Geld & Recht alle pijlers

Ivoren visioenen

15-08-2011 20:53 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ivm herkend zijn
Een klein ivoren beeldje uit 1900 doet 400e... knopen schat ik dan op max 100/150. Hoewel het net zo goed 15e kan zijn....
loop eens een paar antiekwinkeltjes in om er naar te laten kijken.

Pas goed op en verkoop ze niet zomaar aan de eerste de beste , want die handelaren proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Je zou het verhaal op kunnen hangen dat je ze niet wilt verkopen , maar je afvraagt of je ze misschien moet verzekeren, dan kom je waarschijnlijk het dichtst bij de echte taxatiewaarde.
@ Spectral; bedankt voor je reactie. Dat vind ik ook al erg veel! Heb jij enig idee waar ik dat kan laten taxeren, bij een antiquair?
Cateautje, bedankt voor de tip.
http://www.antiquebuttons ... p_antieke_knopen_sieraden

Stuur deze mevr. een mailtje
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.antiquebuttons ... e_knopenverzamelaars_club
Misschien even aan deze mevrouw vragen?

http://www.antiquebuttons.nl/index_nl.php
http://www.phoenixfoundation.nl/Ivoor-n ... 144.0.html

test even of het echt ivoor is.
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=141926
quote:spectral schreef op 15 augustus 2011 @ 21:01:

Een klein ivoren beeldje uit 1900 doet 400e... knopen schat ik dan op max 100/150. Hoewel het net zo goed 15e kan zijn....Wow! Weet je dit echt?
This is not kosher!
Mag je nog ivoor verkopen? Moet je dan niet kunnen bewijzen dat het oud is en dat er toen nog voldoende olifanten waren om ivoor van te maken?
Heb zojuist een naald verhit en erin proberen te drukken, deze maakte helemaal geen schade.
Ja, volgens mij moet je kunnen bewijzen dat het uit voor 1947 is. Dat zou dan dus wel het geval zijn.
Ik heb een ivoren bedeltje (ironisch gezien in de vorm van een olifantje). Het komt of uit Australie uit de juwelierszaak van familie of uit Afrika waar mijn oma ook een zus had wonen. Ik denk zelf Afrika gezien het materiaal en de vorm. Volgens mij heb ik het van mijn oma gekregen. Toch eens vragen of ze nog weet waar ze het gekocht heeft. Het is maar heel klein maar het idee dat er een olifant voor geslacht is vind ik toch wel heel naar...
online a 250E

(maar ik heb ook vegetable ivory gevonden voor een Euro)
ivm herkend zijn
@ Kaetje; ik vind het ook een naar idee dat er een dier voor geslacht is.. Maar ze zijn in mijn bezit gekomen zonder dat ik erom heb gevraagd. Zou zelf ook nooit zoiets kopen, ze zijn geen eens echt mooi. Alhoewel je wel ziet dat het echt handwerk is. En dat vind ik dan wel een bijzonder idee, dat heel veel jaren geleden iemand met de hand deze knopen heeft gemaakt aan de andere kant van de wereld.
Er werd vroeger heel anders over dieren en dierenwelzijn (en ook mensenwelzijn) gedacht. Dus daar hoef je je niet raar onder te voelen.

Het is inderdaad leuk om een erfstuk te hebben en te weten dat iemand zo lang geleden hard gewerkt heeft om iets moois te maken. Ik heb een gouden ring van mijn overgrootvader uit 1897. Het is van zulk dun goud gemaakt, dat het niets waard is. Maar het heeft voor mij grote emotionele waarde.
Zodra de knopen getaxeerd zijn zal ik hier nog even terugkomen om jullie te laten weten hoe het is afgelopen.
Zo "vroeger" is deze bedel niet gemaakt ben ik bang... Mijn oma heeft hem ergens voor mij gekocht toen ik denk ik een jaar of acht was. Ik ben nu 32. Ik weet trouwens niet eens of het echt ivoor is hoor. Als het bij die juwelier gekocht is wel maar als het uit Afrika komt kan het ook wel gewoon bot zijn ofzo

Isadoro, zoiets is inderdaad heel mooi!
quote:Ik ga dan ook heel erg hard lachen als ik te horen krijg dat die dingen maar 5 cent per stuk waard zijn. En ach, ook dan ben ik er blij mee, heb ik in ieder geval mooie visioenen en veel gelach meegemaakt.

Zo hebben wij de postzegelverzameling van mijn vriend naar een postzegelwinkel gebracht. Zijn hele jeugd kreeg hij zegels van zijn tante die erin investeerde. Het was echt een koffertje vol zegels, stuk of zes boeken vol... Eén van die zegels stond op eBay voor 300 euro. Vol verwachting naar de winkel, één van de bekendste inkopers van Nederland.

Zestig euro voor de hele koffer, de helft wilde hij eigenlijk niet hebben. We hebben er wel lol van gehad en zijn doodsbang dat tante later een vrachtwagen vol waardeloze postzegels aan vriend nalaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven