Geld & Recht alle pijlers

Inboedelverzekering.

10-02-2013 12:56 8 berichten
Even een vraag over inboedelverzekeringen;

Er is hier een goede inboedelverzekering, maar nu zat ik mij af te vragen.

Ooit moest je alle serienummers noteren van alles, samen met aankoopbon.

Een hele tijd terug werd er aanbevolen om dure apparatuur van postcode en huisnummer te voorzien, (ingraveren, net als bij de fiets)

Daarna was het een tijd dat er een stift met speciale ïnkt op de markt kwam .

Natuurlijk hopen wij dat er niet wordt ingebroken, ondanks de goede beveiligingen.

Maar alle tips voor de inboedelverzekering is welkom.

Eigenlijk heb ik geen idee hoe een verzekeringsbedrijf momenteel wilt zien als je diefstal/inbraak wilt gaan declareren.

Alles is hier goed beveiligd, maar van mijn kant is de vraag, hoe werkt dat nu met bv laptop, digi camera, plat tv scherm?

Hoe wilt de verzekeringsmaatschappij het bewijs van eigendom in dit digitale tijdperk zien?

Natuurlijk kan ik hierover bellen, maar wat is jullie ervaring hier mee?

Zelf zat ik er aan te denken om foto's te nemen en op een usb stick te zetten, en die apart wegleggen.
Alle reacties Link kopieren
In geval van brand heb je niet meer zoveel aan je usb . Ik heb de foto's naar mezelf gemaild en ik heb aankoopbewijzen van grote dingen ingescand en ook gemaild.
Dat snap ik, maar het gaat nu ook puur over inbraak.
Ons huis is een aantal jaren geleden uitgebrand. Ze hebben gewoon een schatting gemaakt van de waarde van hetgeen je had.

Er kwam iemand kijken en die maakte een bedrag, beetje natte vingerwerk. Was best ruim, dus we konden ons er prima in vinden.
Oh dat lijkt mij zo erg als fotoalbums alles weg is..
Bij mijn inboedelverzekering krijg je nu gewoon een vast bedrag afhankelijk van je gezinssituatie en type woning. Je hoeft dus geen bewijs van eigendommen te hebben oid.
@asimov over het algemeen is het niet zo dat jij standaard een vast bedrag krijgt maar het maximale bedrag is op gezins- en huissamenstelling gebaseerd. Er komt meestal gewoon een expert langs en die maakt een schatting.

Het is altijd handig om aankoopbonnen van dure apparaten en fotos van unieke sieraden online te bewaren.
Okay, ik heb nu op lijstje staan, account bij photobucket aanmaken, die anoniem houden en een usb stick apart wegleggen met foto's.

Verder nog tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven