Geld & Recht alle pijlers

Ik moet echt uit huis...maar het kan niet

02-12-2019 18:16 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nodig dit van me af te schrijven. Op dit moment ben ik werkzaam als docent en besloot begin dit jaar mijn vleugels uit te willen slaan. Inmiddels sta ik drie jaar ingeschreven bij de woningbouw - veel te kort om een huis te kunnen huren in de 600-720 sector. Op dit moment sta ik op plek 40 van de 90 bij de meeste huizen.

Door mijn salaris verdien ik teveel voor een sociale huurwoning en kom in de groep 600-720 euro kale huur per maand. Ik verdien gewoonweg niet genoeg per maand om de huur + g/w/l op te kunnen hoesten.

Kopen kan overigens ook niet. Met de hypotheek die ik zou kunnen krijgen, kan ik nog geen appartement voor halen.

Dit betekent voor mij dat ik niet uit mijn ouderlijk huis kan vertrekken.

Wie heeft dit probleem nog meer ondervonden en hoe heb jij dit kunnen oplossen?

Ik heb namelijk echt mijn eigen plekje nodig.

Alvast bedankt!
2019 schreef:
02-12-2019 18:43
Waarom noem je hem broertje als hij 36 is?

Mijn jongere broertje blijft altijd mijn broertje, al is hij 80.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
02-12-2019 18:49
Er schijnen tegenwoordig van die “in natura” verhuurders te zijn. Die willen dan 1x per week seks met je, en dat is dan je betaling.

Dus dan is TO de hoer om maar uit huis te kunnen. Ik zou nog thuis blijven wonen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
2500 bruto houd je 2000 netto van over.

Toen ik als docent begon, verdiende ik 2000 bruto voor 0,8 fte.
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2019 18:42
Buiten de Randstad niet hoor, zeker niet als je niet per se in een studentenstad wenst te wonen.

Tja, dat is wel waar ze zoeken moet. Baan op Schiphol,
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
02-12-2019 18:49
Er schijnen tegenwoordig van die “in natura” verhuurders te zijn. Die willen dan 1x per week seks met je, en dat is dan je betaling.

Ik heb al gehoord van verhuurders die niet alleen seks willen, maar ook nog dat de huurster de keet voor ze schoonhoudt. Geen grap.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in t dorp, randstad, koop je voor 130k een flat. Met de huidige rente schat ik, 500 per maand?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
02-12-2019 18:49
Hoe oud ben je, en waarom wil je perse de deur uit?

Als je je op je 18e hebt ingeschreven, heb je echt wel met 25 een flat. En anders snel een vent zoeken en samen gaan huren.

1. Dat heeft ze dus niet, zie de OP
2. Jij weet waar ze woont?
Madeliefjees schreef:
02-12-2019 18:49
Hoe oud ben je, en waarom wil je perse de deur uit?

Als je je op je 18e hebt ingeschreven, heb je echt wel met 25 een flat. En anders snel een vent zoeken en samen gaan huren.

Perfecte basis voor een langdurige, waardevolle en gelijkwaardige relatie.
Andersom schreef:
02-12-2019 18:52
Tja, dat is wel waar ze zoeken moet. Baan op Schiphol,

Welke school is dat op Schiphol?
Madeliefjees schreef:
02-12-2019 18:52
Bij ons in t dorp, randstad, koop je voor 130k een flat. Met de huidige rente schat ik, 500 per maand?
Linkje graag, zou perfect voor onze dochter zijn. Kan zeer precies betalen met hypotheek en spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel, alleen niet zoals je het wil. Hoe graag wil je het?
Alle reacties Link kopieren
Als je trouwens op plek 40 van de 90 staat, zoek je niet in de randstad (of was daarover al iets gemeld?) want dan kom je eerder op plek 300 van de 450, dus 40 van de 90 is toch al over de helft op de wachtlijst en ziet er hoopvol uit. Een studio in de vrije sector die inclusief g/w/l is, is misschien ook best een goede optie.
.
Alle reacties Link kopieren
studio?
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
02-12-2019 18:49
Een kamer huren betekent niet dat je op 12m2 hoeft te wonen natuurlijk. Ik had op mn 24e de een fijne zolderkamer. 40m2 met keukentje en eigen douche. Wasmachine en wc gedeeld. Ik werkte, maar kon ook pas iets groters betalen toen ik ging samenwonen.
Eisen bijstellen is wel zo realistisch TO.
Dat van die 12m2 is waar, maar het gemak waarmee hier op kamers gaan wordt gesuggereerd is denk ik niet reëel. (Bovendien is het relatief duur als je prijs per vierkante meter vergelijkt.)
Wat jij beschrijft is niet een standaard kamer, maar als TO zoiets kan vinden zou ze daar geen nee tegen moeten zeggen, want dat klinkt redelijk ideaal als eerste stap uit huis.
What a nuanced anxiety
Star² schreef:
02-12-2019 18:55
Welke school is dat op Schiphol?

Geen school, fulltime baan. Daarom niets kunnen huren dat onder studentenhuisvesting valt.
Andersom schreef:
02-12-2019 18:59
Geen school, fulltime baan. Daarom niets kunnen huren dat onder studentenhuisvesting valt.

Het gaat over TO....
Alle reacties Link kopieren
Studio huren.
Pergamon schreef:
02-12-2019 18:49
Er schijnen tegenwoordig van die “in natura” verhuurders te zijn. Die willen dan 1x per week seks met je, en dat is dan je betaling.
Vroeger kon je in ruil voor oppaswerk gratis wonen, nu hoorde ik dat je EN moet betalen EN op kan passen maar dan voor wat 'minder' huur (nog 500).
Ik woonde de eerste jaren na mijn studie ook nog op kamers. In huizen met andere werkende jonge mensen.
Particuliere huur. Vriendin betaald via particuliere huur 650 p m via een makelaar
Star² schreef:
02-12-2019 18:51
Mijn jongere broertje blijft altijd mijn broertje, al is hij 80.
Net zo.


Ik snap niet zo goed wat die 600 euro te maken heeft met geen sociale huurwoning zijn.

Particulier of vrije sector huren en dan een kamer of studio.
Madeliefjees schreef:
02-12-2019 18:49
Hoe oud ben je, en waarom wil je perse de deur uit?

Als je je op je 18e hebt ingeschreven, heb je echt wel met 25 een flat. En anders snel een vent zoeken en samen gaan huren.
Nee joh, hier is de wachttijd al 13 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er met je studio gebeurd waar je in maart nog in woonde?
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je al elders gezocht behalve bij de woningbouw? Particulier verhuurders en zo? Het klinkt allemaal een beetje passief. Als je vertelt in welke plaats je zoekt kunnen we wellicht helpen zoeken.

Wonen bij je ouders betekent wel dat je flink kan sparen en zo straks geld kunt inleggen voor een eigen woning.
mienbillekesjeuken schreef:
02-12-2019 18:33
Welkom in Nederland

Waar Tokkies die nog nooit een dag gewerkt hebben een ruime sociale huurwoning voor een schijntje hebben. (Normale mensen met een sociale huurwoning zijn er gelukkig ook, hoor) Maar toch.

En waar mensen zoals jij, in het onderwijs, de zorg, de politie tussen wal en schip vallen. Maar jij mag een 'kamer huren'.


Tja, zie dat maar eens te veranderen.
Ook zo erg: nare mensen in villa's. Alleen leuke mensen zouden leuk mogen wonen, vind ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven