Geld & Recht alle pijlers

irritant, cadeaubonnen met einddatum in zicht.

09-12-2011 11:20 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk vind ik het wanneer ik cadeaubonnen krijg voor mijn verjaardag.

Lekker naar de douglas, nieuwe dagcreme en parfum en ik kan er weer een jaar tegen aan.

Nu heb ik vorig jaar januari ook cadeaubonnen gekregen. Ici Paris (50 euro), kapper (35 euro) restaurant (70 euro). Deze bonnen zijn één jaar geldig.

Zo irritant. Ik ben van kapper veranderd (mijn vaste kapster is weg en de vervangster heeft vorige keer mijn haar niet mooi geknipt), ici paris vind ik een rotwinkel, ben daar al een paar keer niet goed geholpen en heb dus ben daar alweer bijna een jaar niet geweest.

Restaurant is totaal mijn smaak niet, plus voor 70 euro kun je daar niet met twee man eten (het is een dúúr restaurant), dus er komt dan nog ongeveer 30 euro bij.

Wat wil ik met dit topic, even mijn irritatie van me afschrijven. Ik moet dus binnen twee/drie weken alles opmaken. Verplicht. Ik vind het zo irritant dat ze een einddatum op die dingen zetten. (wettelijk gezien mag het dus ook)
Fijn dat je weer wat beter gehumeurd bent

Anders:

Ruilen op het ruiltopic (hier, op overige)

Verkopen op Marktplaats

Weggeven aan een vriendin/zus/moeder....

Een cadeautje voor kopen (Ici Paris)

Shampoo voor kopen (Kappersbon)

Vragen of de dinerbon ook voor een goedkopere lunch gebruikt kan worden, zodat je niet bij hoeft te betalen.
quote:TaraD schreef op 09 december 2011 @ 11:46:

[...]

Als er een afgiftedatum op de bon staat, geldt een geldigheidstermijn van vijf jaar. Staat er op de cadeaubon geen afgiftedatum en geen geldig tot datum dan is de bon eeuwig geldig. VVV claimt echter dat bonnen die nog uitgegeven zijn in guldens, zijn verlopen.Er staat geen einddatum op. Ik ga naar de stad!
Wat had ik die bonnen graag willen hebben. Van welk restaurant is die bon eigenlijk dat een crisismenu 100 euro kost?

Ik heb zelf nog een vvv bon van 50 euro liggen. Ook geen idee wat ik er mee moet. Luxeprobleem. Ik weet niet wat ik wil kopen. Parfum heb ik meer dan genoeg.
TO, ik vind wel dat je leuk ingaat op alle reacties!

Plezier in de stad, succes met de wereldvrede
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 11:50:

[...]

Er staat geen einddatum op. Ik ga naar de stad!Lieve geheimtaal, even wakker worden, je hebt het over 1983... guldens
geef de restaurantbon af bij het dictsbijzijnde Occupy-tentenkamp
@sinaasappellikeur:

ik vind het geen gezanik, het is toch niet zo dat je hier op het forum alleen ergernissen van grote omvang mag posten.

Je vindt het gewoon jammer dat ze óf niet langer geldig zijn, óf je vindt het gewoon niet zo'n passend cadeau.

Dat mag best (vind ik dan). Het is toch niet dat je de gever iets kwalijk neemt?
quote:TaraD schreef op 09 december 2011 @ 11:55:

[...]

Lieve geheimtaal, even wakker worden, je hebt het over 1983... guldens Ach, ik ga gewoon naar de VVV toe, dreig met een rechtszaak als ze de bon niet aannemen. Helpt vast.
quote:Ratteke schreef op 09 december 2011 @ 11:52:

Ik heb zelf nog een vvv bon van 50 euro liggen. Ook geen idee wat ik er mee moet. Luxeprobleem. Ik weet niet wat ik wil kopen. Parfum heb ik meer dan genoeg.VVV bonnen zijn ook geldig bij de V&D en de Hema.
Wat mij stoort aan die bonnen is dat je het hele bedrag op moet maken in een winkel. Je krijgt geen geld terug. Ik snap wel dat je niet iets van 5 euro mag kopen van een bon van 50 maar een tientje terug? Vaak moet je er dan nog iets bij verzinnen waardoor je alsnog extra eigen geld uit moet geven.
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 12:02:

[...]

Ach, ik ga gewoon naar de VVV toe, dreig met een rechtszaak als ze de bon niet aannemen. Helpt vast.

Onze bon van 100,- euro was een waardebon voor een kartcentrum. Hier stond wel op dat hij maar één jaar geldig was maar er was geen overeenkomst en er stonden geen voorwaarden op de bon zelf. Zij hebben zelf aangegeven dat ze verplicht waren deze alsnog aan te nemen.
quote:Lunax schreef op 09 december 2011 @ 12:07:

Wat mij stoort aan die bonnen is dat je het hele bedrag op moet maken in een winkel. Je krijgt geen geld terug. Ik snap wel dat je niet iets van 5 euro mag kopen van een bon van 50 maar een tientje terug? Vaak moet je er dan nog iets bij verzinnen waardoor je alsnog extra eigen geld uit moet geven.Het mooie van de meeste bonnen van nu, is dat ze als chipkaart te gebruiken zijn. Ideaal!
En met al het 'leed' wat ik hier lees, ben ik toch weer erg blij dat ik met familie en vrienden heb besloten om niet meer aan cadeaus te doen met verjaardagen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Janna_ schreef op 09 december 2011 @ 12:04:

[...]

VVV bonnen zijn ook geldig bij de V&D en de Hema.V&D is hier niet en de Hema ben ik al geweest. T shirtjes gekocht.
Misschien een domme suggestie, maar kan je die bonnen niet ''aan de deur'' verkopen?

Dus bij het restaurant, bij de ICI paris, en bij de kapper aan de deur?

Mensen die er naarbinnen gaan die bon overdoen, geef ze misschien nog korting van 5 euro of 10 euro. Jij van je bonnen af en cash, zij blij met de korting.
quote:himalaya schreef op 09 december 2011 @ 12:17:

En met al het 'leed' wat ik hier lees, ben ik toch weer erg blij dat ik met familie en vrienden heb besloten om niet meer aan cadeaus te doen met verjaardagen

Naar he, als die problemen!

Ik krijg ze 'gelukkig' ook niet voor mijn verjaardag. Maar ik heb zo'n baas die elk jaar hardnekkig weer bonnen doet ipv een kerstpakket.
Ik wil die ici paris bon wel hoor, als je hem niet wilt :-)
Alles komt goed..........
quote:SeptemberGirl schreef op 09 december 2011 @ 12:21:

Misschien een domme suggestie, maar kan je die bonnen niet ''aan de deur'' verkopen?

Dus bij het restaurant, bij de ICI paris, en bij de kapper aan de deur?

Mensen die er naarbinnen gaan die bon overdoen, geef ze misschien nog korting van 5 euro of 10 euro. Jij van je bonnen af en cash, zij blij met de korting.Wil je jezelf echt zo voor gek zetten?
Heb alleen de OP gelezen maar ik vind jou verwend. Had een ander er blij mee gemaakt. Ik zou er bv erg blij mee zijn geweest.
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 12:25:

[...]

Wil je jezelf echt zo voor gek zetten?Ik ben zo inhalig, die bonnen waren bij mij binnen 1 week al op.

Ik denk alleen maar mee!!
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 12:25:

[...]

Wil je jezelf echt zo voor gek zetten? nee en proberen een vvv-bon uit '83 te verzilveren is volstrekt normaal.
quote:Starshine schreef op 09 december 2011 @ 12:28:

[...]

nee en proberen een vvv-bon uit '83 te verzilveren is volstrekt normaal.Wel eens van een grapje gehoord?
quote:Ratteke schreef op 09 december 2011 @ 11:52:

Wat had ik die bonnen graag willen hebben. Van welk restaurant is die bon eigenlijk dat een crisismenu 100 euro kost?

Ik heb zelf nog een vvv bon van 50 euro liggen. Ook geen idee wat ik er mee moet. Luxeprobleem. Ik weet niet wat ik wil kopen. Parfum heb ik meer dan genoeg.Daar kun je gewoon boodschappen mee doen bij de AH, bijvoorbeeld.
Fijn dat je je "probleem" inmiddels relativeert TO, want het is een erg luxe probleem.

Veel plezier in de stad.
quote:geheimtaal schreef op 09 december 2011 @ 12:31:

[...]

Wel eens van een grapje gehoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven