar als je nou wel je belastingaangifte gedaan hebt kun je die ook ipv een IB60 form. inleveren

Die heb je dan zelf,hoef je niet te wachten tot de belastingdienst wat opstuurt.

Let op!

In plaats van een inkomensverklaring kunt u ook een aanslag inkomstenbelasting sturen van het betreffende jaar.
quote:Biebeliee schreef op 07 februari 2013 @ 12:12:

Maar als je nou wel je belastingaangifte gedaan hebt kun je die ook ipv een IB60 form. inleveren

Die heb je dan zelf,hoef je niet te wachten tot de belastingdienst wat opstuurt.

Let op!

In plaats van een inkomensverklaring kunt u ook een aanslag inkomstenbelasting sturen van het betreffende jaar. Een aanslag, geen aangifte.

Nadat ik aangifte heb gedaan, duurt het altijd nog wel ff tot ik de aanslag heb helaas.
quote:Melpomene schreef op 07 februari 2013 @ 20:38:

[...]

Een aanslag, geen aangifte.

Nadat ik aangifte heb gedaan, duurt het altijd nog wel ff tot ik de aanslag heb helaas.Hier wordt voor een huurwoning alleen een IB60 formulier geaccepteerd, zijn ze erg streng op. Heb je die niet als je op gesprek komt voor een woning, kun je wel weer gaan, pech gehad, volgende kandidaat.
gelukkig kon het toch nog achteraf!
quote:Lilja schreef op 07 februari 2013 @ 20:48:

[...]

Hier wordt voor een huurwoning alleen een IB60 formulier geaccepteerd, zijn ze erg streng op. Heb je die niet als je op gesprek komt voor een woning, kun je wel weer gaan, pech gehad, volgende kandidaat.Dan is die huurcorporatie behoorlijk dom, want op een aanslag inkomstenbelasting staat precies hetzelfde als op een IB60-formulier. Klantje pesten noem ik dat.
Het probleem is meer dat de controle erop erg, erg streng is. De foutmarge bij het registreren van inkomens is heel klein, van alle verhuringen mag er maar een procent foutief zijn. En foutief is dan of verkeerde papieren, of verkeerde getal in systeem invoeren, met name dat laatste wat toch makkelijk gebeurt in een groot bedrijf met veel poppetjes. Als er teveel niet goed zijn volgens de accountant, kun je als woningstichting problemen krijgen met financiering voor projecten. Er wordt dus geen enkel rusico genomen, en uitgegaan van uniformiteit. En dus ib60.

En dat allemaal omdat men in Brussel vond dat die inkomensgrens er moest komen. Een hoop werk met veel gedoe! Maar goed, das een ander topic op zich
quote:Guinnevere schreef op 07 februari 2013 @ 20:56:

[...]

Dan is die huurcorporatie behoorlijk dom, want op een aanslag inkomstenbelasting staat precies hetzelfde als op een IB60-formulier. Klantje pesten noem ik dat.Nee, het is geen klantje pesten, maar klantje kan ook lezen wat je nodig hebt aan papieren bij het huren van woning. Het staat duidelijk aangegeven op de website.
Ik kan me herinneren dat ik twee jaar geleden eentje gewoon bij de balie heb kunnen ophalen van het Belastingkantoor. Bij het krijgen van een nummertje werd ik wel naar de belastingtelefoon verwezen maar bij de balie moest ik een paar dingen regelen en toen kreeg ik die ib60 ook gelijk mee. Het hangt er een beetje vanaf wie je treft denk ik.
Hoi Lieflekkerding. Bij welk belastingkantoor heb je die IB60-verklaring aangevraagd? Alvast bedankt! Jan Peter
quote:lieflekkerding schreef op 08 februari 2013 @ 10:40:

Ik kan me herinneren dat ik twee jaar geleden eentje gewoon bij de balie heb kunnen ophalen van het Belastingkantoor. Bij het krijgen van een nummertje werd ik wel naar de belastingtelefoon verwezen maar bij de balie moest ik een paar dingen regelen en toen kreeg ik die ib60 ook gelijk mee. Het hangt er een beetje vanaf wie je treft denk ik.Hoi Lieflekkerding. Bij welk belastingkantoor heb je die IB60-verklaring aangevraagd? Alvast bedankt! Jan Peter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven