Geld & Recht alle pijlers

Ineens kwijtschelding belasting

27-01-2018 14:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien niet veel geld maar heb altijd gemeentelijke belasting betaald. Ineens voor aankomend jaar een kwijtschelding maar ik heb dat niet aangevraagd. Iemand een idee hoe dit kan?
vraag het bij je gemeente.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-01-2018 18:33
Reden: spam
99.86% gewijzigd
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :lol:
Dat komt omdat de gemeenten gekoppeld zijn aan een instantie dat een code doorgeeft aan ze als je aan de voorwaarden voldoet op een vastgestelde meetdatum.
Is dat nieuw?
Nee dat bestaat al zeker 5 jaar.
Dat is inderdaad de geautomatiseerde kwijtschelding. Alleen als je situatie anders is, moet je aan de bel trekken (dus bv een hoger inkomen of vermogen hebt)
Snap allee niet dat afgelopen jaren werd het gewoon berekend
Zo kreeg ik toen ik ww aan ging vragen ineens een extra toeslag als aanvulling m.b.t. het vast gestelde sociale minimum. Nooit eerder gehad terwijl er wel tijden waren dat ik minder verdiende dan ik nu krijg aan ww.
Ik houd het voor de zekerheid apart voor het geval dat ik dat terug moet betalen.
Deniece1980 schreef:
27-01-2018 15:11
Snap allee niet dat afgelopen jaren werd het gewoon berekend
HEt kan zijn dat jouw gemeente het nu voor het eerst doet. Of dat jouw gegevens nu geen vragen oproepen en voorheen wel waardoor je het niet kreeg en aanvullende informatie moest aanleveren middels een volledige aanvraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven