Geld & Recht alle pijlers

Ik wordt niet goed van die spaarbanken!

29-05-2012 17:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste klant,

Bank of Scotland streeft ernaar om een zo attractief mogelijke rente te bieden aan onze klanten. Een kenmerk van onze Internet Spaarrekening is dat de rente variabel is. De hoogte van de rente wordt bepaald door diverse factoren, waaronder de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. De ECB heeft recentelijk maatregelen genomen die mede geleid hebben tot significant lagere marktrentes (bijv.: de 3 maands -Euribor is gedaald met meer dan 0,80% in het laatste half jaar). Als gevolg van deze lagere rentes hebben wij besloten met ingang van 30 mei onze rente met 0,20% te verlagen van 2,80% naar 2,60%.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Dat flikken ze zo'n beetje elke 2 maanden! Als dat zo doorgaat kun je net zo goed weer teruggaan naar de ING. Wie heeft er dergelijke ergernis?
popsicle schreef op 29 mei 2012 @ 20:00:

[...]

Bank of Scotland, maar ze hadden een actie (waar dus niks van waar blijkt te zijn, maar okay...). Ze zijn wel nog steeds de hoogste met een internetspaarrekening, maar hoe lang dat nog duurt???

BOS zit continu in de top qua rente. We zijn er zelf niet bij, wil graag bij een Nederlandse bank zitten, maar rente-technisch is het een goede keuze. Dat de rente laag is, is op dit moment bij alle banken.

Zelf een deposito afgesloten bij LeasePlanBank onlangs, 1 jaar vast voor 3.1 procent meende ik. Vond het een vrij goede deal, kans dat de rente binnen 1 jaar weer stijgt naar 3.1 acht ik klein.
boterblommetje schreef op 29 mei 2012 @ 19:37:

Jaar 0.25% is een enorm verschil :no:

Wanneer stop je met werken chrissiy ??
Als je 2 ton op de bank hebt staan wel X-D
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Eindeloos schreef op 29 mei 2012 @ 20:02:

[...]

Als je 2 ton hebt, is het nog steeds 0.25% verschil.

Wellicht vindt diegene die dat schreef niet veel, omdat het in euro's niet veel uitmaakt als je maar een paar 1000 euro op je spaarrekening hebt, maar die bank betaalt dus wel veel meer rente. En over ietsje meer dan 2 ton... Voor een variabele rente is het dus echt een groot verschil.
Eindeloos schreef op 29 mei 2012 @ 20:02:

[...]

Ik heb maarzo het vermoeden dat dat niet zo is.

Dan vind ik het zelf de moeite niet waard om voor een aantal duizend euro te gaan schuiven en leuren met geld om een schamele 0,25%

in mijn geval tientjeswerk ..maar wie van schuiven en zoeken en rekenen houdt,veel plezier.
boterblommetje schreef op 29 mei 2012 @ 20:34:

[...]

Ik heb maarzo het vermoeden dat dat niet zo is.

Dan vind ik het zelf de moeite niet waard om voor een aantal duizend euro te gaan schuiven en leuren met geld om een schamele 0,25%

in mijn geval tientjeswerk ..maar wie van schuiven en zoeken en rekenen houdt,veel plezier.
Heb je mijn uitleg wel gelezen?
chrissiy schreef op 29 mei 2012 @ 19:31:

[...]

Dan raad ik je aan over te stappen: Moneyou heeft nu 2,75. 2.5 is echt laag.
Voor die 0,25% ga ik echt geen moeite doen. Toen ik de rekening opende was dit de hoogste rente zonder dat je het geld vast hoefde te zetten. Ik ga niet elk jaar van bank veranderen, ik heb wel wat beters te doen :)
chrissiy schreef op 29 mei 2012 @ 20:38:

[...]

Heb je mijn uitleg wel gelezen?
ja hoor,mijn ogen zijn prima.
achnein schreef op 29 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Voor die 0,25% ga ik echt geen moeite doen. Toen ik de rekening opende was dit de hoogste rente zonder dat je het geld vast hoefde te zetten. Ik ga niet elk jaar van bank veranderen, ik heb wel wat beters te doen :)
Dat dus!
chrissiy schreef op 29 mei 2012 @ 20:02:

[...]

BOS zit continu in de top qua rente. We zijn er zelf niet bij, wil graag bij een Nederlandse bank zitten, maar rente-technisch is het een goede keuze. Dat de rente laag is, is op dit moment bij alle banken.

Zelf een deposito afgesloten bij LeasePlanBank onlangs, 1 jaar vast voor 3.1 procent meende ik. Vond het een vrij goede deal, kans dat de rente binnen 1 jaar weer stijgt naar 3.1 acht ik klein.
BoS is idd wel zo'n beetje de beste rente die je kunt krijgen. Waarom wil je per se bij een NL'se bank zitten? Het Britse systeem is exact hetzelfde met dezelfde garanties.
Uh ja, die gedachte hadden ook aardig wat mensen over de IJslandse Bank.
achnein schreef op 29 mei 2012 @ 20:50:

[...]

Hehe, ik verander elke 6 maanden wel van bank ofzo :D Ik heb eigenlijk niet zo veel beters te doen dan in 5 minuten 50 euro te verdienen. En het kost werkelijk niet meer tijd dan dat.

edit: Internetsparen voor de duidelijkheid. Mijn gewone betaalbank heb ik nog nooit van mn leven gewijzigd zelfs.
Ik vind 0,25% echt wel de moeite waard om iets voor te doen hoor, ook al je niet vermogend bent!

Moneyou heeft ook laatst de rente iets moeten verlagen, maar het is toch nog steeds 2.75% rente op de vrij opneembare spaarrekening (die je zó simpel online afsluit) en zelfs 2,9% als je het een half jaar vast zet.
Zeg maar Spijker.
Voor die paar euro per jaar ga ik echt niet mijn geld heen en weer slepen tussen verschillende banken..... Stel je hebt 5000 euro dan gaat het om een lullige 12,50 euro per jaar! Als je het hele jaar goed oplet of de rente niet zakt en je weer naar een andere bank moet hoppen.
In januari had LEaseplanbank een actie met 3,75 % voor 1 jaar vast. Na twijvelen toch maar gedaan, gezien de daling van de rente geen slechte keus. Volgend jaar zien we wel weer.
Heen en weer slepen? Jij doet net alsof je ouderwetsch met je fietsje naar de bank moet en dan een grote zak geld moet vervoeren!

Gaat allemaal digitaal heur ;-)
Zeg maar Spijker.
nellaaa schreef op 30 mei 2012 @ 13:24:

Voor die paar euro per jaar ga ik echt niet mijn geld heen en weer slepen tussen verschillende banken..... Stel je hebt 5000 euro dan gaat het om een lullige 12,50 euro per jaar! Als je het hele jaar goed oplet of de rente niet zakt en je weer naar een andere bank moet hoppen.

Sja, dat moet je natuurlijk vooral helemaal zelf weten. Ik hop dus continu van bank. En in jouw voorbeeld is het toch 12.50 euro binnen 5 minuten verdiend. Ik zie dus echt niet waarom je dat niet zou doen, maar goed.

Zoals hierboven ook al staat, je laat het klinken alsof het een heel gedoe is met dat 'heen en weer slepen', terwijl het misschien 10 klikken in je Internetbrowser is en je hebt 12.50 euro verdiend.
zazu_ schreef op 30 mei 2012 @ 16:34:

[...]

Sja, dat moet je natuurlijk vooral helemaal zelf weten. Ik hop dus continu van bank. En in jouw voorbeeld is het toch 12.50 euro binnen 5 minuten verdiend. Ik zie dus echt niet waarom je dat niet zou doen, maar goed.

Zoals hierboven ook al staat, je laat het klinken alsof het een heel gedoe is met dat 'heen en weer slepen', terwijl het misschien 10 klikken in je Internetbrowser is en je hebt 12.50 euro verdiend.
Jij gaat er hier vanuit dat je maar 1x per jaar van bank moet wisselen. Gezien de rentes tegenwoordig haast elke maand/twee maanden veranderen zul je dat dus echt wel wat vaker moeten doen. Maar goed, ieder zijn voorkeur zullen we maar zeggen.
Ik schuif wel, maar heb de laatste tijd het meeste geld bij Moneyou staan. Ondanks die rotverlagingen zitten ze vaak toch nog het hoogst. Alles laten staan bij de bank waar ik al 27 jaar zit heeft geen zin. Die krenterige boeren geven me een hele procent minder rente dan Moneyou. Ik houd daar alleen zakelijk een buffertje aan, zodat ik er snel bij kan en verder sluis ik alles bijna direct door.

Ik heb ook nog rekeningen bij andere banken, maar mijn ervaring tot nu toe is met Moneyou het prettigst, ondanks dat dat van ABN is, waar ik dan weer totaal niets mee heb.
http://www.lekkerlevenmetminder.nl

Over sparen, besparen, consuminderen en financiële vrijheid
Ik ben ook aan het rondkijken voor een bank met een hogere rente. Ik zie bijvoorbeeld de Westland utrechtbank met 2.8.

Misschien een stomme vraag maar hoe doen jullie dit precies?

Je behoudt je rekening waar je je hypotheek hebt en waar je salaris op gestort wordt + een buffer en daarnaast open je een nieuwe rekening waar je het grootste gedeelte van je spaargeld opzet? En als deze rente dan toch weer lager wordt, kun je dan zomaar je rekening opzeggen en dan je spaargeld weer overmaken naar een andere met een hogere rente?
.
it's a big club and you ain't in it
Tenzij in het contract staat dat je verplicht bent op hun rekening te sparen voor de aflossing, dat zou ik niet zo weten.

Ik zou altijd zo gauw mogelijk aflossen maar dat moet maar mogelijk zijn.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven