Geld & Recht alle pijlers

Initialen?

04-05-2017 14:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is misschien de domste vraag die hier ooit is gesteld, maar ik stel hem toch

Ik heb zojuist het huurcontract van mijn eerste eigen huisje gekregen (Gewoon via de mail, moet hem hierna weer terugsturen). Nu moet ik onder iedere pagina mijn initialen zetten. Nu dacht ik altijd dat mijn initialen alleen de eerste letters van mijn voornaam/namen zijn (Stel ik heet Miep Teunie Bakker, dan M T Bakker, en zijn M T de initialen.) Maar klopt dit nu? Of moet ik ook mijn achternaam erbij zetten?

Alvast bedankt voor het lezen
MTB of MB wel ook het initiaal van je achternaam erbij doen. Ik zou MTB doen.
Bij het benoemen van personen worden soms initialen gebruikt. Deze bestaan dan uit de voorletter(s) en de eerste letters van de achterna(a)m(en)."
geneet van 't laeve
Je parafeert dan met M.B. (roepnaam + achternaam).

Mijn man heeft ook meerdere doopnamen maar hij parafeert altijd zoals ik net aangaf.
Ze bedoelen gewoon dat je elke bladzijde moet paraferen, om te bevestigen dat je ze ontvangen hebt. Gewoon je paraaf-krabbel dus. Die van mij bestaat toevallig uit mijn initialen, eerste letter (eerste en enige) voornaam en eerste letter achternaam, maar dat is voor iedereen anders.
MTB of MB.

Eerste letter voornaam/voornamen én eerste letter achternaam dus.
Bedankt voor de antwoorden Het is nu in ieder geval duidelijk!
Ze bedoelen 'paraaf', niet 'initialen'. Een paraaf is niet veel meer dan een verkorte handtekening. Zoals je handtekening je naam kan zijn, maar ook een vrijwel onleesbare krabbel, zo zijn de meeste parafen niet veel meer dan een snelgeschreven vorm van je initialen. Hoe je dat doet moet je zelf weten, een kruisje mag ook maar is wat meer fraudegevoelig.

Mijn paraaf zijn mijn initialen opgeschreven zonder pen van het papier te halen. En dan enigzins afgerond. Best een leuk vormpje, tot je hem 30 keer moet zetten, dan is hij onleesbaar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wat doen jullie met de voorvoegels van jullie namen?

Stel je dus Teuni van den Bakker.

TB, of TvdB?
Ik zou dan TvdB doen. Volgens mij doet mijn vriend dat ook zo.

Ik heb zelf geen voorvoegsels en doe eerste letter voornaam (heb geen doopnamen ) en eerste twee letters achternaam. Heb ik ooit verzonnen, maar zonder echte reden.
Het maakt niet uit wat je doet, al zet je overal een krulletje. Het gaat erom dat jij getekend hebt voor gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven