Geld & Recht alle pijlers

irritant, cadeaubonnen met einddatum in zicht.

09-12-2011 11:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vind ik het wanneer ik cadeaubonnen krijg voor mijn verjaardag.

Lekker naar de douglas, nieuwe dagcreme en parfum en ik kan er weer een jaar tegen aan.

Nu heb ik vorig jaar januari ook cadeaubonnen gekregen. Ici Paris (50 euro), kapper (35 euro) restaurant (70 euro). Deze bonnen zijn één jaar geldig.

Zo irritant. Ik ben van kapper veranderd (mijn vaste kapster is weg en de vervangster heeft vorige keer mijn haar niet mooi geknipt), ici paris vind ik een rotwinkel, ben daar al een paar keer niet goed geholpen en heb dus ben daar alweer bijna een jaar niet geweest.

Restaurant is totaal mijn smaak niet, plus voor 70 euro kun je daar niet met twee man eten (het is een dúúr restaurant), dus er komt dan nog ongeveer 30 euro bij.

Wat wil ik met dit topic, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik moet dus binnen twee/drie weken alles opmaken. Verplicht. Ik vind het zo irritant dat ze een einddatum op die dingen zetten. (wettelijk gezien mag het dus ook)
quote:emaille schreef op 09 december 2011 @ 11:30:

En je zal maar 30 euro moeten uitgeven in een duur restaurant zeg, verschrikkelijk! Wat voor vrienden heb jij dat ze je dat soort dingen geven?!Een restaurant waar ik met z'n tweeën voor 100 euro kan eten, vind ik trouwens niet heel duur.
Ik snap dat Ici Paris niet zo, je weet toch ongeveer wel wat je lekker vindt, dat kan je toch gewoon pakken en afrekenen met je bon? Restaurant idem dito, je eet een gang minder en dan hoef je niet teveel erop toe te leggen. Kappersbon geef je weg aan een moeder/zus/vriendin, klaar opgelost.

Dit zijn wel een beetje luxeproblemen hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:makreel schreef op 09 december 2011 @ 11:34:

Juist als je het niet breed hebt, kun je toch heerlijk winkelen bij ICI Paris? Koop je de doucheschuim bij het geurtje wat je graag gebruikt, of een bodylotion, ofzo. Dat zijn nou echt van die VEEL te dure dingen waar ik een ongelofelijk gevoel van luxe van krijg.

Je bent een beetje aan het mopperen op niks, dat had je zelf ook wel door he?

Ja, heb denk ik vanochtend mijn mopperbroek aangestrokken

Ga m'n goed humeurschoenen aantrekken! En de stad in.
quote:TaraD schreef op 09 december 2011 @ 11:36:

Bonnen mogen tegenwoordig niet meer verlopen. Er zijn nog winkels die het proberen maar het mag niet meer.

Wij hebben vorige week nog een bon ingeleverd die december vorig jaar al verlopen was. Ze moeten hem aannemen.Goed dat je het zegt. Ik heb nog een VVV-bon liggen uit 1983.
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:31:

Ici paris, tsja, ik heb eigenlijk mijn spullen wel compleet, ik heb nog een fijne creme op het oog, maar deze is 100 euro (als ik dan dit jaar voor mijn verjaardag wéér zo'n bon krijg dan zou ik hem daarvan kunnen kopen, maar dat gaat niet want de eerste bon is dan niet meer geldig). Dan idd een geurtje.

of je koopt voor die bon een nieuwe cadeaubon van 50 euro
quote:gizz schreef op 09 december 2011 @ 11:35:

Sorry, maar de zin ik moet rondkomen van een laag inkomen en een oogcreme voor 100 euro kan ik niet helemaal met elkaar rijmen. MIjn god waar is die van gemaakt, puur goud?

Ik pleurde om diezelfde zin bijna van stoel.

Momenteel heb ik het ook krap(per) maar al had ik 10 bonnen van ICI liggen, geen haar op mijn hoofd die aan zo'n creme denkt. En als je zelfs geen lekker (bekend of nieuw) luchtje kunt bedenken, geef het dan in hemelsnaam weg. Dramaqueen (in dit topic dan vind ik).
quote:Starshine schreef op 09 december 2011 @ 11:37:

[...]

Een restaurant waar ik met z'n tweeën voor 100 euro kan eten, vind ik trouwens niet heel duur.Dat is het crisis budget menu!
En voor volgende verjaardag dan maar een verlanglijstje maken, zodat je wel krijgt wat je blieft, van de door jou gewenste winkels/merken/restaurants.

Want dit drama wil je toch niet nóg een keer meemaken..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:38:

[...]

Ja, heb denk ik vanochtend mijn mopperbroek aangestrokken

Ga m'n goed humeurschoenen aantrekken! En de stad in.goed zo :thumbs up:
Er is een nieuw ruiltopic...
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:40:

[...]

Dat is het crisis budget menu!ach zo. Ik zou voor 70 euro hapjes en wijn bestellen. Lekker!
Bedankt voor jullie reality check. Ik ga me vanaf nu af aan niet meer druk maken om dit soort stomme dingen maar mezelf weer helemaal inzetten voor wereldvrede.

Heb m'n goedhumeurstappers aangetrokken en stap op de fiets!
Je kunt de bonnen omruilen voor nieuwe die weer een jaar geldig zijn en dan verkopen op marktplaats.

Iemand schreef het al, bonnen mogen niet meer verlopen en men is verplicht ze te accepteren of om te ruilen.

Het is ook een luxe probleem. Nou heb ik een laag inkomen, daarom doet het me een beetje pijn, ik kan het geld zo goed gebruiken nu.

Restaurantbon ga ik waarschijnlijk proberen te gebruiken voor een verrassingsdiner voor mijn ouders (dan leg ik het geld wel bij en kunnen zijn luxe uit eten). Ik hoop dat ik dat kan regelen bij het restaurant.

De bon van de kapper gebruiken voor verzorgingsproducten is misschien wel een goede optie.

Ici paris, tsja, ik heb eigenlijk mijn spullen wel compleet, ik heb nog een fijne creme op het oog, maar deze is 100 euro (als ik dan dit jaar voor mijn verjaardag wéér zo'n bon krijg dan zou ik hem daarvan kunnen kopen, maar dat gaat niet want de eerste bon is dan niet meer geldig). Dan idd een geurtje.

Ik wil niet zaniken en ik snap dat het misschien zo wordt gezien. Sorry daarvoor. Het is mijn eigen schuld dat ik er pas zo laat 'achter kom', maar omdat ik deze plekken nooit bezoek zat het ook niet goed in mijn systeem om het zo maar te zeggen.

En die complete set blijft voor eeuwig ongebruikt op de plank staan? Of gebruik je die spullen ook ect, zodat ze ooit op zijn?

Dan kun je dus alvast wat 'vooruit kopen' van je favoriete merk.

en off topic, geef alsjeblieft nooit 100 euro uit aan een creme?! Allemaal list en bedrog.

Je kunt trouwens ook iets kopen en het de volgende dag gaan terugbrengen ("cadeau, maar mijn vriendin had het al").

Dan heb je cash.

Tenslotte: wat een gezeur, allemaal leuke dingen en dan is et nog niet goed.
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 11:38:

[...]

Goed dat je het zegt. Ik heb nog een VVV-bon liggen uit 1983.Heb je over het woordje 'tegenwoordig' heen gelezen?
Loop die kapper binnen en kijk wie er bij de kassa staat. De persoon die afrekent kan jou cash geven in ruil voor de bon waarmee hij of zij meteen betaalt.

Bij Ici Paris haal je iets moois. Zet het op Marktplaats en houdt er zo ook geld aan over. Of doe hetzelfde als hierboven.

Restaurantbon verkopen aan familie en vrienden die daar weleens eten.
quote:sinaasappellikeur schreef op 09 december 2011 @ 11:43:

Bedankt voor jullie reality check. Ik ga me vanaf nu af aan niet meer druk maken om dit soort stomme dingen maar mezelf weer helemaal inzetten voor wereldvrede.[afbeelding]

Heb m'n goedhumeurstappers aangetrokken en stap op de fiets!
Oh en heel mooi van de wereldvrede :-)
quote:rococo schreef op 09 december 2011 @ 11:43:

[...]

Je kunt trouwens ook iets kopen en het de volgende dag gaan terugbrengen ("cadeau, maar mijn vriendin had het al").

Dan heb je cash.

Vaak doen winkels dat niet. Je hebt het met een bon gekocht (staat ook zo op de kassabon) en dus krijg je een (tegoed)bon terug.

ik heb nog een fijne creme op het oog, maar deze is 100 euro (als ik dan dit jaar voor mijn verjaardag wéér zo'n bon krijg dan zou ik hem daarvan kunnen kopen, maar dat gaat niet want de eerste bon is dan niet meer geldig).Verkoop de restaurantbon op Marktplaats voor minimaal 50 euro, en leg die bij je bon. Heb jij je crème
quote:himalaya schreef op 09 december 2011 @ 11:44:

[...]

Heb je over het woordje 'tegenwoordig' heen gelezen?

Nee hoor. Maar als een bon van vorig jaar nog geldig is is die van 1983 dat ook.

Of gaat het tot een bepaald jaar terug?
quote:himalaya schreef op 09 december 2011 @ 11:45:

[...]

Vaak doen winkels dat niet. Je hebt het met een bon gekocht (staat ook zo op de kassabon) en dus krijg je een (tegoed)bon terug.

Nou die is dan weer een jaar geldig misschien

Stressed is just desserts spelled backwards
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 11:38:

[...]

Goed dat je het zegt. Ik heb nog een VVV-bon liggen uit 1983.Als er een afgiftedatum op de bon staat, geldt een geldigheidstermijn van vijf jaar. Staat er op de cadeaubon geen afgiftedatum en geen geldig tot datum dan is de bon eeuwig geldig. VVV claimt echter dat bonnen die nog uitgegeven zijn in guldens, zijn verlopen.
quote:hipslala schreef op 09 december 2011 @ 11:44:

Restaurantbon verkopen aan familie en vrienden die daar weleens eten.Of doe eens leuk, en geef hem weg aan familie of vrienden. Voor TO heeft die bon toch geen waarde, en ze zou hem ook zo kunnen/willen laten verlopen.
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 11:46:

[...]

Nee hoor. Maar als een bon van vorig jaar nog geldig is is die van 1983 dat ook.

Of gaat het tot een bepaald jaar terug?

geen idee, maar met de gulden kun je in ieder geval niet meer betalen. wie weet geldt dat ook voor cadeaubonnen in guldens. Maar probeer het gerust en kom even het resultaat melden.

En anders wil een antiquariaat de bon misschien wel kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven