Geld & Recht alle pijlers

Is het een goede tijd om te starten met beleggen?

15-03-2020 09:18 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien de huidige Corona 'crisis'... is dit een goede tijd om te starten met beleggen?

Hebben jullie tips en tricks vanuit jullie eigen ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
24-03-2020 23:20
Ik had Shell op 12 euro gekocht maar je hoort mij niet klagen :-D

Dat heb je goed gedaan! Ik had Shell gekocht toen ie op 15,50 stond. :$
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Zeker netjes. Ik heb Shell met 11.50 euro gekocht en later nog op 13.86 euro. AKZO. ABN en ING zijn ook mooi gestegen.
Alle reacties Link kopieren
Hier de eerste lading Shell gekocht vorige week donderdag vanochtend verkocht.
We houden ook aandelen aan voor de langere termijn, maar hopen de opknapbeurt van de tuin die al gepland staat te kunnen verdienen nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een beetje Unilever gekocht.

Het valt mij op dat de aandelen al flink hoger staan.
Hamer schreef:
25-03-2020 15:14

Het valt mij op dat de aandelen al flink hoger staan.
En dat is nu precies de reden waarom velen prachtige kansen op de beurs laten liggen na zo een extreme daling.

Precies een week terug stond de beurswereld in brand met een AEX onder de 400, Shell op 10,50, ING op 4,30, Aegon op 1,80, en zo kan ik er nog zat opnoemen.

En de doomverhalen waren niet vd lucht, we stonden aan de vooravond van een wereldwijd economisch faillissement. En vooral uit aandelen blijven want het zou allemaal nog veel lager gaan. En op die momenten pak ik mijn winkelwagentje en sla aan het shoppen om de porto weer tegen flinke kortingen, stevig aan vullen.

En nu, precies 1 week later, staat de AEX alweer op 475, Shell op 16, Aegon op 2,50 en ING weer op 6. Ofwel, vanaf hun dieptepunten alweer vele tientallen procenten hersteld.

En dat herstel zal nog veel verder gaan. Maar verwacht nu eerst even een pas op de plaats. Net zo zeer als de dalingen veel te hard gingen en zwaar overdreven waren, gaat dit herstel ook weer te snel. Dat is nog even het absurde wat in de markt zit.

En er zijn er genoeg die vorige week met een flink pak geld zijn ingestapt en die nu tegen winsten aankijken van 50% binnen een week. Die groep gaat de komende periode de winsten wel verzilveren. Dat maakt voor de lange termijn niet uit, ik ga er nl vanuit dat deze hele correctie goedgemaakt gaat worden de komende 2 jaar, maar op de korte termijn kun je nu weer wat meer koersdruk verwachten omdat speculanten dus hun winst gaan verzilveren. En Corona is nog niet overgewaaid.

Maar mocht je vorige week begonnen zijn met beleggen dan is je start wel flitsend :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al 2 dagen een rekening te openen bij flatex en degiro, beide lukken niet.
Nog meer mensen die hier tegenaan lopen? :(

Degiro: Binnen 5 minuten alle gegevens ingevuld, maar account moet worden goedgekeurd. Ik sta al sinds zondag avond op plaats 125.

Flatex: account maken gaat al bij stap 2 mis. Je moet een SMS code krijgen, maar die komt maar niet... helpdesk gebeld, ja er is een storing. ook al 2 dagen...
Alle reacties Link kopieren
@Max27, dat is wel heel irritant. Al contact opgenomen met degiro hierover? Omdat ze er mee schermen dat het binnen 10 minuten geregeld zou moeten worden.

Ik heb al jaren een beleggingsrekening. Geopend tijdens de crisis van 2008. :biggrin:
Gelukkig had ik geld apart gezet om in te kunnen stappen als de beurs laag was. Ik beleg wel voor het lange termijn in aandelen als Unilever, Ahold, Shell ed. Bedrijven met producten die ik begrijp en die wij altijd nodig lijken te hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
kreeg een dag na mijn aanmelding de volgende mail:



Het Coronavirus (COVID-19) heeft een enorme impact op het dagelijks leven. Namens het hele DEGIRO-team hopen wij dat u en uw dierbaren gezond zijn.

Net als de overgrote meerderheid van bedrijven moeten ook wij maatregelen treffen als reactie op COVID-19. Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat wij onze bedrijfsvoering kunnen continueren voor u als onze klant, terwijl we ook prioriteit geven aan het welzijn van onze medewerkers.

Wij doen ons best om verstoringen in onze diensten te beperken. Tegelijkertijd zijn er enkele veranderingen doorgevoerd. Wij verzoeken u vriendelijk om rekening te houden met het volgende:
Lange wachtrijen voor telefoon en e-mails
Zoals de meesten van u weten, zijn ook de beurzen wereldwijd zwaar getroffen. Extreme volatiliteit heeft ertoe geleid dat handel plaatselijk tijdelijk werd stopgezet, een verbod op short selling in verschillende Europese landen, lagere aandelenkoersen et cetera. Door deze marktomstandigheden zien wij een grote toename aan klantregistraties en een enorm aantal vragen voor onze Servicedesk. Hierdoor zijn de reactietijden van onze Servicedesk langer dan u van ons gewend bent. Wij werken er zo hard mogelijk aan om deze wachttijden te minimaliseren en waarderen uw geduld en begrip.

Wilt u op dit moment contact opnemen met onze Servicedesk, dan verwijzen wij u graag eerst naar ons online helpcentrum en ons online kenniscentrum. Het antwoord op uw vraag is vaak te vinden in onze sectie met veelgestelde vragen. Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoeken wij u vriendelijk om ons een e-mail te sturen in plaats van te bellen. Stuur ons alstublieft niet meerdere e-mails over hetzelfde onderwerp of met dezelfde vraag. Onze Servicedesk geeft prioriteit aan het beantwoorden van vragen over strortingen en het uitvoeren van orders.
Tijdelijk maximum aan nieuwe registraties
De grote toename van klantregistraties en de reorganisatie van afdelingen en processen om de risico’s van COVID-19 voor onze medewerkers te beperken, verlaagd onze capaciteit. Om ons te concentreren op onze kerntaak om bestaande klanten te helpen, hebben wij besloten om een wachtlijst te creëren voor nieuwe registraties.
Opschorting van alle (nieuwe) portefeuilleoverdrachten
Daarnaast hebben we besloten om alle nieuwe verzoeken voor portefeuilleoverdrachten tot nader order op te schorten. Wij willen ervoor zorgen dat er geen langdurige vertragingen zijn in het proces van een portefeuilleoverdracht. Een vertraging zou namelijk ook een risico kunnen vormen voor de klant in de huidige volatiele markten.
Vertraging introductie abonnement US-Stocks
Vorig jaar beloofden wij u een nieuw abonnementsmodel te introduceren. Met dit model kunt u voor €2,50 per maand beleggen in Amerikaanse aandelen, zonder verdere transactiekosten. Helaas moeten wij de introductie van dit model nu uitstellen. Zodra er een update is, zullen wij u informeren.

We zullen er alles aan doen om u een betrouwbaar beleggingsplatform te bieden en de diensten te blijven leveren die u van ons gewend bent. Nogmaals hartelijk dank voor uw geduld en begrip wanneer u contact opneemt met onze Servicedesk.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus als je op de wachtlijst staat, gaat nog wel even zo blijven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord of ergens gelezen dat het ongeveer 10 dagen kan duren voordat je kan aanmelden bij De Giro.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de mail inmiddels in mijn spam ook gevonden. Ik sta op plek 125, maar dat verandert al 2 dagen niet. Toont mijn inziens meteen het nadeel van beide 'gratis' / 'goedkope' brokers.
Degiro is duidelijk onderbezet.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel zuur ja. Wat ga je nu doen, wachten of het toch nog ergens anders proberen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
25-03-2020 21:41
En dat is nu precies de reden waarom velen prachtige kansen op de beurs laten liggen na zo een extreme daling.

Precies een week terug stond de beurswereld in brand met een AEX onder de 400, Shell op 10,50, ING op 4,30, Aegon op 1,80, en zo kan ik er nog zat opnoemen.

En de doomverhalen waren niet vd lucht, we stonden aan de vooravond van een wereldwijd economisch faillissement. En vooral uit aandelen blijven want het zou allemaal nog veel lager gaan. En op die momenten pak ik mijn winkelwagentje en sla aan het shoppen om de porto weer tegen flinke kortingen, stevig aan vullen.

En nu, precies 1 week later, staat de AEX alweer op 475, Shell op 16, Aegon op 2,50 en ING weer op 6. Ofwel, vanaf hun dieptepunten alweer vele tientallen procenten hersteld.

En dat herstel zal nog veel verder gaan. Maar verwacht nu eerst even een pas op de plaats. Net zo zeer als de dalingen veel te hard gingen en zwaar overdreven waren, gaat dit herstel ook weer te snel. Dat is nog even het absurde wat in de markt zit.

En er zijn er genoeg die vorige week met een flink pak geld zijn ingestapt en die nu tegen winsten aankijken van 50% binnen een week. Die groep gaat de komende periode de winsten wel verzilveren. Dat maakt voor de lange termijn niet uit, ik ga er nl vanuit dat deze hele correctie goedgemaakt gaat worden de komende 2 jaar, maar op de korte termijn kun je nu weer wat meer koersdruk verwachten omdat speculanten dus hun winst gaan verzilveren. En Corona is nog niet overgewaaid.

Maar mocht je vorige week begonnen zijn met beleggen dan is je start wel flitsend :-)
Ik heb Aegon, en een paar Unilever en Akzo Nobel gekocht. ASML stond vrij hoog.

Nu zijn de meeste koopjes voorbij maar in ieder geval een en ander tijdig gekocht. Wellicht krijgen we binnenkort weer een daling. In Amerika begint loopt de ellende nog achter.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een account bij Interactive brokers, je zou die kunnen nakijken. Wij hebben hem gekozen omdat ze over de hele wereld zitten. Ze hebben weinig kosten, maar kijk wel even na of hij werkt in Nederland. We hebben trouwens de lite versie, die is gratis en zitten geen restricties aan.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend Basic-Fit gekocht na een tip. Ben benieuwd wat die nog gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Die abonnementen lopen toch wel door... kan mij ook voorstellen dat dit soort bedrijven na openstelling het goed gaat doen. Ik denk dat het duurdere segment zich meer zorgen moet gaan maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
30-03-2020 15:32
Die abonnementen lopen toch wel door... kan mij ook voorstellen dat dit soort bedrijven na openstelling het goed gaat doen. Ik denk dat het duurdere segment zich meer zorgen moet gaan maken.
Enige voorzichtigheid is wel geboden als sportscholen echt langer dicht moeten blijven

https://www.belegger.nl/Beursnieuws/ANP ... -doen.aspx
Alle reacties Link kopieren
De banken gaan tot en met oktober geen dividend uitkeren (op hun eigen aandelen). Dat is jammer voor de belegger maar kan wel een goedkoop aandeel opleveren.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
30-03-2020 23:26
Enige voorzichtigheid is wel geboden als sportscholen echt langer dicht moeten blijven

https://www.belegger.nl/Beursnieuws/ANP ... -doen.aspx
Dat is zeker zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me interessant om me eens hobbymatig in beleggen te gaan verdiepen. Niet omdat ik mega bedragen over heb waar ik geld mee wil verdienen, maar gewoon om erachter te komen of ik het leuk vind. Het zal dus om kleine bedragen gaan.
Welke broker raden jullie hiervoor aan?
Alle reacties Link kopieren
lentezon2013 schreef:
01-04-2020 11:02
Het lijkt me interessant om me eens hobbymatig in beleggen te gaan verdiepen. Niet omdat ik mega bedragen over heb waar ik geld mee wil verdienen, maar gewoon om erachter te komen of ik het leuk vind. Het zal dus om kleine bedragen gaan.
Welke broker raden jullie hiervoor aan?

Ik heb alleen ervaring met ING, maar ben er tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de test van ING heb ik te weinig kennis om een beleggersrekening te openen (zelf beleggen). Hoeveel waarde moet ik hier aan hechten? Ik zit er al lang aan te denken om te beleggen, heb er niet veel verstand van verder, maar dit lijkt me een goede tijd om ermee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik beleg bij De Giro maar ze hebben momenteel lange wachttijden geloof ik.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
01-04-2020 20:00
Volgens de test van ING heb ik te weinig kennis om een beleggersrekening te openen (zelf beleggen). Hoeveel waarde moet ik hier aan hechten? Ik zit er al lang aan te denken om te beleggen, heb er niet veel verstand van verder, maar dit lijkt me een goede tijd om ermee te beginnen.
O ja, die melding krijg ik tegenwoordig ook als ik iets willen aankopen. Terwijl toen ik de rekening opende ik beter aangemerkt werd en als gemiddeld / maar voorzichtig werd aangemerkt. Terwijl ik een financiële achtergrond heb en eigenlijk maar een klein deel beleg en voorzichtig ben, geen ingewikkelde producten. Ikzelf hecht er dus geen waarde aan.

Ik ben ooit begonnen met aandelen Fortis. Die waren toen nog maar 60 cent of zo. Dus was leuk om mee te proberen.

Kun je wel een rekening openen? Of kun je sowieso niet verder?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet gedurfd verder te gaan na die melding :$

Ik wil ook niks spannends doen. Volgens mij, als je de historie van een aandeel bekijkt, kun je best 'slim' kopen. Ik lees hier veel over Shell, Ahold, etc. Zulk soort aandelen zou ik in willen beleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven