Geld & Recht alle pijlers

Kaartjes niet aangekomen (via marktplaats)

04-05-2012 13:50 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via marktplaats 2 concertkaartjes verkocht, twee voor de prijs van één. Ik moest er vanaf (i.v.m. een bruiloft) en blij dat ik er nog een beetje geld voor kon krijgen.

In de mailwisseling had ik nog geschreven dat het exclusief verzendkosten was, er zat namelijk ook nog een boekje bij, die ze wel graag wilde hebben. Toen het bedrag binnen was zag ik dat ze geen extra geld erbij gerekend had voor verzending. Maar daar heb ik mijn schouders verder bij opgehaald en de kaartjes verzonden.

Ik heb juist geadresseerd en ook een afzender er op gezet.

Nu na een week geeft ze aan dat de kaartjes nooit aangekomen zijn. Ik heb post gebeld maar die kunnen verder ook niet veel doen aangezien het niet verzekerd / aangetekend is verzonden.

Nu wil de koper haar geld terug ... Ik heb haar teruggeschreven dat ik haar de helft wel wil vergoeden, dus 50/50. Maar daar gaat ze niet mee akkoord.

Iemand ervaring met dit soort situaties?
Here I am - now what are your other two wishes...
Verzenden is op eigen risico, dus ik zou geen cent betalen. Zeker niet gezien het feit dat ze niet eens verzendkosten heeft betaald.
Verzending is op riscio voor de koper. Toch?

Voor het zeflde geld heeft ze ze wel ontvangen en zet ze ze weer op marktplaats.
Waardepapieren altijd aantekenen of digitaal verzenden. Verder geen idee, vraag het aan MP?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Volgens mij zijn die kaartjes prima aangekomen en probeert ze je gewoon op te lichten.

Anyway: als de koper er zelf voor heeft gekozen om het onverzekerd te laten verzenden dan is het risico voor eigen rekening.

Ik zou dus niets betalen.
Irritant! Misschien heeft ze ze inderdaad wel ontvangen.. is niet te controleren natuurlijk!

En andersom, als ze die kaartjes echt niet heeft gekregen zal ze denken dat jij een oplichter bent en dus kan ik begrijpen dat ze de helft niet wil betalen.

Nog even afwachten misschien? Wanneer is het concert?
Hou er even rekening mee dat het een zootje is bij de post nl. Hier heb ik ook post echt 2 weken later gehad enzo. Dus misschien komt het nog. Maar dan nog, ik zou geen geld terug geven. Had ze ze maar op moeten komen halen. Verzenden is op eigen risico vind ik.
Ik laat de manier van verzenden daarom ook altijd aan de koper over. Kiest deze ervoor het niet aangetekend te willen laten verzenden (dus hiervoor te betalen) dan is het risico voor deze koper. Vind het al netjes dat je 50/50 wil doen! Als de koper ook niet eens de reguliere verzendkosten heeft betaald vraag ik me af of hij/zij je gewoon af wil zetten...
quote:maryni83 schreef op 04 mei 2012 @ 13:56:

Irritant! Misschien heeft ze ze inderdaad wel ontvangen.. is niet te controleren natuurlijk!

En andersom, als ze die kaartjes echt niet heeft gekregen zal ze denken dat jij een oplichter bent en dus kan ik begrijpen dat ze de helft niet wil betalen.

Nog even afwachten misschien? Wanneer is het concert?Concert is begin juni ... Dus wat dat betreft is het niet zo erg als post gewoon wat vertraging heeft.
Ik heb zo´n akkerfietje ook gehad. Hééél lang verhaal, maar puntje bij paaltje liegt mijn koper alles bij elkaar. EIgen risico hoor, jammer dan.
Ik krijg er een punthoofd van!
Niet op ingaan, waarschijnlijk heeft ze de kaartjes gewoon ontvangen en probeert ze je op te lichten. Zo niet, verzenden is op risico van koper. En als ik kaartjes zou kopen dan zou ik ze persoonlijk ophalen want voor t zelfde geld zijn het nepkaartjes.
Heb je de kaarten niet nog in je mail staan?

En wanneer het om een kleinere zaal gaat kun je vaak op vertoon van je legitimatiebewijs nieuwe ticket laten printen.

Verder zou ik nooit geld terugbetalen. Het risico is voor de koper. En er is inderdaad een kans dat ze je probeert op te lichten.
Okay, bedankt allemaal. Het is me wel duidelijk nu.

Zij is niet akkoord gegaan met de helft. Best dom nu dat ze daar niet op ingegaan is. Want nu dit te lezen / weten (risico koper) krijgt ze niets van mij.
quote:daydream schreef op 04 mei 2012 @ 13:58:

Heb je de kaarten niet nog in je mail staan?

En wanneer het om een kleinere zaal gaat kun je vaak op vertoon van je legitimatiebewijs nieuwe ticket laten printen.

Verder zou ik nooit geld terugbetalen. Het risico is voor de koper. En er is inderdaad een kans dat ze je probeert op te lichten.De kaartjes zijn bij theater gekocht, geen e-tickets.
Het is het risico voor de koper.

Of ze heeft de kaartjes wel binnen, of ze zijn nog onderweg. Ik wacht soms ook erg lang op belangrijke poststukken.

Het is erg netjes van je dat je 50/50 wil doen, maar het is geen slimme zet. Ze kan je ook bedonderen.
Eigen risico van koper. Hadden ze maar moeten kiezen voor aangetekend of verzekerd verzenden. En inderdaad iedereen weet dat het een puinhoop is bij postNL dus ik zou in deze tijden zowiezo niet belangrijke post zo versturen, maar tenminste aangetekend. Maar daar hoef jij de koper niet op de wijzen, moeten ze zelf maar om vragen.
Ik zou haar niks, nakkes nada geven. Eigen risico!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Waarom heb je ze niet aangetekend verzonden?
de volgende keer sowieso eerst de gegevens van de kaarten opschrijven.. En als zij zeggen dat het niet aangekomen is dan kan je de oude kaarten blokkeren en nieuwe krijgen..

als ze dan gaan tegensputteren weet je ook genoeg dat ze de kaarten wel hebben, en anders zijn ze bllij dat je het opnieuw stuurt. En sowieso is het voor eigen risico!
quote:redband schreef op 04 mei 2012 @ 14:09:

Waarom heb je ze niet aangetekend verzonden?Omdat ze me ten eerste al niet betaald heeft voor verzending ..
Ik heb een paar jaar terug kaartjes verkocht, met orgineel aankoopbewijs er bij, met koper afgesproken om het aangetekend te doen. Eerst geld overmaken, toen opgestuurd, hij heeft het later weer op gehaald bij postkantoor omdat ie niet thuis was. Later stuurde hij een leuk mailtje terug dat hij met zijn vriendin een top avond hadden gehad.
Oh, en ik was tevreden met de aanschafprijs hiervan.
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2012 @ 14:03:

[...]

De kaartjes zijn bij theater gekocht, geen e-tickets.zijn ze op naam gekocht? Kun je zo nieuwe krijgen...althans, zo was dat bij mij....ik ben ze ook een keertje kwijt geraakt...hoefde ik niks voor te betalen...(wij kochten eens per jaar een rits kaartjes)
Misschien kan ze contact opnemen met het theater en aangeven dat de kaartjes kwijt zijn. Soms draaien ze de kaartjes opnieuw uit of checken ze de gegevens in de computer (moet ze natuurlijk wel jouw gegevens hebben). Ben jij verder van het gedoe af.
quote:redband schreef op 04 mei 2012 @ 14:19:

Oh, en ik was tevreden met de aanschafprijs hiervan.

Euhh .. okay ?

Ik begrijp je bijdrage niet helemaal denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven