Geld & Recht alle pijlers

Is het een goede tijd om te starten met beleggen?

15-03-2020 09:18 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien de huidige Corona 'crisis'... is dit een goede tijd om te starten met beleggen?

Hebben jullie tips en tricks vanuit jullie eigen ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorgaan. Het zal wel weer iets zijn om de verantwoordelijkheid duidelijk bij jou te leggen als er iets verkeerd gaat met de waarde van jouw aandelen ipv bij de ING. Dus dat ze je echt echt echt gewaarschuwd hebben.
Of ze proberen op deze manier je zover te krijgen dat je voor beheerd beleggen gaat. :idee: Levert natuurlijk veel meer op.

Als je nu iets koopt met geld dat je niet nodig verwacht te hebben de komende jaar, waarom niet. Klein beginnen als je het erg spannend vindt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb wat geld gestopt in de bitcoin. Ik denk dat je sowieso nu het beste kunt investeren in bitcoins of goud. De bitcoin was ingestort, maar begint weer te stijgen. Ik denk dat je nu op een goed punt kunt instappen.
Alle reacties Link kopieren
De aandelen van ING en Signify (voorheen Phillips Lightning) staan laag. Ik heb dus bijgekocht.
Alle reacties Link kopieren
Gelijk heb je Hamer, ik heb ING en de rest ook allemaal bijgekocht de afgelopen tijd.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
17-04-2020 18:42
Gelijk heb je Hamer, ik heb ING en de rest ook allemaal bijgekocht de afgelopen tijd.


Leuk om te lezen dat anderen hetzelfde doen !
Het waren mooie (bij)koopweken op de beurs maar vermoed dat het herstel nu wel even gedaan is.

En degene die in een ander topic totale armageddon voorspelde en de ondergang vd economie en beurzen, heb ik niet meer gelezen.

Die zit zich nu ergens af te vragen waar het misging om deze gouden kansen onbenut te laten.

Maar nu wordt mi voorzichtigheid wel weer een beetje troef.

Mijn credo is nu om bij te kopen bij elke 20% daling die nu nog optreed. Gaat het koersherstel verder dan renderen de zaken gewoon mee en dalen de fondsen die ik in porto heb vanaf nu toch nog eens met 20% dan wordt het weer bijkopen.

Los vd maandelijkse aankopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat we nog een dip(je) krijgen omdat die eerste daling meer ging over Corona in Europa, terwijl het daarna pas losging in Amerika. Kans dat vooral de aandelen van Amerikaanse bedrijven nog iets gaan dalen.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
18-04-2020 09:29
Ik vermoed dat we nog een dip(je) krijgen omdat die eerste daling meer ging over Corona in Europa, terwijl het daarna pas losging in Amerika. Kans dat vooral de aandelen van Amerikaanse bedrijven nog iets gaan dalen.
Kan ook zijn dat Trump wild gaat helicopteren met geld, nu in het zicht van de verkiezingen.
Ik kan niet helemaal inschatten wat dat doet qua inflatie op de langere termijn, zeg drie jaar.
Het heeft zeker een beurs opstuwend effect, maar hoe precies geen idee.

In Europa willen Spanje en Italië dat ook wel, helicopteren met geld. Beetje inflatie zijn ze niet vies van.
Hoi allemaal,

Ik lees graag mee, zit precies met hetzelfde!
Vrij wat spaargeld en daar vang je momenteel 0 rente voor, huis is komende jaren af, dus iets kleiner spaarpotje is alsnog NIBUD-proof:P

Mag ik vragen hoe jullie precies beleggen? Ik hoor wel over De Giro of Binck bank?
Mijn idee is om per 500 euro of 100 euro te beleggen de komende weken over verschillende partijen als Shell, Ahold etc.

Heeft iemand nog tips of trics waar op te letten en is dat een slimme tactiek?
Alle reacties Link kopieren
Aankomende tijd kan je bij De Giro wel vergeten, ze hebben namelijk een wachttijd van hier tot Tokio. Klantenservice werkt heel erg traag/ niet beschikbaar.
jane-ice wijzigde dit bericht op 19-04-2020 11:37
2.24% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij ING. Daar kun je zien wat een aandeel de afgelopen 5 jaar heeft gedaan en dan weet je meteen of de huidige prijs hoog, laag of vrij gemiddeld is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je dat bij alle brokers zien zelfs langer dan 5 jaar.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
netflix aandelen schijnt in deze periode goed te draaien?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in februari gestart met structureel maandelijks indexbeleggen. Nu -6%, valt me nog mee. Ik ben benieuwd wanneer we positief staan.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een beleggings rekening kunnen openen op ing. Was binnen 5 minuten geregeld nadat ik 3 weken heb gezocht naar mijn paspoort lol. Ik heb wat aandelen van ing gekocht.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
19-04-2020 10:41
Ik heb inmiddels een beleggings rekening kunnen openen op ing. Was binnen 5 minuten geregeld nadat ik 3 weken heb gezocht naar mijn paspoort lol. Ik heb wat aandelen van ing gekocht.

Was dat op aanraden van ING? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dus midden/eind maart gestart bij De giro, toen nog zonder wachttijd, staan nu op +9,7%. 2 aandelen staan bij mij in de min: ING en ABN Amro (-6,8% en -9,5%), de rest allemaal positief met als uitschieter Shell, +27,2%, Philips +22% en Akzo Nobel +21,5%.

Fijn natuurlijk om naar te kijken maar het gaat ons om de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-04-2020 17:33
Was dat op aanraden van ING? ;-)
Nee, eigen idee
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
19-04-2020 17:38
Wij zijn dus midden/eind maart gestart bij De giro, toen nog zonder wachttijd, staan nu op +9,7%. 2 aandelen staan bij mij in de min: ING en ABN Amro (-6,8% en -9,5%), de rest allemaal positief met als uitschieter Shell, +27,2%, Philips +22% en Akzo Nobel +21,5%.

Fijn natuurlijk om naar te kijken maar het gaat ons om de lange termijn.
Oh lekker. Bij mij is het 'verlies' een procent tov 1 januari, maar dit komt door de oude aandelen. De nieuwe hebben ervoor gezorgd dat dit verschil zo klein is. :cheer:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-05-2020 08:50
Oh lekker. Bij mij is het 'verlies' een procent tov 1 januari, maar dit komt door de oude aandelen. De nieuwe hebben ervoor gezorgd dat dit verschil zo klein is. :cheer:
Mijn rendement vanaf 1 januari is -8,79%... niks gekocht en niks verkocht, want; beheerd beleggen. Maar op het dieptepunt zat het echt op -22% oid. En dan scheelt het nog dat januari en februari echt lekker gingen! Ach, zolang ik het geld niet nodig heb staat 't prima waar ‘t staat. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ja, op een gegeven moment was een rendement met dubbele cijfers. Alleen dan wel in de min. :rofl: Ik denk min 25% op het slechtste moment, maar dat was ook het moment dat ik flink ben ingestapt. :yes:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn winst was afgelopen week flink omlaag gegaan, heb zelfs aandelen verkocht om later weer in te stappen.
Stond bij 1 aandeel bijna +/-300% in de plus, wat bijgekocht op een hogere koers en daarna vet gezakt naar +/-40% in de plus. Grrrrrrrr!
Ik heb 2 aandelen al langere tijd op het oog, zodra ze zakken naar mijn “prijs” koop ik ze gelijk!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ja dat is dan wel jammer.
Ik ben meer een handelaar van buy-to-hold, want als ik het in de gaten moet gaan houden, heb ik geen leven meer.
Ik probeer ook wel voor aandelen te gaan waar normaal regelmatig sprake is van dividenduitkering.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben absoluut ook voor buy and hold maar als ik denk dat ik een mooi ritje kan maken wil ik dat ook graag. Het kost inderdaad veel energie en tijd en dat heb ik momenteel wel ivm Corona-tijd.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel mazzel dan. Ik ben gewoon thuis aan het werk en het vreet meer energie dan op kantoor. Dus dat zou ik er nog geen eens bij kunnen hebben.
Ik ben wel geld apart aan het zetten voor een volgende instap. Dus nu is het even afwachten...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven