Geld & Recht alle pijlers

Ik wordt niet goed van die spaarbanken!

29-05-2012 17:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste klant,

Bank of Scotland streeft ernaar om een zo attractief mogelijke rente te bieden aan onze klanten. Een kenmerk van onze Internet Spaarrekening is dat de rente variabel is. De hoogte van de rente wordt bepaald door diverse factoren, waaronder de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. De ECB heeft recentelijk maatregelen genomen die mede geleid hebben tot significant lagere marktrentes (bijv.: de 3 maands -Euribor is gedaald met meer dan 0,80% in het laatste half jaar). Als gevolg van deze lagere rentes hebben wij besloten met ingang van 30 mei onze rente met 0,20% te verlagen van 2,80% naar 2,60%.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Dat flikken ze zo'n beetje elke 2 maanden! Als dat zo doorgaat kun je net zo goed weer teruggaan naar de ING. Wie heeft er dergelijke ergernis?
Ik voorkom dergelijke ergernis, door gewoon bij mijn bank te blijven, waar ik al 30 jaar zit.
Cateautje schreef op 29 mei 2012 @ 17:09:

Ik voorkom dergelijke ergernis, door gewoon bij mijn bank te blijven, waar ik al 30 jaar zit.
Ja maar jij bent ook echt zo'n goedzak :D
Wat is het probleem?
Dat ze eerst 4,zoveel% reclameerden, om vervolgens continu te zakken.
Tja maar dat is overal zo.
Welke bank is dat? Ik wil ook een bank met 4 komma zoveel % rente.
Dat komt omdat de ECB leningen hebben verstrekt aan de banken voor een belachelijk laag tarief. De banken hoeven dus niet meer bij de klanten langs, en dat zie je aan de rentes...
Cateautje schreef op 29 mei 2012 @ 17:09:

Dat is ook mijn strategie :-d
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat is al 150.000 keer op tv geweest dat banken dit altijd doen.

Dus..
Daarom heeft schuiven met je geld dus geen zin.

Wat wel zin heeft, is word zonder T schrijven als je in de ik-vorm schrijft :-p
Maar ik kan mij wel voorstellen dat je er harstikke flauw van bent.

Je eerst lokken en dan...........................

Ze doen ook precies waar ze zin in hebben, en het kan, want er is geen of nauwelijks concurrentie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Er is geen enkele bank die langdurig veel hogere rentes geeft dan de concurrent. Alles bij elkaar opgeteld, komt het allemaal op hetzelfde neer. Die rentes zijn op jaarbasis en binnen het jaar worden ze gewoon weer verlaagd. Het is een instinker.
Ja, ik ook. Ik hou ongeveer vier, vijf banken aan en als er meer verschil dan 0,2% is tussen de hoogste en de laagste dan boek ik de inhoud van de laagste over naar de hoogste. Meestal schiet je er dan drie dagen rente bij in want zolang duurt het voor het terug is op je tegenrekening en weer naar een bank overgeboekt.
it's a big club and you ain't in it
nellaaa schreef op 29 mei 2012 @ 17:41:

Daarom heeft schuiven met je geld dus geen zin.

Juist wel, maar dan moet je het niet half doen! Als je elke keer naar de dan stuntende bank gaat, houd je wel een hoge rente. Wel veel gedoe! Ik zet mijn geld liever bij de ASN. Weet ik tenminste ook nog eens dat er van mijn geld geen wapenhandel en kinderarbeid wordt gesteund.
Pas ff je titel aan
Vroeger gaven NIBC Direct, DSB, SNS, Aegon, Garanti-bank hoge rentes maar die zijn helemaal weggezakt.
it's a big club and you ain't in it
Kleine lettertjes lezen dan weer je dit van te voren.

Life's a bitch
Ik krijg al een paar jaar dezelfde rente bij Argenta. 2,5% geloof ik.
achnein schreef op 29 mei 2012 @ 19:29:

Ik krijg al een paar jaar dezelfde rente bij Argenta. 2,5% geloof ik.
Dan raad ik je aan over te stappen: Moneyou heeft nu 2,75. 2.5 is echt laag.
Jaar 0.25% is een enorm verschil :no:

Wanneer stop je met werken chrissiy ??
boterblommetje schreef op 29 mei 2012 @ 19:37:

Wanneer stop je met werken chrissiy ??

?

Zucht.

Achnein zegt dat de rente daar al jaren 2.5. Zo laag is het bij Moneyou nog nooit geweest. In 2009 zaten ze bijvoorbeeld op 4 procent. Ook bij de BOScotland is het al tijden geen 2.5 geweest volgens mij, maar altijd daarboven.

Op je laatste vraag ga ik niet eens in.
boterblommetje schreef op 29 mei 2012 @ 19:37:

0.25% is inderdaad een enorm verschil. Misplaatst sarcasme.

Anyway, on topic; het heeft weinig met het lokkertje te maken en dan zakken. Ze zakken gewoon mee met de markt. Ik heb 3 verschillende spaarrekeningen en van alle 3 de laatste maand een mail gehad dat ze weer 0.1 zakten en dat ook al 3 maanden achter elkaar ofzo. BoS is naar mijn mening wel een goede, stabiele bank met scherpe rentes, hoewel ik hun huidige rente te laag vind. Op zich bewegen ze allemaal altijd in dezelfde richting natuurlijk. Dr zullen niet veel banken zijn die jouw variabel kapitaal voor een procent meer willen lenen.
Twinkle1001 schreef op 29 mei 2012 @ 17:20:

Welke bank is dat? Ik wil ook een bank met 4 komma zoveel % rente.
Bank of Scotland, maar ze hadden een actie (waar dus niks van waar blijkt te zijn, maar okay...). Ze zijn wel nog steeds de hoogste met een internetspaarrekening, maar hoe lang dat nog duurt???
Cateautje schreef op 29 mei 2012 @ 17:46:

Er is geen enkele bank die langdurig veel hogere rentes geeft dan de concurrent. Alles bij elkaar opgeteld, komt het allemaal op hetzelfde neer. Die rentes zijn op jaarbasis en binnen het jaar worden ze gewoon weer verlaagd. Het is een instinker.
Onredelijk verkoopbeding dus? Naja, ook niet echt hé want er staat altijd zo'n sterretje bij: de rente is variabel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven