Geld & Recht alle pijlers

Iemand ervaring met "verkoop"reisjes

13-11-2011 16:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende, mijn opa en oma hebben twee weken geleden een bootreisje gehad in Duitsland. Hartstikke leuk natuurlijk, maar het bleek zo'n reis te zijn waarbij halverwege de trip een presentatie gegeven werd over een geweldig product waar je echt niet zonder kan zeker niet als je zo oud bent.....

Een lang verhaal in het kort Opa en oma hebben voor 4000 euro een stoelen gekocht. Nu een week later hebben ze spijt, maar als ze van de koop af wilden, hadden ze binnen 7 dagen aangetekend moeten reageren en daar zijn we nu te laat mee.

Weet iemand hoe dit wettelijk precies in elkaar zit? Zijn die zeven dagen ook echt maximaal? En hoe zit het als ze de stoelen krijgen en ze zijn niet naar wens, dan heb je toch ook recht om ze te retouneren? (dat recht heb ik tenslotte ook bij alle ander aankopen tenzij anders staat aangegeven)'

Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar kan het niet echt vinden.

Alvast bedankt voor de tips
Ik ben ook erg benieuwd naar het vervolg!
Sorry was aan het werk vandaag dus even geen tijd gehad om te Vivaforummen

Brief is de deur uit, samen met de email.

Mijn vader heeft inmiddels ook contact gehad met de consuwijzer? (ik heb hem maar kort gesproken vandaag, kan ook de consumentenbond zijn geweest) en die gaven aan dat we nog op tijd waren... Dus ik ben heel benieuwd. Mijn vader was gerust gesteld, maar ik moet het allemaal nog zien.

Als ik meer nieuws heb laat ik het jullie even weten jullie hebben ons zo goed geholpen!
Fijn zeg! Hopelijk is hiermee de kous af.
Ga in therapie!
Goed te lezen! Hoop dat het allemaal goed komt!

Wel poot stijf houden bij die lui!!
Ik had beloofd nog even te laten weten hoe het is afgelopen.

Oma is gebeld door de organisatie. Ze krijgt haar aanbetaling terug (dat had ik echt nooit verwacht en ik moet het ook nog maar zien ) En ze hebben hun verontschuldiging aangeboden voor de manier waarop het verkocht is (yeah right)

Verder nog een heel raar verhaal dat de verkoper van de stoelen het bedrag moet inleveren op zijn salaris omdat hij het op zo'n opdringerige manier verkocht heeft. Allemaal lekker vaag dus, maar gelukkig waren we op tijd om de boel af te zeggen. Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!
Haha wat een kulverhaal zeg van dat bedrijf maar gelukkig is het goed afgelopen!
Heb niet eerder gereageerd hier, maar wat een mooie ontknoping, echt fijn voor je grootouders!
Blij dat het goed opgelost is. Het verhaal over het salaris komt op mij een beetje over dat ze je oma een schuldgevoel proberen aan te praten.
Zo, dat is blijkbaar een heel goede brief geweest Ze zijn duidelijk bang voor consequenties. Had je ergens mee gedreigd? Ik zou het geval toch doorgeven aan de Consumentenautoriteit.
Ga in therapie!
Goed zo! Ik ben echt blij voor jou en je oma.

Verschrikkelijk dit soort organisaties.

Belachelijk verhaal trouwens weer over dat salaris inleveren.
Mooi werk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven