Geld & Recht alle pijlers

inkomensafhankelijke combinatiekorting

19-05-2017 13:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand verstand van belastingen? Na een pauze van een aantal jaren ben ik sinds kort weer aan het werk, ik ben een beetje geschrokken van de kosten van de kinderopvang, ondanks de teruggave van de belasting. Nu begreep ik dat ik de inkomensafhankelijke combinatiekorting kan aanvragen bij de belasting. Ik kan er eigenlijk weinig informatie over vinden behalve dat we er recht op hebben, maar geen idee hoe ik zoiets aanvraag. Heeft het viva forum hier verstand van? Krijgen de mensen met twee werkende ouders hier ook die korting en hoe wordt dat dan uitbetaald?
En waarom bel je de belastingdienst zelf niet?
Ik kreeg de inkomensafhankelijke combinatiekorting terug bij het doen van de belastingaangifte. Ik weet niet of het ook maandelijks uitbetaald kan worden. De korting krijg je wanneer je beiden werkt en degene met het laagste inkomen krijgt de korting/het geld
De inkomensafhankelijke combinatiekorting is een heffingskorting, een korting op de inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen, waardoor je minder belasting en premie betaalt. Het wordt verrekend in je aangifte inkomstenbelasting, bij ons tenminste.

Hier vind je meer informatie:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... kortingen/
Ik wil ook wel bellen, maar ik dacht misschien heeft het viva forum er verstand van voordat ik de belastingdienst zelf ermee lastig val. Het zal inderdaad wel een vakje zijn wat je kunt aankruisen op de belastingaangifte. Ik dacht dat je zoiets ook maandelijks kan terugkrijgen maar jaarlijks is natuurlijk ook prima.
Bedankt Mataranka voor de duidelijke link.
Ik heb het even gecontroleerd in de belastingaangifte, want heb er helemaal niet bewust aan gedacht dit apart in te vullen. Ik zie nu dat het automatisch verrekend wordt. Het staat dus als het goed is in de bevestiging van je aangifte. Je hoeft het dus niet apart aan te vragen.
Je kan 't wel aanvragen en per maand laten uitbetalen via een voorlopige teruggave.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven