Geld & Recht alle pijlers

Kaartjes niet aangekomen (via marktplaats)

04-05-2012 13:50 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via marktplaats 2 concertkaartjes verkocht, twee voor de prijs van één. Ik moest er vanaf (i.v.m. een bruiloft) en blij dat ik er nog een beetje geld voor kon krijgen.

In de mailwisseling had ik nog geschreven dat het exclusief verzendkosten was, er zat namelijk ook nog een boekje bij, die ze wel graag wilde hebben. Toen het bedrag binnen was zag ik dat ze geen extra geld erbij gerekend had voor verzending. Maar daar heb ik mijn schouders verder bij opgehaald en de kaartjes verzonden.

Ik heb juist geadresseerd en ook een afzender er op gezet.

Nu na een week geeft ze aan dat de kaartjes nooit aangekomen zijn. Ik heb post gebeld maar die kunnen verder ook niet veel doen aangezien het niet verzekerd / aangetekend is verzonden.

Nu wil de koper haar geld terug ... Ik heb haar teruggeschreven dat ik haar de helft wel wil vergoeden, dus 50/50. Maar daar gaat ze niet mee akkoord.

Iemand ervaring met dit soort situaties?
Here I am - now what are your other two wishes...
De kaartjes staan niet op naam helaas. Ik heb de kaartjes nog wel op foto staan. Die ik voor de marktplaats advertentie had gemaakt.
Kun je op die foto het volgnummer lezen?
quote:bertje_ schreef op 04 mei 2012 @ 14:29:

Kun je op die foto het volgnummer lezen?Ja , dus daarmee zou ik alweer nieuwe kaartjes kunnen laten afdrukken? Ik ga direct even bellen met theater.
Je kan het proberen..
Strikt juridisch gezien is de verzender verantwoordelijk voor de aankomst van post (TO dus). Tenzij de koper akkoord gaat met het risico (of niet tegensputtert als de verkoper aangeeft dat het risico voor de koper is). Als de koper er op staat om het op een goedkope manier te versturen om de kosten laag te houden, gaat hij ook akkoord met een groter risico.
quote:bertje_ schreef op 04 mei 2012 @ 14:34:

Je kan het proberen..

Helaas ...

Heb net gebeld maar ze kunnen niets doen:

"kaarten die gekocht zijn bij de verkooppunten kan bij verlies helaas niets gedaan worden, aangezien deze kaarten niet op naam zijn gesteld." Staat ook op de website zie ik nu.

Weer wat geleerd, in vervolg online bestellen, dan krijg je e-tickets.
@ShamRock, dat je 50/50 wilde doen vind ik meer dan netjes (zelfs zonder de verzendkosten, die zij "vergeten" was, erin te verrekenen) Zij wilde ze zo (zonder aantekening) verstuurt hebben, dat het risico is dan voor haar. Zelf geef ik dat risico altijd in de mail aan.

Het zeggen dat de kaartjes niet zijn aangekomen kan een truck zijn.

Zo krijgen zij de kaartjes en geld toe als de verkoper makkelijk overstag gaat om geld terug te storten.

Ik zou nog even afwachten.

De koper mailen met de mededeling van "dat de steler niets met de kaartjes kan, want je gaat ze laten blokkeren" en kijk hoe er gereageerd wordt. Uit de reactie van de koper kan je misschien ook iets afleiden. Misschien dat ze dan ineens wel zeggen dat ze ze gekregen hebben, wetende dat ze er anders niets mee kunnen.

Omdat het concert pas in juni is, is er nog tijd genoeg om te deblokkeren.
Het risico ligt bij de ontvanger, dat is het risico van goederen op MP kopen, maar met al die honderden euro's die ik in mijn leven met MP bespaard heb, neem ik graag dat risico:'). Je bent haar niets verschuldigd, en 50/50 is dan ook heel attent van je!
Niet mee eens dat het risico bij de ontvanger ligt. Dat is toch iets wat vooraf overeengekomen moet worden. TO heeft het gewoon verzonden maar had ook op die extra bijdrage van de verzendkosten kunnen wachten maar heeft de beslissing zelf gemaakt. Ze had dit aangetekend moeten versturen, op die manier heb je bewijs.
quote:ray_41 schreef op 04 mei 2012 @ 15:44:

Niet mee eens dat het risico bij de ontvanger ligt. Dat is toch iets wat vooraf overeengekomen moet worden. TO heeft het gewoon verzonden maar had ook op die extra bijdrage van de verzendkosten kunnen wachten maar heeft de beslissing zelf gemaakt. Ze had dit aangetekend moeten versturen, op die manier heb je bewijs.

TO moet helemaal niets. De koper heeft 0,0 betaald voor het verzenden, dat de manier van verzenden was voor haar niet belangrijk. Dat ze had blij moeten zijn met die aangeboden 50/50. Die heeft zij geweigerd dat dan heeft ze of niets of stiekem toch twee kaartjes en hoopt op geld toe voor de reiskosten naar dat concert.

Ik zou echt doen wat ik in de post van 14:52 schrijf.

Heb heel wat verkocht, oa. ook wat gewoon door de brievenbus kan, zelf tijdens kerstperiodes, vakanties en stakingen. Alles is altijd aangekomen.

Ik vind het wel opvallend dat het vaak met kaartjes schijnt te gebeuren, terwijl die in een gewone enveloppe gaan en dat het niet aan de buitenkant te zien is wat erin zit. Ik vind het altijd twijfelachtig.
Maar het punt is niet iedereen extra wil betalen. Ik verstuur wel eens pakketjes naar het buitenland waar geen standaard tracking op zit tenzij je extra betaald. Ik geef die mensen dan altijd de keuze met of zonder tracking of dat het verzekerd moet. Ik heb er nog geen een gehad die ook daadwerkelijk voor tracking of verzekering koos.

Ik heb ook een keer concertkaartje verkocht toen een vriendin niet mee kon. Had in de advertentie gezet dat het opgehaald kon worden bij het concert i.v.m. kort dag. Persoon wilde verzenden. Optie geboden om zo te versturen (wat 44 cent kostte) of aangetekend wat toen dus 8 euro extra kostte. Die persoon koos gelukkig wel voor aangetekend.

Gelukkig nog nooit problemen gehad dat iets niet aan kwam maar ik vind het belachelijk dat het mijn verantwoording zou zijn als iets kwijt raakt en de koper dus niet extra had willen betalen voor meer zekerheid of in het geval van het concert kaartje het risico wil nemen dat het misschien te laat aan komt.
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2012 @ 14:23:

[...]

Euhh .. okay ?

Ik begrijp je bijdrage niet helemaal denk ik.Omdat er zulke hoge woekerprijzen worden gevraagd voor kaarten.
Er word sinds een aantal weken op marktplaats gewaarschuwd voor kopers die zeggen niets te hebben ontvangen.

De "kopers" willen dan op zijn minst dd helft terug

Ik zou niets terug storten

Verzenden op eigen risico, anders betalen voor pakketpost
Aangetekend is ook niet helemaal safe. Ik heb het 2 keer meegemaakt dat een USB stick in een envelop niet aankwam. De envelop wel maar de USB stick niet. Klacht ingediend maar ze doen er helemaal niks mee.

In jouw geval zou ik zeggen dat de kaartjes geblokkeerd zijn. Heb je al gegoogeld op de naam van die persoon? Je hebt ook diverse sites over internetopliching wellicht staat ze daar tussen.

En wellicht zijn ze echt niet aangekomen, dat is pech dan.
quote:limelight schreef op 04 mei 2012 @ 14:52:

@ShamRock, dat je 50/50 wilde doen vind ik meer dan netjes (zelfs zonder de verzendkosten, die zij "vergeten" was, erin te verrekenen) Zij wilde ze zo (zonder aantekening) verstuurt hebben, dat het risico is dan voor haar. Zelf geef ik dat risico altijd in de mail aan.

Het zeggen dat de kaartjes niet zijn aangekomen kan een truck zijn.

Zo krijgen zij de kaartjes en geld toe als de verkoper makkelijk overstag gaat om geld terug te storten.

Ik zou nog even afwachten.

De koper mailen met de mededeling van "dat de steler niets met de kaartjes kan, want je gaat ze laten blokkeren" en kijk hoe er gereageerd wordt. Uit de reactie van de koper kan je misschien ook iets afleiden. Misschien dat ze dan ineens wel zeggen dat ze ze gekregen hebben, wetende dat ze er anders niets mee kunnen.

Omdat het concert pas in juni is, is er nog tijd genoeg om te deblokkeren.Dit is een hele goeie! Doen TO!
Altijd eigen risico!

Ik kocht laatst ook iets via MP.

Duidelijk aangegeven, aangetekend versturen, per mail kreeg ik netjes de t&t code.

Na een paar dagen was die afgeleverd, maar niet bij mij en ook geen briefje in de bus.

Dus ik moest wachten totdat iemand zich zou melden, de naaste buren hadden niets gekregen.

Gebeld, maar t&t kon mij niet vertellen waar het pakketje zich bevond.

Na een week kwam een nieuwe bewoner uit de straat, haar uitwonende dochter was thuis geweest en het pakketje aangenomen en bij de verhuisspullen in de gang gezet.

Het pakketje was dus normaal verstuurd en niet aangetekend, terwijl ik er wel voor betaald had.

Gelukkig is het goedgegaan, maar als die mensen niet gereageerd hadden, kon hij wel bewijzen dat iemand het pakketje had aangenomen en had ik waarschijnlijk geen poot om op te staan.....
Tip: verstuur via DHLforYou voortaan. Kost je vier euro van kantoor-naar-kantoor, jij het bewijs van verzenden en ophalen.

Overigens is het niet zo, dat de koper altijd het risico draagt:

http://blog.iusmentis.com ... bij-particuliere-verkoop/
Ik zou in ieder geval bedrieging vanuit koper uit proberen te sluiten door te zeggen dat je de code nog hebt omdat je een foto hebt gemaakt en dat je contact zult opnemen met theater om het te blokkeren en aangeven dat verzending op eigen risico is omdat ze het niet is komen ophalen en niet aangetekend verzonden wilde.
quote:monsterpinguin schreef op 05 mei 2012 @ 15:25:

Tip: verstuur via DHLforYou voortaan. Kost je vier euro van kantoor-naar-kantoor, jij het bewijs van verzenden en ophalen.

Overigens is het niet zo, dat de koper altijd het risico draagt:

http://blog.iusmentis.com ... bij-particuliere-verkoop/Als de koper niet eens de reguliere verzendkosten heeft betaald ... tjah, wat verwacht zo iemand dan? Dat het gratis opgestuurd wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven