Geld & Recht alle pijlers

Inschrijven in gemeente en woning

12-10-2011 19:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huur woning.

Nu wil mijn dochter 17 jaar zich in laten schrijven in onze gemeente en op ons adres.[zij gaat niet bij ons wonen]

Mijn vraag is of hier financieel iets voor ons veranderd.
Misschien heeft ze wel een wao uitkering, of een nabestaande pensioen weten wij veel! Bovendien is het meisje nu 17 dus er word zelfs met bijstand geen fraude gepleegd!
Wow, da's ehm uitroeptekenerig.

Ik neem idd aan, dat je zo'n constructie aangaat , omdat het je ergens een voordeel uit wilt halen, of iets eigenlijk niet mag , anders doe je die moeite toch niet? En bij uitkering denk ik idd aan bijstanduitkering.
Misschien vangt die moeder van haar vriendin die dochter wel op omdat ze nergens anders terecht kan. Zelfs haar eigen moeder vraagt zich af wat het kost om haar dochter bij zich in te schrijven, allemaal aannames.

To heeft twee berichten geplaats met te weinig info de rest is er alllemaal bijverzonnen
Ja maar als haar eigen moeder voor haar wil frauderen, dan zit het toch wel redelijk goed qua band ? Ik snap niet zo waarom je enigzins pissig bent?
Ik snap niet zo goed waarom jij dat frauderen blijft benoemen terwijl je geen idee hebt of dat er aan de hand is.

En dat je mijn post als pissig intepreteert is voor je eigen rekening.
Dat de band goed zou zijn omdat....... is trouwens alweer complete invulling van jou kant dar hoeft helemaal niet zo te zijn. Ik zou zeggen vraag het to voordat je daar een verhaal omheen verzint
Ik zie het ook niet als frauderen,frauderen doe je volgens mij om er beter van te worden.

Deze vrouw vangt een 17 jarig meisje op die niet bij haar moeder terecht kan,lijkt het en dat kost haar geld i.p.v. dat het geld oplevert.

Tenminste zo zie ik het.

Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat de gedachte ook maar in je opkomt om te denken 'goh wat kost me dat als mijn eigen dochter zich bij mij inschrijft'.
Eens met Liselore.

Het is de wet dat je ingeschreven staat waar je echt woont. Als je dochter bij een ander woont en dat die ander geld gaat kosten doordat je dochter 18 wordt, lijkt het me een nette oplossing als jij dat geld compenseert aan degene die haar opvangt.
Ik dacht dat je tegewoordig nog financieel verantwoordelijk bent voor studie en onderdak tot je kind 21 is?
Ja ik vind het allemaal gezellig, maar je moet gewoon ingeschreven staan daar waar je woont. Zo niet, dan pleeg je fraude. Moet je verder zelf mee doen wat je ermee wilt doen, maar het is nu eenmaal zo.

En invullen, ik lees gewoon en probeer daar een samenhangend verhaal van te maken.
Belastingtechnisch verandert er wel wat, ja.
O, en daar waar je de meeste dagen van de week verblijft dien je ingeschreven te staan.

Dat kan inderdaad consequenties hebben voor jullie.

Het is wel je kind. Wat wil je zelf?
quote:niekie32 schreef op 13 oktober 2011 @ 20:16:

Belastingtechnisch verandert er wel wat, ja.Zoals?
Als er niets aan de hand is dan schrijf je je in daar waar je woont. Anders is het fraude. Zo moeilijk is dat toch niet?
Als het wettelijk verplicht is om te wonen waar je staat ingeschreven, wie controleert dat dan? En wat is de sanctie die er op staat? En wat is de definitie van ergens wonen?

Mijn ex heeft geweigerd zich uit te schrijven van mijn adres (ons voormalige gezamelijke adres) de rechter heeft zelfs uitgesproken dat hij hier niet meer mag komen. Het heeft anderhalf jaar geduurd voor ik hem eindelijk via de gemeente heb kunnen uitschrijven. Maar betekent dat dan dat hij daarvoor strafrechtelijk vervolgd mag worden? Want als het strafbaar is, zou dat het gevolg zijn. Ik denk niet dat dat zo is (zowel mijn advocaat als de gemeente, als de rechter heeft hier namelijk nooit iets over gezegd).

Volgens mij is het inschrijven op een postadres gewoon toegestaan.....maar heeft dat wel gevolgen voor de toeslagen en gemeentelijke belastingen op de plak waar je staat ingeschreven. In dit geval voor TO dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven