Geld & Recht alle pijlers

Je bent toch verzekerd?

20-05-2011 09:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren moest ik even met mijn dochter naar het consultatiebureau. Het bureau in onze woonplaats is gesitueerd in een bejaardentehuis en het is daar altijd druk met parkeren.

Toen ik aankwam had ik precies 1 plekje doordat er iemand anders wegreedt. Het plekje het verst weg, maar dat maakt niet uit.

Auto neerzetten, kind eruit en hop naar binnen.

Ongeveer een half uur later kom ik terug, ik zet mijn dochter met Maxicosi in de auto en wil mijn kinderwagen onderstel in de achterbak zetten en zie dan pas dat heel mijn auto aan de achterkant in elkaar zit.

Een of andere onverlaat heeft dus blijkbaar mijn auto geramd. Nogal een grote auto of een busje oid want de auto is echt van bumper tot halverwege mijn kofferbakdeksel ( hatchback) flink beschadigd.

Het ergste is nog dat er natuurlijk geen naam of kenteken is achtergelaten en er is ook niemand die iets gezien of gehoord heeft.

Ik ben all risk verzekerd en waarschijnlijk zal het waarborgfonds gewoon vergoeden maar ik kan er echt met mijn gedachten niet bij waarom je zoiets doet? Een ongelukje kan gebeuren, maar jemig je bent toch verdorie verzekerd??

Bah, ik ben er echt naar van... Mijn auto is pas 2 jaar oud en het zal zeker een paar duizend euro schade zijn...

Ongeveer 8 jaar geleden gebeurde dit ook al bij de auto van mijn man. Toen in een parkeergarage. Echt de hele zijkant zat in elkaar en we hadden zo`n 8000 euro schade. We hebben toen de parkeergarage nog om videobeelden gevraagd maar daar zaten toen geen banden in.

Iemand ervaring hiermee?? Ik ben er echt ziek van.. bah bah..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
O naar is dat!! Balen zeg )0:
Echt ontzettend triest! Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal naar van bent.

Mijn auto is ook aan de zijkant beschadigd. Van voor naar achteren heeft een witte auto de lak tot diep verwoest. Ook her en der wat ingedeukt.

Omdat de auto oud is (16 jaar) ben ik niet all risk verzekerd.

Maar de auto was daarvoor volkomen schadevrij!

Daarnaast heb ik geen geld om het te laten repareren.

Ik vind het doodzonde en schandalig dat iemand dit zomaar doet en gewoon doorrijdt.

Waarborgfonds kon niets voor mij doen omdat er geen getuigen waren en ze vertelden mij dat ze niet uitkeren bij parkeerschade.

Ik hoop dat jij meer succes hebt!
Wij hebben dit ook al 2 keer gehad. We wonen aan een weg waar 2 auto's net wel/ net niet langs elkaar kunnenen staan daar ook geparkeerd. Wordt vaak fout ingeschat, maar dan tóch proberen langs elkaar heen te gaan. 2x de hele zijkant in elkaar. En natuurlijk geen briefje ofzo, welnee... Enige troost die ik mezelf dan geef is dat zijn/haar auto net zoveel schade heeft waarschijnlijk....
Gelukkig ben je goed verzekerd, misschien gaat je premie wel omhoog na een claim?

Het waarborgfonds doet in dit soort gevallen niks, die eisen dus altijd getuigen, schiet lekker op he?
Waarborgfonds wijst vrijwel alles af. Ben zelf al 5 maanden bezig met een zaak. In jouw geval moet je getuigen hebben die verklaren dat je auto ervoor OK was en erna in de prak.
Jemig, ik zou ook razend zijn...

Ik heb net 2 maanden een nieuw autootje. Eerste eigen auto die ik heb ever. Nu zijn ze bij mij in de buurt overal de riolering aan het vernieuwen en waait er bijna een konstante zandstorm door de buurt. Ook nu is mijn auto weer wit... snik.

Maar zit meer in de war over al die zware machines die dag in dag uit heen en weer rijden. Het gaat overal maar net. Duw ook konstant mijn zijspiegels naar binnen... zonde als er straks 1 bij hangt, al denk ik wel dat de wegwerkers dan een briefje achterlaten... naja... hoop ik dan.
Horen, zien en .... reageren
ik heb 1 getuige die ook naar het bureau ging. We kwamen tegelijktijd aan en liepen allebei te mopperen op het feit dat er zo moeilijk te parkeren was.

Zij heeft dus gezien dat mijn auto heel was, en hoorde mij vloeken toen ze weer langs liep naar haar auto en heeft toen aangeboden om eea op papier te zetten.. dus dat voordeel heb ik dan weer wel.

En idd als het waarborgfonds niet vergoed kost het mij hoe dan ook geld... mijn no claim dondert dan naar beneden.. maar ja, ik kan het ook niet niet laten maken.. hij is echt te jong daarvoor..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Je moet zelfs 2 getuigen hebben die verklaren dat je auto schadeloos daar hebt neergezet en met schade opgehaald hebt. Je eerstelijnsfamilie mag niet getuigen... Zucht...

Ik ben een keer aangereden met zo'n 70 km p/u, mijnheer reed door, terwijl er een plas remvloeistof lag en hij nooit vergekomen kan zijn. Kenteken was vals. 2 getuige van de klap/geluid, geen directe getuigen. Ging van onze eigen verzekering, niet van het waarborgfonds.

Wij wonen boven een winkelcentrum. Zeer tot ons geluk. En zeer tot frustratie van onze auto. Het gebeurt zeer, zeer geregeld dat we een nieuwe buts in de auto hebben, omdat iemand onvoorzichtig zijn portier blijkt open te doen. De bewoners staan nu zoveel mogelijk dicht bij elkaar om deze parkeerschade zoveel mogelijk te voorkomen. Maffe mensen!
Volg je hart. Dat klopt.
He biol, wat ontzettend kut! Echt ongelooflijk asociaal van de botser, zoals jij de schade beschrijft, kan de verantwoordelijke ook niet zeggen dat hij het niet gemerkt heeft ofzo. Succes ermee in ieder geval.
Ik ben schadebehandelaar en wil je wel ff op weg helpen met het Waarborgfonds. Ik weet precies wanneer ze afwijzen en wanneer niet namelijk...

Je moet binnen 2 weken aangifte doen bij de politie, die aangifte wil het WBF hebben.

Je moet idd die getuigenverklaring hebben, te downloaden op wbf.nl. Het gaat erom dat daar instaat dat iemand heeft gezien dat de auto onbeschadigd is achtergelaten op die specifieke parkeerplaats, en dat de auto bij terugkomst op die plek gevonden is met de schade. Ze doen daar ontzettend moeilijk over, t moet echt die specifieke bewoordingen zijn. Dan heb je een expertiserapport nodig van een expert waaruit blijkt 'dat de schade naar alle waarschijnlijkheid is veroorzaakt door een ander motorvoertuig'. Omdat je allrisk bent verzekerd zal je verzekeraar wel een expert inschakelen en zorgen voor die verklaring.

Maar WBF is een lastige partij, vooral die getuigenverklaring moet goed zijn. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat WBF na gaat bellen of checken...maar dat moet je verder zelf maar even invullen...Je snapt me wel. T zijn een stel zeikerds daar bij t WBF.

Succes iig
Biol, wat ontzettend balen zeg! Je schrijft dat het CB een plaatsje heeft in het verzorgingshuis, daardoor denk ik dat je misschien in een klein dorp woont. Is het misschien een tip om her en der oproepjes te plaatsen? Oude mensen zitten vaak voor de ramen naar buiten te kijken, er zal er misschien toch wel 1 zijn die iets gezien heeft? Misschien kan je even langs de deuren van de bewoners waarbij het raam uitzicht heeft op de parkeerplaats?

Ik hoop echt dat je de dader vindt!
Bedankt Igotsunshine, daar kan ik zeker wat mee!!!

Ouwe, ik ben het gelijk gaan vragen, maar het is idd een dorp en die mensen zijn allemaal zo stug als een schuurpapiertje. Die doen of net alsof ze gek zijn, of ze hebben t echt niet gezien..

Ik ga in ieder geval wel aangifte doen.. dat zeker.. idioten..
quote:groenoogje1962 schreef op 20 mei 2011 @ 09:37:

Gelukkig ben je goed verzekerd, misschien gaat je premie wel omhoog na een claim?

Het waarborgfonds doet in dit soort gevallen niks, die eisen dus altijd getuigen, schiet lekker op he?

dat is niet waar.

wel zullen ze getuigen vragen die kunnen bevestigen dat voordat jij bij de auto terug kwam de auto nog heel was
En doooooor!
No thanx Biol, trouwens krijgen wij hel vaal gewoon getuigenverklaringen van de man of de zus die als passagier meereed en daar doen ze het vaak wel gewoon mee hoor. Misschien moreel een beetje verwerpelijk, maar laat er gewoon 2 invullen. T WBF moeten ze echt opdoeken, want die verdommen het in 9 van de 10 gevallen om uit te betalen. Op de meest domme gronden ook nog eens. Onze belastingcentjes :-)
niet toevallig bij de grote roze verzekeraar verzekerd "waar we allemaal een graantje bij meepikken?" Haha dan doe ik jouw zaak wel.
quote:igotsunshine schreef op 20 mei 2011 @ 09:52:

Het gaat erom dat daar instaat dat iemand heeft gezien dat de auto onbeschadigd is achtergelaten op die specifieke parkeerplaats, en dat de auto bij terugkomst op die plek gevonden is met de schade. Ze doen daar ontzettend moeilijk over, t moet echt die specifieke bewoordingen zijn.

Dus als die getuigen zouden verklaren, wij hebben gezien dat die auto tegen die andere auto aanreed en er zit een fikse deuk in..... Dan zou dat niet genoeg zijn, omdat ze niet verklaren dat ze de auto ook hebben gezien toen hij nog heel was?

Vaak kijk je toch pas om als je een geluid hoort of als andere mensen roepen.

Wel goed om te weten, en jezelf er aan te herinneren als je eens zo iets meemaakt. Vaak ben je toch geschrokken, ook bij een aanrijding ofzo en ga je al gauw je auto verplaatsen of vergeet je omstanders om hun naam en telefoonnummer te vragen.
quote:broadway schreef op 20 mei 2011 @ 09:57:

[...]

dat is niet waar.

wel zullen ze getuigen vragen die kunnen bevestigen dat voordat jij bij de auto terug kwam de auto nog heel wasGamma!
quote:Boarn schreef op 20 mei 2011 @ 10:05:

[...]

Dus als die getuigen zouden verklaren, wij hebben gezien dat die auto tegen die andere auto aanreed en er zit een fikse deuk in..... Dan zou dat niet genoeg zijn, omdat ze niet verklaren dat ze de auto ook hebben gezien toen hij nog heel was?

Vaak kijk je toch pas om als je een geluid hoort of als andere mensen roepen.

Wel goed om te weten, en jezelf er aan te herinneren als je eens zo iets meemaakt. Vaak ben je toch geschrokken, ook bij een aanrijding ofzo en ga je al gauw je auto verplaatsen of vergeet je omstanders om hun naam en telefoonnummer te vragen.Ja, je zou zeggen dat dat voldoende zou zijn. Maar t gaat hen erom dat er geen oude schades worden geclaimd. En zonder die verklaring blijkt dat dus niet.En dan gaan ze moeilijk doen over waarom t kenteken dan niet is opgeschreven.
Ik heb ooit ook eens zoiets gehad.

Heb toen wel gebruik gemaakt van het WBF, was wel een heel gedoe, maar met 1 getuigenis van mijn vriend die bij mij in de auto zat is het wel gelukt.
quote:igotsunshine schreef op 20 mei 2011 @ 10:00:

niet toevallig bij de grote roze verzekeraar verzekerd "waar we allemaal een graantje bij meepikken?" Haha dan doe ik jouw zaak wel.grote roze verzekeraar??? uhh?? Nee volgens mij zit ik meer bij iets groens... CB
Balen zeg! Ik zou briefjes ophangen en aanbellen: niet eens zozeer of ze het ongeluk hebben gezien, maar of ze je auto in goede staat hebben zien staan. Hoe meer getuigen hoe beter.

Gelukkig heeft de ander waarschijnlijk ook veel schade, maar verder is het natuurlijk heel zuur.
quote:Oehoe schreef op 20 mei 2011 @ 09:29:

Mijn auto is ook aan de zijkant beschadigd. Van voor naar achteren heeft een witte auto de lak tot diep verwoest. Ook her en der wat ingedeukt.

Omdat de auto oud is (16 jaar) ben ik niet all risk verzekerd.

Maar de auto was daarvoor volkomen schadevrij!

Daarnaast heb ik geen geld om het te laten repareren.

Ik vind het doodzonde en schandalig dat iemand dit zomaar doet en gewoon doorrijdt.

Waarborgfonds kon niets voor mij doen omdat er geen getuigen waren en ze vertelden mij dat ze niet uitkeren bij parkeerschade.

Ik hoop dat jij meer succes hebt!

Ik heb parkeerschade wel uitgekeerd gekregen van het waarborgfonds. Twee keer al zelfs.

Ik had een getuige dat de auto onbeschadigd geparkeerd werd. Op mijn, toen grijze, auto zat blauwe verf van de tegenpartij. Dat is dan een 'stille getuige'. Ik had dus 2 getuigen en dat was voldoende. Wel goed vastleggen, foto's ter plekke maken, toezien op een goed proces-verbaal en zelf nog een uitgebreide brief erbij geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven