Geld & Recht alle pijlers

Inkomstenbelasting 2013

04-01-2014 01:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost!
Kon wel zijn dat dit iets te maken heeft met een verandering in de zorgverzekeringswet?
misschien heb je hier wat aan:

http://www.belastingdiens ... n_inkomstenbelasting_2014
What doesn't kill you makes you stronger
Nee, sorry. Ik heb het over 2013. Wat jij stuurt gaat over 2014.
ow ja overheen gelezen sorry
What doesn't kill you makes you stronger
Je situatie is anders? Kind, partner? Heb je een vooringevulde aangifte gebruikt? Kun je het verschil terugvinden in het overzichtsscherm?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Tussen de 19.000 en 34.000¤ is het belastingtarief een half procent gestegen in 2013 t.o.v. 2012.

Zou dat het kunnen zijn?
Dat kan natuurlijk niet. Ik zou wachten tot maart, dan hebben zij de bedragen voor je ingevuld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar heb je nu loongegevens uit 2012 ingevuld in het programma van 2013? Dat klopt toch nooit? Kan best dat in 2013 veel meer loonheffing afgedragen had moeten worden, en dat het programma op basis van die (foute, want ander jaar) getallen berekent dat je bij moet betalen.
Opgelost!
Opgelost!
Maar dat is dus geen vergelijk.
Wacht gewoon even op de jaaropgave, daar staan de juiste bedragen op. Op de loonstrook van december staan vaak verschillende cummulatieven op en dan kies je al snel het verkeerde bedrag en kan dit tot afwijkingen leiden.
Verandering in de ZVW, verhoging met een half procent (bedoeld wordt 0,05%) , meer loonheffing in 2013, verschillende cumulatieven. Allemaal goedbedoelde suggesties, maar niet de juiste.

allen Claude Fiolle duidt in het bericht van 07.48 op een mogelijk antwoord. Is er een partner / kind. Waarschijnlijk wel. En zit het verschil in een kindkorting. Bijvoorbeeld de inkomensafhankelijke combinatiekorting als er inkomen is uit werk. Of als er een uitkering is de alleenstaande ouderkorting die afhankelijk is van de leeftijd van het (jongste) kind.

Ik raad lichtpuntjes aan in het programma van 2013 niet de werkelijke geboortedatum van het (jongste) kind in te voeren, maar de geboortedatum een jaar later. Dus bijvoorbeeld niet: 02-03-2001 maar 02-03-2002 En dan nog eens bekijken of het verschil inderdaad zo groot is.

Later toegevoegd:

Als het klopt dat het verschil in belastingteruggave wordt veroorzaakt door de leeftijd van een kind is de conclusie wel dat de leeftijd niet terug te draaien is. Het kind is bijvoorbeeld 12, 16, of 18 jaar geworden. Dat er dus in 2013 (veel) bijbetaald moet gaan worden zit er dik in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven