Geld & Recht alle pijlers

Iemand al belastingteruggave gehad?

16-05-2011 13:16 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft al geld terug gehad van de belasting...??

De jaarlijkse teruggave..

afgelopen jaren had ik het altijd 12 mei binnen... maar nu nog niks...
Vandaag het geld binnen gekregen, echter nog geen brief.

Schuld zorgtoestag, tot nu toe verrekend met de maandelijkse teruggave, is niet ingehouden.

2 weken geleden gebeld met de belastingdienst, en de brief zou komen met dagtekening 29 juni.

( 14 maart alles opgestuurd naar de belastingdienst)
quote:wappie82 schreef op 28 juni 2011 @ 15:53:

Ik heb op 9 Juni al een brief gehad dat ik een bedrag terugkrijg. Mijn teruggaaf is verrekend met een schuld zorgtoeslag die ik nog had open staan. Het bedrag dat over is gebleven krijg ik dus nog uitbetaald, het regiokantoor van de belastingdienst heeft dit alles dus verrekend, en het bedrag dat ik nog krijg is nu naar het belastingkantoor in Apeldoorn gestuurd, en dan moet ik het van hen weer krijgen.

Hoezo omslachtig allemaal...meer mensen die een verrekening hebben gehad met een teveel ontvangen toeslag?Informatie van de Belastingdienst:

Kan een belastingschuld met een teruggaaf worden verrekend?

Het kan zijn dat u recht hebt op een teruggaaf. Wij kunnen dan besluiten uw belastingschuld te verrekenen met het bedrag dat u zou ontvangen. Uw belastingschuld en de teruggaaf worden dan tegen elkaar weggestreept. U kunt ook zelf om verrekening vragen.

Een teruggave inkomstenbelasting kan dus verrekend worden met een schuld (zorg)toeslag - zoals bij u. Dit komt vaak voor en kan alleen als er geen belaingsregeling loopt. Het omgekeerde kan niet: een recht op (zorg)toeslag kan niet verrekend worden met een schuld inkomstenbelasting.

Verschillende soorten toeslagen kunnen niet met elkaar verrekend worden. Wel kan een schuld zorgtoeslag verrekend worden met een tegoed zorgtoeslag in een volgend jaar. Hetzelfde geldt voor de andere toeslagen.
Afgelopen vrijdag brief gehad en vandaag geld op de rekening. Ik heb 30 maart aangifte gedaan.
Ik doe mijn best
[quote]fisbel schreef op 28 juni 2011 @ 18:04:

[...]

Informatie van de Belastingdienst:

Kan een belastingschuld met een teruggaaf worden verrekend?

Het kan zijn dat u recht hebt op een teruggaaf. Wij kunnen dan besluiten uw belastingschuld te verrekenen met het bedrag dat u zou ontvangen. Uw belastingschuld en de teruggaaf worden dan tegen elkaar weggestreept. U kunt ook zelf om verrekening vragen.

Een teruggave inkomstenbelasting kan dus verrekend worden met een schuld (zorg)toeslag - zoals bij u. Dit komt vaak voor en kan alleen als er geen belaingsregeling loopt. quote]

Dit klopt niet helemaal, want ik had wel degelijk een betalingsregeling lopen voor die schuld zorgtoeslag. Ze hebben het dus ongeacht de betalingsregeling wel verrekend. Ik vind het trouwens prima hoor, is die schuld lekker weg en ik houd nog een leuk bedrag over. Maar ik vind het raar dat ik nergens bericht van krijg, ik weet bovenstaande omdat ik zelf paar keer gebeld heb.
Vorige week vrijdag stond het bij ons erop.

Wij dachten dat we moesten betalen maar we kregen!
Nou hier nog niets gezien of gekregen. Was de laatste dag...

Nou mooi hoor die slogan: voor 1 april bij ons binnen is voor 1 juli bericht.

Tja niet dus.....
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:adios schreef op 30 juni 2011 @ 20:10:

Nou hier nog niets gezien of gekregen. Was de laatste dag...

Nou mooi hoor die slogan: voor 1 april bij ons binnen is voor 1 juli bericht.

Tja niet dus.....

Dat heb je als je een slogan vrij gaat vertalen.....de belastingdienst verplicht zichzelf er niet toe, maar doet de toezegging er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat indien ingediend voor 1 april, dan ook bericht voor 1 juli.

En dat lukt, zeker de laatste jaren, ze heel aardig. Het zou me niet verbazen als dat zelfs voor 99% van de gevallen geldt.

Nogmaals, nergens is déze plicht vastgelegd.

Je kunt ze ook gewoon even belen. BSN bij de hand, hallo BD, is mijn aangifte binnen? Ja is hij binnen? Wanneer krijg ik een aanslag? Dankuwel meneer de belastingdienst
Nog steeds niets gezien, zo maar even bellen...
Brief al even in huis maar helaas nog geen centen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven