Ik wordt niet goed van die spaarbanken!
dinsdag 29 mei 2012 om 17:07
Beste klant,
Bank of Scotland streeft ernaar om een zo attractief mogelijke rente te bieden aan onze klanten. Een kenmerk van onze Internet Spaarrekening is dat de rente variabel is. De hoogte van de rente wordt bepaald door diverse factoren, waaronder de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. De ECB heeft recentelijk maatregelen genomen die mede geleid hebben tot significant lagere marktrentes (bijv.: de 3 maands -Euribor is gedaald met meer dan 0,80% in het laatste half jaar). Als gevolg van deze lagere rentes hebben wij besloten met ingang van 30 mei onze rente met 0,20% te verlagen van 2,80% naar 2,60%.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Dat flikken ze zo'n beetje elke 2 maanden! Als dat zo doorgaat kun je net zo goed weer teruggaan naar de ING. Wie heeft er dergelijke ergernis?
Bank of Scotland streeft ernaar om een zo attractief mogelijke rente te bieden aan onze klanten. Een kenmerk van onze Internet Spaarrekening is dat de rente variabel is. De hoogte van de rente wordt bepaald door diverse factoren, waaronder de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. De ECB heeft recentelijk maatregelen genomen die mede geleid hebben tot significant lagere marktrentes (bijv.: de 3 maands -Euribor is gedaald met meer dan 0,80% in het laatste half jaar). Als gevolg van deze lagere rentes hebben wij besloten met ingang van 30 mei onze rente met 0,20% te verlagen van 2,80% naar 2,60%.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Dat flikken ze zo'n beetje elke 2 maanden! Als dat zo doorgaat kun je net zo goed weer teruggaan naar de ING. Wie heeft er dergelijke ergernis?

dinsdag 29 mei 2012 om 17:43
Maar ik kan mij wel voorstellen dat je er harstikke flauw van bent.
Je eerst lokken en dan...........................
Ze doen ook precies waar ze zin in hebben, en het kan, want er is geen of nauwelijks concurrentie.
Je eerst lokken en dan...........................
Ze doen ook precies waar ze zin in hebben, en het kan, want er is geen of nauwelijks concurrentie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

dinsdag 29 mei 2012 om 17:47
Ja, ik ook. Ik hou ongeveer vier, vijf banken aan en als er meer verschil dan 0,2% is tussen de hoogste en de laagste dan boek ik de inhoud van de laagste over naar de hoogste. Meestal schiet je er dan drie dagen rente bij in want zolang duurt het voor het terug is op je tegenrekening en weer naar een bank overgeboekt.
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 29 mei 2012 om 17:50
dinsdag 29 mei 2012 om 19:50
dinsdag 29 mei 2012 om 19:59
0.25% is inderdaad een enorm verschil. Misplaatst sarcasme.
Anyway, on topic; het heeft weinig met het lokkertje te maken en dan zakken. Ze zakken gewoon mee met de markt. Ik heb 3 verschillende spaarrekeningen en van alle 3 de laatste maand een mail gehad dat ze weer 0.1 zakten en dat ook al 3 maanden achter elkaar ofzo. BoS is naar mijn mening wel een goede, stabiele bank met scherpe rentes, hoewel ik hun huidige rente te laag vind. Op zich bewegen ze allemaal altijd in dezelfde richting natuurlijk. Dr zullen niet veel banken zijn die jouw variabel kapitaal voor een procent meer willen lenen.