Geld & Recht alle pijlers

ING Spaarpunten: wat kun je ermee doen?

25-10-2020 20:52 116 berichten
Misschien heel stom maar ik kwam er net achter dat ik via ING een flink aantal spaarpunten heb. Ik heb even gekeken wat ik ermee zou kunnen doen maar zie door de bomen het bos niet. Artikelen aanschaffen lijkt niet echt lonend te zijn (of zie ik iets over het hoofd?) en verder zijn er zoveel deals dat ik er geen wijs uit word. Hebben jullie aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Zalando bon van 100 euro, 85 euro bij moeten leggen.
Als iedereen nou even de Decathlon giftcard ‘koopt’ en naar mij doorstuurt..
:biggrin:
Zie niks staan over 1 inleveren per aankoop. :idee:
Ik heb toevallig vanavond een bon voor essenza home aangeschaft vanavond. Moest een nieuwe molton en een nieuw hoeslaken. 75 euro besteden, 1000 rentepunten en 37,50 betalen. Prima deal.
kindrebel schreef:
25-10-2020 21:17
Ik heb er nog 621.465. 😂
Ga ik niet opkrijgen in dit leven.

Hou je niet van Rituals? :biggrin:

Hoe komt een mens eigenlijk aan die punten?
Ooit een dubbele kinderwagen van easy walker mee aangeschaft (13 jaar geleden). Toen hadden ze nog aantrekkelijke aanbiedingen.
Ik heb 2 grote Samsonite koffers gekocht en heel vaak Albellibonnen.
Waarom vinden jullie de deals zo slecht? Ik zit net te kijken naar een Brabantia wasmand, de goedkoopste die ik online vind kost 75-80 euro en bij ING is het echt goedkoper.
Am Yisrael Chai!
De grotere producten zijn volgens mij toch echt wel vaak een stuk goedkoper dan in de winkels. Ik heb in ieder geval net een stofzuiger met rentepunten gekocht die bij de Consumentenbond als beste uit de test was gekomen en bij Coolblue en Bol €50,- duurder was en bij Fonq zelfs €150,- duurder is. Vind ik toch weer mooi meegenomen.
Ik kijk er dus als ik grotere aankopen wil gaan doen.
I'm heb twee keer een hele mooie aanbieding gescoord. Eén keer die duurste wake up light (scheelde écht veel, nog los van de punten) en half jaar geleden die XXL grill van Tefal. Ook dat scheelde veel.. Verder ook een paar keer zo'n bon van pathé voor vijf euro (zo-do of zo).

Maar nu zit er inderdaad maar weinig tussen.
Ik heb toevallig deze week punten gebruikt voor korting op Linda abonnement en voordeelbonnen voor adidas en decathlon.
Wij hebben ook al wel wat aantrekkelijke aankopen gedaan. Vroeger kon je voor sunweb bonnen kopen. Betaalde je 100 euro en die waren dan 200 euro waard. Verder bijvoorbeeld een stofzuiger, boormachine, bonnen voor de vitaminestore. Dan krijg je een korting. Je moet geregeld even kijken en het even uitzoeken of het daarwerkelijk interessant is.
Mijn vader zat zijn hele leven bij de ING, en had dus ook echt ontzettend veel van die punten. Toen hij overleed hebben we contact gezocht met de bank of die punten gedoneerd mochten worden aan een goed doel (wat er toen? Nu? nog was). Maar daar begonnen ze niet aan. Uit coulance wilden ze wel 1000 punten daaraan doneren, maar niet de paar honderd duizend (volgens mij) die hij had. Ook niet verdeeld over verschillende doelen.

‘En bedankt voor het 65 jaar trouwe klant zijn van de postgiro ING-bank, uw punten verdwijnen nu in de prullenbak’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat kun je ermee doen?
-geen reet. Ik zie echt nooit iets dat ik de moeite waard vind. Geen idee of het goede deals zijn, het zijn gewoon geen producten die ik wil.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 25-10-2020 22:59
31.20% gewijzigd
DaSilva86 schreef:
25-10-2020 21:42
Hou je niet van Rituals? :biggrin:

Hoe komt een mens eigenlijk aan die punten?
Door spaargeld op spaarrekening te hebben.
Laatst er een hele mooie blender mee gekocht. Scheelde echt wel met bol. Ook die ik regelmatig bon van 5 euro korting voor topbloemen
En hello fresh laatst 2 weken gehad met 40% korting
fashionvictim schreef:
25-10-2020 22:02
Waarom vinden jullie de deals zo slecht? Ik zit net te kijken naar een Brabantia wasmand, de goedkoopste die ik online vind kost 75-80 euro en bij ING is het echt goedkoper.
Sorry, maar ik vind een wasmand van 75 euro dan weer onzin. Dat soort spul haal ik voor een paar euro bij Ikea, geld wat dat bespaart kan dan weer naar de spaarrekening (van ING, dus nog meer punten... :bonk: )
Rituals en een bioscoopkaartje voor 5 euro heb ik er weleens mee gekocht.
Doe er idd weinig mee. Ooit een tijdschriftenbon en de Humpreys eetbon. En laatst korting bij de dierentuin.. dat is het wel😂
OohBoy schreef:
25-10-2020 21:32
Als iedereen nou even de Decathlon giftcard ‘koopt’ en naar mij doorstuurt..
:biggrin:
Zie niks staan over 1 inleveren per aankoop. :idee:
Ik heb er 5 gescoord. Heb broertje en ouders ze ook laten bestellen met alle ING rekeningen die ze hebben.
Ik kan dus gratiesj voor €25 shoppen bij de Decathlon :yes:

Verder wel Zalandobonnen gescoord, Rituals korting en korting voor een website die dekbedovertrekken verkocht. Was ook in te wisselen op sale, dus dat scheelde erg veel!
almdudler wijzigde dit bericht op 25-10-2020 23:24
18.06% gewijzigd
Almdudler schreef:
25-10-2020 23:22
Ik heb er 5 gescoord. Heb broertje en ouders ze ook laten bestellen met alle ING rekeningen die ze hebben.

Kijk dat is dan toch weer leuk! :cheer2:
Pathé unlimited kaarten
Allerlei Philips producten
Abonnementen op tijdschriften
Humpreys dinerbon
150 euro korting bij Center Parks
Samsonite koffer
Etc
Etc
Dus ik heb er al regelmatig gebruik van gemaakt.
Wij hadden deze discussie vandaag toevallig ook. Voor de grap maar weer eens uitgebreid zitten kijken in de winkel met zowel man als kinderen (basisschool). De kinderen geloofden niet dat er echt niets tussen zou zitten dat zij wel wilden hebben. Maar we konden niets vinden. Eventueel nemen we nog een abonnement op NatGeo Junior of Quest Junior, maar dat kost geloof ik allebei 500 punten dus dat schiet ook niet echt op.
Bij veel dingen gaat de helft van de adviesprijs af, maar dan zit je al akelig dicht in de buurt van de winkelprijs. En bij de deals die zogenaamd 'points only' zijn, koop je een kadokaart / waardebon die je dan ook weer niet mag stapelen. Zo mag je bv. per bestelling bij HP maar één kortingsbon van 50 euro inzetten. Onze punten blijven dus voorlopig weer staan.

Edit: Nou moet ik er wel bij zeggen dat we qua huishoudelijke apparaten wel zo'n beetje voorzien zijn. Alleen die stofzuigers waren misschien een optie geweest, maar die hebben we dus net een paar maanden geleden vervangen ;-).
lariba wijzigde dit bericht op 26-10-2020 00:09
12.66% gewijzigd
Zeilboot76 schreef:
25-10-2020 21:47
Ooit een dubbele kinderwagen van easy walker mee aangeschaft (13 jaar geleden). Toen hadden ze nog aantrekkelijke aanbiedingen.
Die had mijn broer toen ook! Grappig.
(Nou ja, 13 jaar geleden een enkele, 12 jaar geleden vervangen door een dubbele. Verrassing...)
Almdudler schreef:
25-10-2020 23:22
Het lijkt er inderdaad op dat je die wel mag combineren. Je mag er alleen per rekening maar 1 per jaar kopen.
Ik lees in de voorwaarden nog wel iets over de BTW, dat je die pas betaalt als je er iets mee koopt. Die begrijp ik niet helemaal, maar ik zou dus rekening houden met een toeslag van 20%.
Ik koop vaak rond Sinterklaas/Kerst dingen: bioscoopbonnen, korting bij vakantiepartken, ..etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ze zullen zelf ook wel winst maken ook al zouden ze goedkoper zijn maar het alleraantrekkelijkste voor ze is natuurlijk dat ze nu precies weten voor welk soort artikel jij belangstelling hebt en dan krijgen ze kostbaardere data dan de meeste dataminers want niet alleen IP maar ook adres en financiële gegevens hebben ze dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven